برنامه محوری نامزدها موجب افزایش مشارکت می‌شود - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 45178
  پرینتخانه » سیاسی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۶:۵۱ |
روح‌الله متفکر آزاد، عضو هیئت‌رئیسه مجلس:

برنامه محوری نامزدها موجب افزایش مشارکت می‌شود

روح‌الله متفکر آزاد، عضو هیئت‌رئیسه مجلس یازدهم در گفت‌وگو با «رسالت» درباره اولویت‌های دولت بعدی و نیز ضرورت برنامه محوری کاندیداهای انتخاباتی به‌منظور افزایش مشارکت مردم، اظهار کرد: به نظر می‌رسد اولویت‌های ضروری دولت بعدی، موضوعات اقتصادی و معیشتی است.
برنامه محوری نامزدها موجب افزایش مشارکت می‌شود

گروه سیاسی 
روح‌الله متفکر آزاد، عضو هیئت‌رئیسه مجلس یازدهم در گفت‌وگو با «رسالت» درباره اولویت‌های دولت بعدی و نیز ضرورت برنامه محوری کاندیداهای انتخاباتی به‌منظور افزایش مشارکت مردم، اظهار کرد: به نظر می‌رسد اولویت‌های ضروری دولت بعدی، موضوعات اقتصادی و معیشتی است. بدین ترتیب اولین اولویت آن، ساماندهی وضعیت کشور، برگرداندن ثبات و آرامش به‌تمامی فعالیت‌ها و بهبود شرایط و ناکارآمدی‌های ناشی از اقدامات دولت قبلی است. همچنین دولت بعدی باید ارتقای ارزش پول ملی را در دستور کار قرار بدهد.  
متفکر آزاد ادامه داد: از سوی دیگر، دولت سیزدهم موظف است باتوجه به تعطیلی بسیاری از نهادهای تولیدی، توجه ویژه‌ای را برای احیای این واحدها و تقویت و رونق تولید داشته باشد، زیرا تولید اساسا به‌عنوان شاه‌کلید حل مشکلات محسوب می‌شود. 
عضو هیئت‌رئیسه مجلس یازدهم بیان کرد: انتظار از کاندیداها این است اخلاق انتخاباتی را در دوران تبلیغات و نیز فضای مجازی رعایت کنند و پیش از هر امری خودشان را پایبند به اخلاق بدانند. همچنین به نظر می‌رسد کاندیداها بهتر است بر روی چگونگی و اولویت‌بندی رفع نیازهای مردم تمرکز کنند و درصدد حل مسائل آن‌ها باشند. درواقع کاندیداها و رئیس‌جمهور منتخب باید نظامی از مسائل و نگرانی‌های مردم را استخراج کنند و پاسخ‌های مدلل، قابل استناد و دارای قابلیت تحقق بخشی و عملیاتی شدن را به مردم ارائه بدهند. البته این موضوع به همین‌جا ختم نمی‌شود بلکه با آغاز کار دولت بعدی نیز باید همین موارد گام‌به‌گام اجرایی شود.  
نماینده تبریز، اسکو و آذرشهر  در مجلس گفت: قطعا مردم اگر ببینند کاندیدایی حرفی برای گفتن دارد و دارای راه‌حل برای اداره کشور است، نه‌تنها به انتخاب وی اقبال نشان می‌دهند بلکه مشارکت آن‌ها در انتخابات افزایش می‌یابد. علاوه بر آن، احزاب، جریانات سیاسی و کاندیداها باید با رقابت صحیح بتوانند میزان مشارکت انتخاباتی را افزایش بدهند و برنامه محور پیش بروند، نه اینکه به اختلافات و 
دو قطبی‌سازی‌ها دامن بزنند.  
این نماینده مجلس معتقد است: بدون شک برنامه محوری کاندیداها و داشتن دیدگاه و برنامه برای هر مسئله‌ای، می‌تواند مشارکت را افزایش دهد و مردم را امیدوار و مطمئن سازد که رئیس‌جمهور منتخب و کابینه وی از پس مسائل برمی‌آیند. مردم اگر ببینند کاندیدایی برای خروج از مشکلات برنامه دارد قطعا پای صندوق‌های رأی خواهند آمد. به همین دلیل، پیش‌بینی می‌شود با توجه به حساسیت انتخابات ریاست جمهوری و دغدغه افراد برای حل شرایط و مسائل کنونی، مشارکت بالایی را شاهد باشیم. مردم ایران نشان داده‌اند مردم شگفتی‌آفرینی هستند و امیدواریم در انتخابات پیش‌رو نیز این‌گونه باشد. 

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.