باید با مشوق‌هایی اقبال عمومی به کالابرگ الکترونیک را افزایش دهیم - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 82501
  پرینتخانه » سیاسی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۶:۴۱ |
سیدصولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

باید با مشوق‌هایی اقبال عمومی به کالابرگ الکترونیک را افزایش دهیم

حیاط روز چهارشنبه دولت برای خبرنگاران ،حاشیه‌های بسیاری داشت؛ از خاطره گویی ضرغامی از آوازخواندن و موتورسواری در تهران تا شرح‌حال پیروز. وزیر میراث فرهنگی، صنایع‌دستی وگردشگری که همیشه در حیاط دولت سعی می‌کند به‌صورت مبسوط پاسخ خبرنگاران را بدهد، وقتی درباره ممنوعیت آوازخوانی زیر پل خواجوی اصفهان از وی سؤال شد، این‌طور پاسخ داد: آواز خواندن تشویق هم دارد.
باید با مشوق‌هایی اقبال عمومی به کالابرگ الکترونیک را افزایش دهیم

حیاط روز چهارشنبه دولت برای خبرنگاران ،حاشیه‌های بسیاری داشت؛ از خاطره گویی ضرغامی از آوازخواندن و موتورسواری در تهران تا شرح‌حال پیروز. وزیر میراث فرهنگی، صنایع‌دستی وگردشگری که همیشه در حیاط دولت سعی می‌کند به‌صورت مبسوط پاسخ خبرنگاران را بدهد، وقتی درباره ممنوعیت آوازخوانی زیر پل خواجوی اصفهان از وی سؤال شد، این‌طور پاسخ داد: آواز خواندن تشویق هم دارد. کسی که آواز می‌خواند یعنی حالش خوب است. زمانی که سنم کمتر بود وقتی با موتور ۲ فرزندم را از نازی‌آباد جابه‌جا می‌کردم برای اینکه این بچه‌ها که سنشان کم بود پشت موتور خوابشان نبرد من برای آن‌ها آواز می‌خواندم و آن‌ها جواب می‌دادند. وقتی جواب می‌دادند می‌فهمیدم که پشت موتور خوابشان نبرده که از پشت موتور بیفتند هر وقت جوابشان شل می‌شد معلوم شد که دارد خوابشان می‌برد. یکی از همکاران امور تربیتی ما در نازی‌آباد دیده بود که ضرغامی با موتور می‌رود و آواز می‌خواند رفته بود و در امور تربیتی تذکر داده بود که ضرغامی یکسری مشکلات دارد و روی موتور آواز می‌خواند و تصمیمی در مورد وی بگیرید.
به گزارش ایرنا، عزت‌الله ضرغامی ادامه داد: من این را بعدها در صفحه اینستاگرامم نوشتم و گفتم هرکسی که آواز می‌خواند حتما مشکل و نیازی دارد البته آن خبر تکذیب شد. خود من زیر پل خواجو  دو پست دارم که باکسانی که آواز می‌خوانند، آواز خواندم و آن‌ها را تشویق کردم. مردمی که می‌آیند و می‌بینند رودخانه خشک است باید دل‌خوشی داشته باشند، شب‌ها تار می‌زنند و فعلا دلشان خوش است ما نباید این دل‌خوشی را از مردم بگیریم.
ضرغامی البته در حیاط دولت موضوعات دیگر را هم گردن گرفته به خبرنگاران گفت:‌وزیر ارتباطات به خاطر سیم‌کارت‌هایی که به گردشگران خارجی داده می‌شود، خیلی موردحمله قرار گرفت. باید این را بگویم که این پیشنهاد ما بود و پیگیر آن‌هم هستیم و باید از من انتقاد شود. باید حداقل خدمات و سرویس‌ها به گردشگرهای خارجی داده شود. نمی‌توانیم به گردشگری خارجی بگوییم از بله و ایتا استفاده کن؛ او می‌خواهد از تهران با پاریس در ارتباط باشد. وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین نیازهای گردشگران خارجی که به کشور می‌آیند اینترنت و سکوهای خارجی است که مثل نان شب و هوا برای آن‌ها لازم است. ضرغامی ارتباط گردشگران با خانواده‌هایشان را در دوران سفر ضروری دانست و عنوان کرد: از وزیر ارتباطات خواستم که برای گردشگران خارجی امکانی فراهم کنند که آن‌ها بتوانند با استفاده از سیم‌کارت‌های ویژه و استفاده از سکوهای بین‌المللی نیازشان را مرتفع کنند. به امید اینکه تولیدات داخلی و سکوهای داخلی ما چنین جایگاهی پیدا کنند و در سطح جهانی فعال شوند.
محسن منصوری، معاون اجرایی رئیس‌جمهور هم در جمع خبرنگاران جزئیاتی از سفر استانی دولت به بوشهر را رونمایی کرد و گفت: افتتاح فاز ۱۴ پارس جنوبی و افتتاح آب‌شیرین‌کن شماره ۲ بوشهر ازجمله این برنامه‌ها است. به گفته وی، طرح آب‌شیرین‌کن بوشهر به‌صورت روزانه ۳۵ هزار لیتر را تصفیه می‌کند؛ عملیات اجرایی این طرح به‌صورت جدی از سال ۱۳۹۷ آغاز شد و با صرف بیش از ۱۲۰۰ میلیارد تومان،   پنج‌شنبه به بهره‌برداری می‌رسد؛ همچنین با توجه به اهمیت نهضت ملی مسکن در نگاه رئیس‌جمهور، آغاز به کار پروژه‌های مسکن در این استان هم در دستور کار قرار دارد. وی افزود: دو یا سه دیدار مردمی هم خواهیم داشت. دیدار عمومی رئیس‌جمهور در شهر بوشهر  شهرستان خورموج در دستور کار قرار دارد و دیداری هم با علمای شیعه و اهل سنت استان بوشهر و یک نشست تخصصی با سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی استان بوشهر و برخی از سرمایه‌گذاران خارجی علاقه‌مند در استان برگزار خواهد شد. منصوری ادامه داد: رئیس‌جمهور یک نشست فرهنگی اجتماعی تخصصی هم با مؤثرین و فعالان این حوزه خواهد داشت. امیدواریم این سفر، سفر پر خیروبرکتی باشد.سیدصولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مرجع سؤالات یارانه‌ای خبرنگاران بود؛ او بابیان اینکه برای اجرای کالابرگ الکترونیکی  آمادگی کامل داریم، اظهار داشت: بااین‌حال اقبال عمومی به این طرح مقداری کم است؛ بستر کاملا فراهم است که باید برنامه‌ریزی‌شده و مشوق‌هایی در نظر گرفته شود تا این اقبال بیشتر شود. وی درخصوص تعیین حقوق و دستمزد کارگران برای سال آینده نیز افزود: در هفته‌های گذشته من با نمایندگان کارگران و هم نمایندگان کارفرمایان و نمایندگان دولت مذاکرات مفصلی درباره رقم دستمزد کارگران داشتم. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی  بیان کرد: بعضا فکر می‌کنند تصمیم در این خصوص با دولت است درحالی‌که اصل بر سه جانبه‌گرایی نمایندگان کارگران، کارفرمایان و دولت است و باید این سه به رقم ثابتی براساس شاخص‌هایی که قانون تعیین کرده است، برسند. رقم دستمزد کارگران توسط کارشناسان و کارگروه‌ها در حال بررسی است و حتما تا پایان سال به نتیجه می‌رسد.

|
برچسب ها
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.