با ارزش ترین پول دنیا چیست؟ معرفی ۱۰ ارز گران قیمت دنیا - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 84903
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۸ |

با ارزش ترین پول دنیا چیست؟ معرفی ۱۰ ارز گران قیمت دنیا

وقتی که شما به با ارزش ترین پول های دنیا فکر میکنید و این سوال برای شما پیش می آید انتظار دارید که در وهله اول دلار آمریکا یا پوند انگلستان یا یورو در صدر جدول باشند. اما واقعیت امر این نیست و چیزی فراتر از تصور شماست.
با ارزش ترین پول دنیا چیست؟ معرفی ۱۰ ارز گران قیمت دنیا

وقتی که شما به با ارزش ترین پول های دنیا فکر میکنید و این سوال برای شما پیش می آید انتظار دارید که در وهله اول دلار آمریکا یا پوند انگلستان یا یورو در صدر جدول باشند. اما واقعیت امر این نیست و چیزی فراتر از تصور شماست. با ارزش ترین ارزهای دنیا به ما نزدیک تر از آن چیزی هستند که فکر میکنید.
در ادامه این مطلب قصد دارین با ارزش ترین پول های دنیا را به شما معرفی کنیم. حتما تا انتهای مطلب همراه ما باشید تا شما را شگفت زده کنیم.
لیست با ارزش ترین پول دنیا
پیشنهاد میکنم که قبل از اینکه به سراغ لیست با ارزش ترین پول های جهان برویم شما هم برای خود لیستی آماده کنید. و ارز هایی که به نظر شما در دنا با ارزش هستند را به ترتیب روی کاغذ بنویسید و در انتها هر دو لیست را با هم مقایسه کنید. قطعا نتیجه جالب می شود.

رتبه ۱۰ با ارزش ترین پول دنیا: دلار آمریکا

شاید برای شما جالب باشد و انتظار رتبه بالاتری برای دلار آمریکا داشتید. اما با وجود اقتصاد قدرتمند آمریکا و جایگاه ویژه ای که دلار آمریکا در بازارهای جهانی و معاملات بانکی دارد این ارز هنوز با ارزش ترین پول در دنیا نیست. اما توانسته در بین در ارز با ارزش دنیا باشد.
تقریباً هر بانک مرکزی و بانک تجاری آن را به عنوان ارز ذخیره اولیه جهان در اختیار دارد. گفته می شود که هیچ ارزی هرگز جایگزین دلار آمریکا به عنوان پرمعامله ترین ارز نخواهد شد. این یک ارز جهانی است که توسط قدرت ایالات متحده در چشم انداز سیاسی جهانی پشتیبانی می شود. با این حال، هنگامی که در بین قوی ترین ارزهای جهان قرار می گیرد، در رتبه دهم قرار می گیرد.
آمریکا به عنوان قوی ترین اقتصاد دنیا شناخته می شود و اما در سال های اخیر مقداری از قدرت این کشور در زمینه های اقتصادی کاهش پیدا کرده است.
جا دارد که این نکته را هم بیان کنیم که محبوب ترین نرخ تبدیل ارز برای دلار آمریکا، تبدیل دلار به یورو است. و دلار آمریکا هم هنوز پرمعامله ترین ارز دنیاست.

رتبه ۹ با ارزش ترین ارز جهان: یورو
یورو یکی از شناخته شده ترین ارزها و بعد از دلار آمریکا پرمعامله ترین ارز دنیا است. یورو واحد پولی منطقه یورو در اروپا است که شامل ۱۹ کشور از ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا می شود. این کشورها شامل؛ اتریش، بلژیک، قبرس، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، ایرلند، ایتالیا، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، پرتغال، اسلواکی، اسلوونی و اسپانیا می شوند.
با توجه به اهمیت و ارزش یورو بعد از دلار آمریکا مهمترین ذخیره ارزی در کشورهای مختلف می باشد.

