با افزایش تولید باید تحریم‌کنندگان را به عقب برانیم - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 26266
  پرینتخانه » اقتصادی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۸:۱۱ |
بررسی بیانات مقام معظم رهبری در گفت‌وگوی سلیمی‌نمین با «رسالت»:

با افزایش تولید باید تحریم‌کنندگان را به عقب برانیم

عباس سلیمی نمین، کارشناس مسائل سیاسی در واکنش به فرمایشات رهبری و تاکید بر تولید ملی در گفت‌وگو با«رسالت» بیان کرد: کشور ما سالیان متمادی تحت سلطه استکبار جهانی بوده است و یکی از شاخص‌های تحت سلطه بودن تک محصولی بودن کشورهاست.
با افزایش تولید باید تحریم‌کنندگان را به عقب برانیم

حانیه مسجودی
عباس سلیمی نمین، کارشناس مسائل سیاسی در واکنش به فرمایشات رهبری و تاکید بر تولید ملی در گفت‌وگو با«رسالت» بیان کرد: کشور ما سالیان متمادی تحت سلطه استکبار جهانی بوده است و یکی از شاخص‌های تحت سلطه بودن تک محصولی بودن کشورهاست. زمانی که کشوری دارای منابع نفتی است، برای اینکه نتواند نفت خود را ملی کند، به تبع باید کشاورزی و صنعت آن را از بین ببرند تا قدرتی برای مانور بر مولفه‌های اقتصادی نداشته باشد و این سیاست برای ما اجرایی شد.وی افزود: کشاورزی کشور ما در گذشته خوب بود و صادرکننده بودیم. استان سیستان و بلوچستان قدرت تولید مواد پروتئینی و محصولات کشاورزی را داشت، اما قابلیت‌های این استان را نابود کردند و این اتفاق در دو مرحله رخ داد. یکی در زمان محمدرضاخان پهلوی و بار دیگر در زمان محمدرضا پهلوی. در دو مرحله ما را از آب هیرمند بر اساس واگذار کردن بخشی از خاک ایران به افغانستان در دوران پهلوی و دوم صورت گرفت.سلیمی نمین تاکید کرد: بر اساس سیاست تک محصولی کشاورزی استان حاصلخیز سیستان و بلوچستان به طور کامل نابود شد و سایر استان‌ها نابود و مردم به فقر و فلاکت افتادند و بر این اساس ما نفت صادر و تمام محصولات مورد نیاز را وارد می‌کردیم، حتی رب گوجه فرنگی نیز از آمریکا، پنیر از دانمارک و گوشت مرغ و گوسفند از اسرائیل وارد می‌شد.این تحلیلگر مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: این اتفاق در حالی رخ می‌داد در ابتدای کار رژیم جعلی اسرائیل، محصولات کشاورزی از ایران به فلسطین اشغالی وارد می‌شد، اما در انتهای دولت محمدرضا پهلوی هواپیماهای متعددی به فرودگاه مهرآباد می آمدند و تمام محصولات موردنیاز از اسرائیل به ایران وارد می‌شد، حتی ارتش کشور به طور کامل با محصولاتی که از اسرائیل می‌آمد ا داره می‌شد.سلیمی‌نمین با بیان علت نابودی کشاورزی کشور در انقلاب سفید، گفت: برای این‌که ما نتوانیم حرکتی مانند نهضت ملی شدن صنعت نفت را انجام دهیم، دشمنان چنین سیاستی را پیاده کردند. چراکه تمام عایدی نفت متوجه ملت ایران می‌شد. در جریان ملی شدن صنعت نفت با وجود اینکه انگلیسی‌ها نفت را تحریم کردند اما ملت ایران توانست از طریق سایر درآمدها خود را اداره کند، بعد از این تجربه، آمریکایی ها و انگلیسی‌ها با شدت بیشتری کشاورزی ما را نابود کردند.وی ادامه داد: زمانی که سال‌ها مکانیزم دستگاه اداره کشوری به واردات عادت کرده باشد، تغییر جهت‌گیری دستگاه‌ها بسیار سخت است، از بانک‌ها گرفته تا وزارتخانه ها، این درحالی است که دشمن در داخل کشور ما شبکه ایجاد کرده است. در شرایط کنونی همانطور که روحانی دیروز به درستی اذعان کرد؛ دشمنان کارشکنی و سنگ‌اندازی می‌کنند. روحانی گفت که دولت باید پیگیری کند تا مسائل حل شود. بنابراین دشمن در داخل کشور شبکه‌ای ایجاد کرده است تا تحریم هایش اثربخش باشد.
 با یک گام عقب نشینی، دشمن دو گام به جلو می‌آید
این کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد که دشمنان شب و روز تلاش می‌کنند تا تولید در ایران شکل نگیرد و با سنگ‌اندازی‌های قانونی این کار را انجام می‌دهند. این در حالی است که مسئولان با اراده جدی می‌توانند از این سنگ‌اندازی‌ها جلوگیری کنند. ما باید اراده شبکه داخلی دشمن را تضعیف و مهار، تا صادرات را تقویت کنیم. به طوری که بانک‌ها در جهت تقویت صادرات عمل کنند. ما نمی توانیم
 عناصر غرب زده را در داخل کشور طرد کنیم، اما می‌توانیم اراده آنها را تضعیف و اجازه ندهیم بر مصالح عمومی جامعه حاکم شوند.سلیمی نمین در انتها ابراز کرد که این هدف، با دولتی که پیگیر مسائل باشد میسر خواهد شد. اخیرا آقای روحانی گفت که ما باید بیشتر کار کنیم. درست است که دیر هنگام است! اما باز هم ملت از این تصمیم حمایت می‌کند تا مسئولان بتوانند موانع را برطرف کنند و مردم نیز با افزایش تولیدات در برابر زورگویی‌ها و زیاده‌خواهی های غرب خواهند ایستاد. مطمئن باشید که تنها راه حفظ عزت، این است که بتوانیم کسانی که با زورگویی علیه ما تحریم ها را وضع کردند، زمین گیر کنیم. در غیر این صورت با یک گام عقب نشینی، دشمن دوگام به جلو می‌آید و مطالبات بیش‌تری خواهد داشت.

نویسنده : حانیه مسجودی |
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.