با روی کار آمدن بایدن تغییر محسوسی در راهبرد آمریکا رخ نخواهد داد - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 33958
  پرینتخانه » سیاسی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۷:۱۶ |
محمود عباس زاده، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

با روی کار آمدن بایدن تغییر محسوسی در راهبرد آمریکا رخ نخواهد داد

محمود عباس زاده، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز پیرامون اهداف تشدید تحریم‌ها در ماه‌های پایانی دولت ترامپ، اظهار داشت: این اقدامات آمریکایی‌ها برای جمهوری اسلامی ایران تازگی ندارد و کسی از تحرکات و تصمیمات آن‌ها متعجب نمی‌شود.
با روی کار آمدن بایدن تغییر محسوسی در راهبرد آمریکا رخ نخواهد داد
گروه سیاسی
محمود عباس زاده، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز پیرامون اهداف تشدید تحریم‌ها در ماه‌های پایانی دولت ترامپ، اظهار داشت: این اقدامات آمریکایی‌ها برای جمهوری اسلامی ایران تازگی ندارد و کسی از تحرکات و تصمیمات آن‌ها متعجب نمی‌شود.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه آمریکایی‌ها تهدیدات و تحریم‌های خودشان را تا حداکثر توان انجام داده‌اند و درواقع تأثیر محسوس آن‌ها هم در اقتصاد ایران ملاحظه نکرده‌اند، به نظرم تحریم‌های اخیرشان پیام روشنی دارد برای کسانی که به تغییرات جدید بعد از انتخابات آمریکا دل‌بسته بودند. درواقع تداوم دشمنی آمریکایی‌ها به کسانی که با آمدن بایدن قند تو دلشان آب می‌شد، نشان می‌دهد که اگر ترامپ کنار برود و بایدن رئیس‌جمهور شود هیچ تغییر گسترده‌ای رخ نخواهد داد.
عباس زاده تصریح کرد: به نظرم اقدامات و هماهنگی آمریکایی‌ها در مواضع خصمانه‌شان علیه ایران، پیام روشنی برای آن طیف از غرب‌گرایان و یا حتی دولتمردان کشورمان دارد که از ظرفیت‌های درونی کشور و اقتصاد درون‌زا استفاده نکردند و برای دستیابی به آن تمرکز و وقت کافی نداشتند و درواقع به تغییرات در عرصه سیاسی و مدیریتی آمریکا چشم دوختند. این موضوع این پیام روشن را داشت که نباید حتی یک روز هم که شده، امور کشور را معطل تغییرات داخلی آمریکا بکنیم.
نماینده مردم مشکین‌شهر در مجلس افزود: با توجه به این‌که دولت ترامپ فعلا بر سرکار است و قانونا انتقال قدرت انجام نگرفته، نمی‌توان قضاوتی درباره اقدامات دولت بعدی داشت و باید دید بایدن در ارتباط با ایران، راهبرد متفاوتی انتخاب می‌کند یا نه. همچنین ما باید رفتارمان را متناسب با رفتار طرف مقابل تنظیم کنیم.
وی ادامه داد: درست است آمریکا آبستن تغییرات است اما آن تغییری که منجر به تغییر محسوس در سیاست‌های این کشور در قبال  ایران باشد، به این زودی اتفاق نخواهد افتاد. زیرا هیئت حاکمه آمریکا و سیاست کلی که توسط دموکرات‌ها و جمهوری خواهان دنبال می‌شود ماهیت ایران را همچنان در تناقض ماهوی با لیبرال دموکراسی آمریکا و گفتمان استکباری و استعماری آن می‌بینند.
عباس زاده بیان کرد: تا زمانی که آمریکایی‌ها چنین نگاهی به ایران داشته باشند و اقدامات و مواضع جمهوری اسلامی ایران را مغایر با ساختار سیاست‌گذاری و ماهیت استکبارگونه خودشان ببینند، همچنان به راه خودشان ادامه خواهند داد.
 البته تغییرات و اختلافاتی در درون آمریکا دیده می‌شود که امیدوارم سریعا آثار این اختلافات در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی هم روشن‌تر از این شود. زیرا تا چنین اتفاقی نیفتد، سیاست‌های خصمانه آمریکا علیه ایران ادامه خواهد داشت، حتی اگر جمهوری خواهان و دموکرات‌ها در تاکتیک‌ها تفاوت سلیقه داشته باشند.
|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.