رتبه ۸ با ارزش ترین پول جهان: فرانک سوئیس
فرانک سوئیس واحد پول سوئیس و لیختن اشتاین است. سوئیس یکی از باثبات ترین و ثروتمندترین کشورهای جهان است. محبوب ترین نرخ مبادله فرانک سوئیس، نرخ یورو به فرانک است. بخش معروف بانکداری مخفی سوئیس، پول ملی را به پناهگاهی امن برای سرمایه بین المللی تبدیل کرد. این کشور هنگام پیوستن به اتحادیه ارز، فرانک را به یورو متصل کرد و به جای لغو فرانک، سیستم دوگانه را انتخاب کرد. فرانک سوئیس با سیاست های پولی سختگیرانه و سطوح پایین بدهی، هفتمین ارز پرمعامله در جهان است.

رتبه ۷ با ارزش ترین پول دنیا: دلار جزایر کیمن
این مورد را کمتر کسی حدس می زند چون احتمالا تا به حال اسم این جزایر یا کشور به گوش تان هم نخورده است اما با این وجود یکی از با ارزش ترین پول های جهان را دارد حتی با ارزش تر از دلار آمریکا، یورو و فرانک سوئیس و خیلی از ارز هایی که می شناسید.
دلار جزایر کیمن واحد پول جزایر کیمن است. محبوب ترین نرخ تبدیل دلار جزایر کیمن، نرخ دلار آمریکا به دلار کیمن است. این ارز هفتمین ارز قوی در جهان است.

دلار جامائیکا تا سال ۱۹۷۲ وجود داشت، اما پس از آن دلار جزایر کیمن به عنوان واحد پول رسمی معرفی شد. مخفف واحد پول CI$ است.

رتبه ۶ با ارزش ترین پول دنیا: پوند جبل الطارق
پوند جبل الطارق یا GIP واحد پول جبل الطارق است. به پوند استرلینگ انگلیس وصل شده و قابل مبادله با ارزش اسمی است. از این رو، هر دو GIB و GBP در جبل الطارق پذیرفته می شوند. بانک مرکزی کنترل کننده GIP، مسئول ضرب سکه و چاپ اسکناس، دولت جبل الطارق است. محبوب ترین نرخ مبادله پوند جبل الطارق، نرخ یورو به پوند جبل الطارق است.
این مکان به عنوان قلمرو برون مرزی بریتانیا شناخته می شود. اقتصاد جبل الطارق اکنون به تعدادی از بخش ها مانند گردشگری و بازی های الکترونیکی وابسته است.

رتبه ۵ گران ترین پول جهان: پوند انگلستان
پوند استرلینگ (£) یا GBP واحد پول بریتانیای کبیر است و پنجمین ارز قوی در جهان است. همچنین واحد پول رسمی جرسی، گورنزی، جزیره من، جورجیا جنوبی و جزایر ساندویچ جنوبی، قلمرو قطب جنوب بریتانیا و تریستان دا کونا است. محبوب ترین نرخ مبادله پوند بریتانیا، نرخ یورو به پوند است. استرلینگ پس از دلار آمریکا، یورو و ین ژاپن، چهارمین ارز پرمعامله در بازار ارز است. USD/GBP سومین جفت ارز پرمعامله در جهان است و معمولاً به عنوان “کابل” شناخته می شود.

این ارز همچنین قدیمی ترین ارز موجود است که هنوز پابرجاست. لندن بریتانیا به عنوان قطب مالی جهان شناخته می شود. از آنجایی که بریتانیا فعالیت‌های تجاری زیادی را انجام می‌دهد، دیدن این ارز در فهرست جای تعجب ندارد.

رتبه ۴ با ارزش تیرن پول های دنیا: دینا اردن

دینار اردن یکی از با ارزش ترین پول های جهان - رایکا فارکس
به قسمت های جالب لیست با ارزش ترین پول های دنیا رسیدیم. از این به بعد شاید برای ما جالب و سراسر افسوس باشد.
دینار اردن یا JOD واحد پول اردن است. در سال ۱۹۵۰، این ارز جایگزین پوند فلسطینی به عنوان واحد پول رسمی اردن شد. کرانه باختری از دونار اردن و شیکل اسرائیل نیز استفاده کرد. دولت اردن نرخ های ارز را ثابت نگه می دارد که دلیل اصلی افزایش ارزش این ارز است. اردن برخلاف کشورهای همسایه خود چندان به صادرات نفت وابسته نیست و این امر خوبی است زیرا اقتصاد آنها در چندین بخش مختلف متنوع است. محبوب ترین نرخ تبدیل دینار اردن، نرخ JOD به یورو است.

