با ادعای نمایشی بودن سفرهای نظارتی درصددند کم کاری خودشان را بپوشانند - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 31419
  پرینتخانه » سیاسی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۷:۱۸ |
محمدسرگزی، نماینده مردم زابل در مجلس:

با ادعای نمایشی بودن سفرهای نظارتی درصددند کم کاری خودشان را بپوشانند

محمد سرگزی، نماینده مردم زابل، زهک و هیرمند در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» درباره دستاوردها و اثرات سفرهای نظارتی رئیس‌مجلس معتقد است: یکی از اقدامات بسیار خوبی که در دوره یازدهم مجلس اتفاق افتاده، نظارت میدانی است که ریاست مجلس به همراه سایر نمایندگان شروع کرده‌اند و اقدام‌شان نوعی امیدبخشی برای مردم کشور است.
با ادعای نمایشی بودن سفرهای نظارتی درصددند کم کاری خودشان را بپوشانند

گروه سیاسی
محمد سرگزی، نماینده مردم زابل، زهک و هیرمند در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» درباره دستاوردها و اثرات سفرهای نظارتی رئیس‌مجلس معتقد است: یکی از اقدامات بسیار خوبی که در دوره یازدهم مجلس اتفاق افتاده، نظارت میدانی است که ریاست مجلس به همراه سایر نمایندگان شروع کرده‌اند و اقدام‌شان نوعی امیدبخشی برای مردم کشور است. امیدواریم سفری که ایشان به سیستان و بلوچستان دارند و در راستای آن نیز جلسات و کارگروه‌های متعددی هم تشکیل شده در حل مسائل استان تأثیرگذار باشد.
سرگزی ادامه داد: به هر حال کلید خوردن چنین حرکتی و صرف سفرهای استانی مجلس جدای از دستاوردهای آن، موضوع امید بخشی است که از طریق آن مجموعه مسائل و کمبودهای استان‌ها رصد و جمع آوری می‌شود و پس از آن بر اساس ظرفیت‌هایی که طبق قوانین، مصوبات و حوزه اجرایی و مجلس وجود دارد پیگیری مسائل در دستور کار قرار می‌گیرد. اگر قرار است کاری انجام شود، چنین اقدامات و جمع‌بندی‌هایی برای راه اندازی پیگیری‌ها و نظارت بر اجرای امور مؤثر است. از سمتی هم با به جریان افتادن پیگیری مسائل در مجلس می‌توان کوتاهی‌ها در اجرا و پیگیری اقدامات را رصد و یا حتی دستاوردهای سفرهای نظارتی را در قالب طرح در کمیسیون‌های تخصصی پیگیری کرد.
رئیس فراکسیون حقوق‌بشر مجلس با انتقاد از کم‌کاری مسئولان در توجه به مناطق محروم و مرزی کشور گفت: سفرهای نظارتی به نوعی حل مشکلات استان‌ها و ارتباط نزدیک مردم هر استان با وکلای خود در مجلس در همان منطقه خودشان است که مردم هم استقبال خوبی از آن دارند و گشایش‌های اقتصادی ناشی از چنین سفرهایی را می‌توان در آینده مشاهده کرد. متأسفانه کسانی که به وظایف خود عمل نمی‌کنند و خدمتی به مردم ندارند، بقیه مسئولان و نهادهایی را که در حال فعالیت هستند را به چالش می‌کشند و درصددند به نوعی این اقدامات را زیر سؤال ببرند. اگر خدمت کردن، نمایش است آن‌ها هم چنین نمایشی را انجام دهند اما شاهدید که به‌خاطر این‌که کار نکردن خودشان را بپوشانند این موضوعات را مطرح می‌کنند و مجلس را به حاشیه می‌کشند.

|
برچسب ها
,
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.