باید از تمامی ابزارهای موجود برای تقویت و رونق ساخت مسکن کمک بگیریم - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 98674
  پرینتخانه » اقتصادی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۶:۱۵ |
رحمت الله فیروزی پوربادی عضو کمیسیون عمران:

باید از تمامی ابزارهای موجود برای تقویت و رونق ساخت مسکن کمک بگیریم

رحمت الله فیروزی پوربادی، نماینده مردم نطنز و عضو کمیسیون عمران  مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با‌ خبرنگار «رسالت» به تشریح اثرات افزایش سقف تسهیلات ساخت و خرید مسکن برای سال پرداخت و با تاکید بر لزوم افزایش ساخت مسکن اظهارکرد: متقاضیان امروز مسکن افراد فاقد مسکن و به طورکل قشر متوسط و قشر رو به پایین جامعه می‌باشند.
باید از تمامی ابزارهای موجود برای تقویت و رونق ساخت مسکن کمک بگیریم

رحمت الله فیروزی پوربادی، نماینده مردم نطنز و عضو کمیسیون عمران  مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با‌ خبرنگار «رسالت» به تشریح اثرات افزایش سقف تسهیلات ساخت و خرید مسکن برای سال پرداخت و با تاکید بر لزوم افزایش ساخت مسکن اظهارکرد: متقاضیان امروز مسکن افراد فاقد مسکن و به طورکل قشر متوسط و قشر رو به پایین جامعه می‌باشند. درمیان افراد تعداد افراد جوان، کارمندان و کارگران نیز قابل توجه‌است. 
وی افزود: اقشار متوسط و پایین جامعه قدرت خرید کافی برای تهیه مسکن را ندارند و ناچارند از تسهیلات مور‌دنیاز برای تامین مسکن موردنیاز خود کمک بگیرند. چنانچه تسهیلات موردنیاز تامین نگردد، درآمدهای افراد متقاضی پاسخگو نخواهد بود و بدین ترتیب قادر به تهیه و تامین مسکن موردنیاز‌خود نیز نخواهند شد. 
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: عدم ارائه تسهیلات در شرایطی‌که دستمزد پایین و تورم قابل توجه‌ است، تامین مسکن مو‌ردنیاز را با خلل مواجه خواهد کرد. دولت می‌بایست چاره جویی کند و با کمک بانک‌ها سقف پرداخت تسهیلات را افزایش دهد تا اقشار متقاضی بتوانند صاحب خانه شوند. 

نماینده مردم نطنز در مجلس یازدهم با اشاره به معایب 
خلف وعده بانک و عدم پرداخت تسهیلات مسکن همچنین خاطرنشان کرد: عدم ارائه تسهیلات، پروژه تامین مسکن نیازمندان را با شکست مواجه خواهد کرد. دولت، بانک‌های دولتی و بانک‌های خصوصی باید وارد میدان شوند و با اقدامات عملی بخشی از خلاء‌های موجود و نیازهای فعلی را برطرف سازند. 
وی با اشاره به ورود سرمایه‌گذاران خارجی برای تامین مالی روند ساخت مسکن همچنین ادامه داد: چنانچه ورود سرمایه‌گذاران خارجی موجب تحقق شعارهای مرتبط با ساخت مسکن شود، گامی نیک خواهد بود. دراین میان می‌بایست توان داخلی بخش‌های تولیدی و انبوه‌سازان را فراهم کنیم. 
وی در‌پایان این گفت‌وگو با بیان اینکه‌ باید از تمامی ابزارهای موجود برای تقویت و رونق ساخت مسکن کمک بگیریم، اظهار کرد: اگر اقبالی از سوی سرمایه‌گذاران خارجی برای رونق تولید مسکن وجود دارد، می‌بایست بهره بگیریم تا مشکل‌ مسکن جوانان کشور برطرف گردد. 

|
برچسب ها
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.