رتبه ۳ با ارزش ترین پول دنیا: ریال عمان
ریال عمان یا OMR واحد پول عمان است. قبل از سال ۱۹۴۰، عمان از INR یا همان روپیه هند به عنوان واحد پول رسمی خود استفاده می کرد و به همین دلیل است که محبوب ترین نرخ تبدیل ریال، نرخ INR به OMR است.

اقتصاد عمان که در سواحل جنوب شرقی شبه جزیره عربستان واقع شده است، بیشتر به ذخایر نفتی متکی است. ریال عمان بر خلاف بسیاری از ارزهای دیگر به ۱۰۰۰ بخش کوچکتر تقسیم می شود که به نام بایسا شناخته می شود. واحد پول عمان به دلار آمریکا متصل است.

دومین پول با ارزش جهان: دینار بحرین
دینار بحرین یا BHD واحد پول بحرین است. بحرین که در خلیج فارس قرار دارد، به شدت به صادرات نفت وابسته است. محبوب ترین نرخ مبادله دینار بحرین نرخ INR به BHD است. رمز ارز دینار BHD و نماد ارز BD است. دینار بحرین به دلار آمریکا متصل است و فقط در بحرین استفاده می شود.
هندی ها بزرگترین گروه مهاجر در بحرین هستند و این دلیل محبوبیت INR به BHD را توضیح می دهد. بحرین به دلیل اینکه دومین ارز برتر جهان است، مهاجران را از سراسر جهان جذب می کند.

با ارزش ترین پول جهان: دینار کویت

دینار کویت با ارزش ترین پول جهان - رایکا فارکس
بالاترین ارز در جهان کسی نیست جز دینار کویت یا KWD. در ابتدا، زمانی که دینار کویت در سال ۱۹۶۰ معرفی شد، یک دینار کویت یک پوند استرلینگ ارزش داشت. کد ارز دینار KWD است. محبوب ترین نرخ تبادل دینار کویت نرخ INR به KWD است. جامعه مهاجران هندی در کویت بسیار قوی است، به همین دلیل است که یک جفت ارز محبوب است. دینار کویت به دلیل ثبات اقتصادی این کشور نفت خیز، مدتی است که بالاترین ارز در جهان بوده است.
اقتصاد کویت به عنوان یک کشور کوچک بین عراق و عربستان سعودی، به شدت به صادرات جهانی نفت متکی است. با چنین تقاضای بالایی برای نفت، ارز کویت باید تقاضا داشته باشد. نکته دیگری که باید به آن توجه کنید این است که اگر در کویت کار می کنید، نیازی به پرداخت هیچ نوع مالیاتی ندارید.

 در این مطلب  از سعی کردیم با ارزش ترین پول های جهان را به شما معرفی کنیم. در ادامه نیز با توجه به این که ارزش پول ملی در برابر ارز های بزرگ دنیا به شدت پایین است و برای اینکه بتوانید از تورم فرار کنید پیشنهاد میکنیم که روش درامدی خود را تغییر دهید. یکیاز راحت ترین روش های کسب درامد به صورت دلاری استفاده از بازارهای مالی از جمله فارکس است. البته کار به همین آسانی هم نیست اما مجموعه رایکا با ارائه آموزش فارکس و سیگنال فارکس به صورت رایگان کار را برای ایرانیان راحت کرده است.

شما میتوانید به راحتی باعضویت در کانال VIP  مجموعه رایکا فارکس که به صورت رایگان هم می باشد از مزایای این کانال استفاده کنید. مهم ترین مزیت کانال تلگرام مجموعه رایکا فارکس ارائه سیگنال رایگان فارکس است و شما میتوانید به راحتی از آن ها استفاده کنید. برای استفاده از آموزش فارکس نیز میتوانید به سایت رایکا فارکس مراجعه کنید و در کمتر از ۱۰ روز کسب درامد دلاری را شروع کنید.

علاوه بر این موارد برای مشاوره رایگان در مورد بازارهای مالی میتوانید تیم پشتیبانی مجموعه  رایکا فارکس مراجعه کنید و راهنمایی های لازم را کسب کنید.

| منبع خبر : محتوا این متن تبلیغاتی بوده و توسط رسالت رد یا تایید نمی شود
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.