باید نقدینگی موجود را به مسیر‌ تولید هدایت کنیم - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 79596
  پرینتخانه » سیاسی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۶:۴۹ |
غلامرضا مرحبا عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی:

باید نقدینگی موجود را به مسیر‌ تولید هدایت کنیم

غلامرضا مرحبا، نماینده مردم آستارا و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در تشریح تامین مالی برای بخش‌های تولیدی همچون طرح تامین مالی زنجیره به خبرنگار «رسالت» بیان کرد: برخی از فرصت‌های موجود به علت بی برنامه بودن تبدیل به تهدید شده‌اند. بسیاری از کشورهای دنیا به دنبال آن هستند که از خارج کشور، سرمایه گذار وارد کنند.
باید نقدینگی موجود را به مسیر‌ تولید هدایت کنیم

گروه سیاسی 
غلامرضا مرحبا، نماینده مردم آستارا و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در تشریح تامین مالی برای بخش‌های تولیدی همچون طرح تامین مالی زنجیره به خبرنگار «رسالت» بیان کرد: برخی از فرصت‌های موجود به علت بی برنامه بودن تبدیل به تهدید شده‌اند. بسیاری از کشورهای دنیا به دنبال آن هستند که از خارج کشور، سرمایه گذار وارد کنند. به طورحتم ورود سرمایه گذار خارجی بسیار خوب است و در کشور‌ ایران نیز این نیاز دیده می‌شود اما در کنار سرمایه گذاری خارجی ضرورت دارد تا از نقدینگی‌ موجود خود به درستی استفاده کنیم و آن را‌به سمت تولید هدایت کنیم. تلاش‌هایی مبنی بر استفاده از مالیات‌های تنظیم گر صورت گرفته تا از فعالیت‌های سوداگری جلوگیری شود و نقدینگی کنترل شود.
 وی افزود: قوانین تنظیم گر امری ضروری است و نیاز است تا آنها را دارا باشیم. در کنار این قوانین می‌بایست به سرمایه موجود برنامه بدهیم و شرایط را به نحوی طراحی کنیم تا فردی که سرمایه در دست دارد، به راحتی در یک طرح و پروژه مولد
 سرمایه گذاری کند. مرحبا تصریح کرد: متاسفانه علی‌رغم تاکید بر تسهیل صدور مجوزها اما علاقه‌مندان این حوزه در گیر و دارهای اداری اذیت می‌شوند و بدون مطالعه کافی به سمت کسب و کارهایی می‌روند که بازدهی مناسب ندارد.عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: باید نیازهای اقتصادی را به درستی شناسایی کنیم و در آن کسب و کارهایی را که بازدهی مناسب دارند و موجب انگیزه سرمایه گذار می‌شوند، هدایت کنیم. به موجب این امر اشتغال نیز رونق پیدا خواهد کرد. متاسفانه یکی از چالش‌های بزرگ حال حاضر، مقوله اشتغال است و خانواده‌های بسیاری با آن درگیرند.
 جوانان تحصیل کرده فراوانی داریم که در خانه ها نشسته‌اند و به دنبال اشتغا‌ل‌‌اند. بی‌شک چنین روندی جوانان را افسرده خواهد کرد و آسیب‌های روحی فراوانی به آن‌ها وارد خواهد کرد چراکه در شرایطی که می‌شد به کشور خود خدمت کنند و مولد باشند، گذر عمر را تماشا‌ می‌کنند. بی‌شک راه نجات جوانان سرمایه گذاری و ایجاد کسب و کارهای مولد، آموزش و استخدام است. وی در پایان این گفت‌وگو بیان داشت: حوزه خدمات، گردشگری، صنایع دانش بنیان و کسب‌و کارهایی که مزیت نسبی دارند می‌بایست مورد توجه سرمایه گذار قرار بگیرند. بی‌شک بازدهی این فرآیند به اقتصاد کشور‌ باز‌خواهد گشت.

|
برچسب ها
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.