باید از شرکت‌های دانش بنیان و کارآفرینان جوان حمایت کنیم - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 71243
  پرینتخانه » سیاسی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۶:۱۰ |
بهروز محبی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی:

باید از شرکت‌های دانش بنیان و کارآفرینان جوان حمایت کنیم

طی چندین ماه گذشته رئیس‌جمهور با تأکید بر لزوم تجاری‌سازی محصولات شرکت‌های دانش بنیان اظهارکرد: دولت از همه شرکت‌های دانش بنیان حمایت مالی می‌کند. همه امور و صنایع باید دانش بنیان شوند و وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی موظف هستند که کارهایشان را با شرکت‌های دانش بنیان پیش ببرند.
باید از شرکت‌های دانش بنیان و کارآفرینان جوان حمایت کنیم

گروه سیاسی
طی چندین ماه گذشته رئیس‌جمهور با تأکید بر لزوم تجاری‌سازی محصولات شرکت‌های دانش بنیان اظهارکرد: دولت از همه شرکت‌های دانش بنیان حمایت مالی می‌کند. همه امور و صنایع باید دانش بنیان شوند و وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی موظف هستند که کارهایشان را با شرکت‌های دانش بنیان پیش ببرند. در راستای اهمیت این موضوع به گفت‌وگو با بهروز محبی، نماینده مردم سبزوار و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی پرداختیم که در ادامه‌ می‌خوانید. بهروز محبی، نماینده مردم سبزوار و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» اظهارکرد: ضرورت دارد تا نهادهای حاکمیتی  فضایی را به منظور حمایت از‌ کارآفرینان جوان ایجاد کنند تا در شرایط تحریم و جنگ اقتصادی، به اشتغال‌زایی و توسعه اقتصادی بپردازند.وی افزود: چنانچه به کارآفرینان جوان کمک شود و از آن‌ها حمایت کافی صورت گیرد، خدمات بهتری به مردم ارائه خواهد شد. ضمن آنکه این خدمات در فضایی نوآورانه شکل خواهد گرفت. محبی تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی به دنبال تصویب قوانین حمایتی از شرکت‌های دانش بنیان است. تلاش براین است که دراین قوانین شرکت‌های دانش بنیان از حوزه بیمه به بهترین شکل ممکن برخوردار شوند. عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: اهمیت شرکت‌های
دانش بنیان قابل‌انکار نیست و به قدری ضرورت دارد که در شعار سال‌جاری نیز عنوان‌شده است. دراین راستا ضرورت دارد از آن‌ها حمایت شود. نماینده مردم سبزوار در پایان این گفت‌وگو بیان داشت: نیاز است تا به جوان‌ها و نیروهای انسانی که وارد عرصه فعالیت شرکت‌های دانش بنیان می‌شوند کمک کنیم و آن‌ها را رقیب خود در عرصه تولید ندانیم.
 تولید و خدمات در مسیر دانش بنیان 
به تازگی نیز رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفته است که به‌یقین سیاست کلی کشور حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپی است و ما قصد داریم تولید و خدمات در کشور را از منبع‌محور به سمت دانش‌بنیان کردن ببریم.
مصطفی طاهری با اشاره به  ضرورت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها، گفت: بیمه مرکزی نباید با اقدامات خود به دنبال رقابت و ایجاد انحصار باشد، درواقع اگر اقدامی که بیمه مرکزی درخصوص شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌های این حوزه انجام داده است منجر به فشار به این حوزه شود به هیچ‌وجه قابل‌قبول نیست یا در اینجا یک جنبه مثبت دنبال می‌شود و یا یک انحصار و زد و بند شکل‌گرفته است که باید موضوع به‌طور دقیق بررسی شود تا حقیقت روشن شود. 
 تسهیلات ارزان‌قیمت به شرکت‌های دانش بنیان
مطابق فرمایشات مقام معظم رهبری در آغاز سال ۱۴۰۱ مبنی بر ضرورت حمایت از دانش‌بنیان‌ها و تأکید رئیس‌جمهور و مجلس شورای اسلامی بر حمایت از کارآفرینان جوان و نیروهای انسانی در شرکت‌های دانش‌بنیان، حال‌ مقررشده تا تسهیلات ارزان‌قیمت در اختیار شرکت‌های دانش بنیان قرار بگیرد. باحمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با توجه به همکاری وزارت نیرو، شرکت توانیر و صندوق نوآوری و شکوفایی، برنامه ویژه‌ای برای حمایت از تولید محصولات (کالا و خدمت) دانش‌بنیان صنعت برق تدوین‌شده و بنا شده است تا توسعه‌ بازار محصولات دانش‌بنیان و توسعه فعالیت‌های شتابدهی و فضای نوآوری از این مسیر رقم بخورد.

|
برچسب ها
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.