برخی کاندیداهای اصلاح‌طلب با شانتاژ به دنبال جذب آرا هستند - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 45007
  پرینتخانه » سیاسی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۰:۵۹ |
محمد صفایی دلوئی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

برخی کاندیداهای اصلاح‌طلب با شانتاژ به دنبال جذب آرا هستند

محمد صفایی دلوئی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» درباره حواشی مناظرات کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری و لزوم رعایت اخلاق و انصاف از سوی برخی کاندیداها، اظهار کرد: روش علمی، اخلاقی و منطقی این است هر کدام از کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری تنها به بیان برنامه‌های خود بپردازند.
برخی کاندیداهای اصلاح‌طلب با شانتاژ به دنبال جذب آرا هستند

گروه سیاسی 
محمد صفایی دلوئی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» درباره حواشی مناظرات کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری و لزوم رعایت اخلاق و انصاف از سوی برخی کاندیداها، اظهار کرد: روش علمی، اخلاقی و منطقی این است هر کدام از کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری تنها به بیان برنامه‌های خود بپردازند. متأسفانه در مناظرات سال‌های گذشته و همچنین در مناظرات دوره فعلی، برخی از نامزدها به رفتارهای تخریبی و غیراخلاقی دست زدند. این برخوردهای غیراخلاقی دارای پیامدهای منفی در جامعه است و نه‌تنها موجب رواج بی‌اخلاقی در جامعه می‌شود، بلکه جامعه احساس می‌کند کاندیداها همراه و همدرد مسائل آن‌ها نیستند و همین موجب واگرایی در جامعه می‌شود. 
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد: بنابراین امیدواریم آقایانی که در مناظرات دست به تخریب زدند و کار غیراخلاقی صورت دادند، در تبلیغات و مناظره بعدی دست از این کار بردارند و به تبیین برنامه‌ها و مواضع خود بپردازند. علاوه بر آن، ضروری است کاندیداها به بیان و تشریح علمی و کارشناسانه راهکارها و استراتژی‌های خودشان برای برون‌رفت از بحران فعلی تمرکز کنند.  
صفایی دلوئی ادامه داد: در حال حاضر مشکلات اصلی کشور که موجب بروز تبعات منفی در حوزه‌های اجتماعی و به‌تبع آن افزایش آسیب‌های اجتماعی و مخاطرات فرهنگی شده، چالش‌های اقتصادی است. قطعا کاندیداهای انتخابات موظفند برای برون‌رفت از وضعیت و بحرانی که دولت یازدهم و دوازدهم به وجود آورده، برنامه ارائه کنند و راه‌های گذر از وضع موجود را به تصویر بکشند.  
نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس افزود: بنابراین مهم‌ترین موضوع، پرداختن به شاخص‌های اقتصادی در حوزه نقدینگی و تورم و سوق دادن منابع مالی به سمت تولید و اشتغال است. کاندیداها باید شاخصه‌های علمی و منطقی را مدنظر داشته باشند. البته باتوجه به تجربیات ادوار گذشته در برگزاری مناظرات، شخصا با موضوعی به نام مناظره مخالفم. درواقع بهتر بود کاندیداها با کارشناس‌های حوزه مربوطه به طرح مباحث علمی می‌پرداختند و برنامه‌های خود را ارائه می‌دادند تا مردم بر اساس برنامه‌ اعلامی کاندیداها به انتخاب فرد شایسته اقدام کنند. 
این نماینده مجلس همچنین گفت: این در حالی است که در فضای موجود متأسفانه برخی دست به تخریب رقیب می‌زنند، به همین دلیل مردم باید هوشیار باشند شومن‌ها روی کار نیایند و جامعه مجددا دچار خسارتی مشابه انتخابات سال ۹۲ یا ۹۶ نشود. 
وی تأکید کرد: امیدآفرینی درباره آینده و اطمینان بخشی به مردم درباره اینکه با انتخاب خوب می‌توان مشکلات موجود را حل کرد، باعث جلب و افزایش مشارکت مردم در انتخابات ریاست‌جمهوری خواهد بود. اما متأسفانه کاندیداهای اصلاح‌طلب تلاش دارند با تخریب، شانتاژ و شومن بازی بخشی از آرای انتخابات را جذب کنند، بنابراین امیدواریم جامعه به بصیرت و معرفت لازم رسیده باشد تا از این چالش به خوبی عبور کند.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.