با تعامل قوا حل مشکلات تسریع خواهد شد - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 50221
  پرینتخانه » سیاسی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۶:۲۳ |
اسماعیل حسین‌زهی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی:

با تعامل قوا حل مشکلات تسریع خواهد شد

اسماعیل حسین‌زهی، نماینده مردم سیستان‌وبلوچستان درمجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با «رسالت» به لزوم تعامل قوا اشاره کرد و افزود: درحال حاضر شرایط کشور به‌جایی رسیده است که به‌جز همکاری و تعامل و با برنامه‌های دقیق و عملیاتی نمی‌توان مشکلات را حل کرد البته قانون اساسی نیز تأکید کرده است که سران قوا و دستگاه‌های مختلف کشور باید با هم تعامل  داشته باشند تا اهداف مشترک تحقق یابد.
با تعامل قوا حل مشکلات تسریع خواهد شد

گروه سیاسی
اسماعیل حسین‌زهی، نماینده مردم سیستان‌وبلوچستان درمجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با «رسالت» به لزوم تعامل قوا اشاره کرد و افزود: درحال حاضر شرایط کشور به‌جایی رسیده است که به‌جز همکاری و تعامل و با برنامه‌های دقیق و عملیاتی نمی‌توان مشکلات را حل کرد البته قانون اساسی نیز تأکید کرده است که سران قوا و دستگاه‌های مختلف کشور باید با هم تعامل  داشته باشند تا اهداف مشترک تحقق یابد.وی افزود: قوه مقننه نیز با رأی اعتمادی که به وزرای پیشنهادی دولت داد تأکید کرد که خواهان تعامل با دولت و تحقق اهدافش است. این رأی اعتماد حداکثری باعث تأیید ۱۸ تن از وزرای پیشنهادی برای آغاز هرچه سریع‌تر کار دولت شد درحالی‌که ممکن بود ۴ الی ۵ تن از وزرا رأی اعتماد نیاورند.حسین‌زهی یادآورشد: در سال گذشته شاهد عدم همکاری دولت دوازدهم با مجلس یازدهم بودیم رئیس‌جمهور و سایر دولتمردان در مواجهه با بسیاری از مصوبه‌های مجلس نشان دادند که با آن‌ها مخالف هستند. حتی رئیس‌جمهور تا جای ممکن مصوبات مجلس را ابلاغ نمی‌کرد.
 اگر دریک سال گذشته دولت با مجلس تعامل داشت شرایط بهتری را تحویل دولت سیزدهم می‌داد
این نماینده مجلس گفت: اگر در یک‌سال گذشته تعامل و همکاری دولت با مجلس به‌خوبی صورت می‌گرفت، دولت روحانی می‌توانست در سال پایانی طوری عمل کند که میراث بهتری را برای دولت بعدی به‌جا بگذارند.عدم تعامل بین قوا و مسئولان یک کشور چهره بسیار بدی از آن‌ها می‌سازد. زمانی که مسئولان هدف مشترک داشته باشند عدم تعامل نیز معنا ندارد. چراکه آن‌ها با هدف مشترک و با تعامل با یکدیگر کارها را پیش می‌برند و به دشمنان اجازه دست‌درازی نخواهند داد.او خاطرنشان کرد: کافی است به وضعیت برخی از کشورهای همسایه نگاهی بیندازیم. به‌طور مثال افغانستان اکنون با آشوب داخلی روبه‌رواست و علتش هم عدم همفکری و تعامل و دعواهای سیاسی و اجازه دخالت به آمریکا بود. بنابراین ارتباط سران قوا و نهادهای مختلف یک کشور موجب تعالی و توسعه می‌شود.حسین‌زهی تأکید کرد: کشورهای توسعه‌یافته اختلاف خود را سر مسائل کوچک یا بزرگ پنهان نگه می‌دارند و در شوراهای داخلی غیرعلنی آن را حل می‌کنند.ازآنجاکه ما دشمنان بسیاری داریم و توسط آن‌ها به‌صورت دقیق رصد می‌شویم باید این نکته را مدنظر قراردهیم که ارتباط و هماهنگی و تعامل لازمه شکست دشمن و پیشرفت کشورمان است. بنابراین اگر می‌خواهیم میراث خوبی برای آیندگان به‌جای بگذاریم باید از انتقادهای بیجا و دعواهای سیاسی دست بکشیم و برای هدف والی کشورمان تلاش کنیم.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.