با مصوبه مجلس مدارس غیردولتی شفاف می شوند - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 95929
  پرینتخانه » اقتصادی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۶:۲۸ |
شیوا قاسمی پور، عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

با مصوبه مجلس مدارس غیردولتی شفاف می شوند

شیوا قاسمی پور، نماینده مردم مریوان و عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به راه‌اندازی سامانه  الکترونیکی مدیریت یکپارچه نظارت بر مدارس غیردولتی به خبرنگار «رسالت» اظهارکرد: پیش‌تر قانون مشخص و واحدی برای مدارس غیردولتی کشور وجود نداشت.
با مصوبه مجلس مدارس غیردولتی شفاف می شوند

شیوا قاسمی پور، نماینده مردم مریوان و عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به راه‌اندازی سامانه  الکترونیکی مدیریت یکپارچه نظارت بر مدارس غیردولتی به خبرنگار «رسالت» اظهارکرد: پیش‌تر قانون مشخص و واحدی برای مدارس غیردولتی کشور وجود نداشت. اکنون به همت نمایندگان مجلس شورای اسلامی قانون موردنیاز تبیین و نوشته‌شده است. خوشبختانه رسیدگی به این موضوع در تاریخ ۱۱ دی‌ماه ۱۴۰۲ به پایان رسید و اکنون این مصوبه برای اصلاحات موردنیاز ارسال‌شده است.
وی در پاسخ اینکه اصلاح قوانین در قانون مدیریت یکپارچه نظارت بر مدارس غیردولتی شامل چه مواردی می‌شود، پاسخ داد: اصلاح قوانین شامل آموزشگاه‌هایی است که برای آموزش‌وپرورش کار می‌کنند. افزون براین پایه‌های پیش‌دبستانی که در زمره سازمان ملی تعلیم و تربیت قرار دارند نیز مشمول اصلاح قوانین خواهند شد. به‌موجب این قانون نظارت و ساماندهی مدارس غیردولتی نیز شکل خواهد گرفت. 
وی بابیان اینکه اصلاح قوانین موجب تحقق عدالت آموزشی خواهد شد، افزود: هرآن چیزی که شفاف شود، عدالت را رقم خواهد زد. در فرآیند راه‌اندازی سامانه الکترونیکی مدیریت یکپارچه نظارت بر مدارس غیردولتی به سبب آنکه شفافیت رقم می‌خورد، به آموزش‌وپرورش کمک خواهد شد و ساماندهی مدارس نیز اتفاق خواهد افتاد.     قاسمی پور با اشاره به اصلاح ساعات کاری معلمان و کارکنان اداری مدارس غیردولتی تصریح کرد: پیش‌تر شاهد بودیم نیروهایی که درمدارس غیردولتی کار می‌کردند، ساعت کاری مشخصی نداشتند و گاه بیش‌تر از حد معمول به فعالیت می‌پرداختند. 
عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: به سبب آنکه برای کارکنان مطابق با قانون کار بیمه درنظر گرفته می‌شد، کارفرما از آن‌ها درخواست می‌کرد تا روزانه ۷/۵ ساعت کار کنند. براین اساس معلمی که روزانه ۴ الی ۵ ساعت را که حد معمول زمان آموزشی‌ است را تدریس می‌کرد، مشمول نصف بیمه می‌شد و حقوق  کمتری دریافت می‌کرد. به‌موجب این قانون آموزش ابتدایی ۲۵ ساعت، متوسطه ۳۰ ساعت و کارکنان اداری نیز می‌بایست ۳۶ ساعت کارکنند. چنانچه کارکنان و معلمان مطابق با ساعت مشخص‌شده در قانون فعالیت کردند، می‌بایست مزایا و حقوق را کامل دریافت کنند.  او با اشاره به ساخت و نوسازی مدارس به‌منظور استحکام هرچه‌تمام‌تر متذکر شد: در این قانون توجه جدی به استحکام بناشده است و برای بناهای جدید سازمان نوسازی مکلف و موظف به دخالت خواهد بود. سایر بناها چه به‌صورت استیجاری و چه ملکی می‌بایست  استحکام‌شان تایید گردد چراکه امنیت فرزندان اهمیت فراوانی دارد. نماینده مردم مریوان در مجلس یازدهم در پایان این گفت‌وگو بابیان اینکه درصدد شفافیت اطلاعات در حوزه آموزشی هستیم، همچنین ادامه داد: به‌موجب راه‌اندازی سامانه الکترونیکی مدیریت یکپارچه نظارت بر مدارس غیردولتی کلیه اطلاعات شفاف خواهد بود و براین اساس نظارت بر اطلاعات دانش آموزان، اولیا و همچنین کارفرمایان و معلمان شکل خواهد گرفت. افزون براین تمامی هزینه‌های دریافتی از سوی مدارس و همچنین حقوق پرداختی معلمان نیز درج خواهد شد. 

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.