بایدن هم ادعای تقلب کرد! - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 31269
  پرینتخانه » بین الملل, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۷:۳۷ |

بایدن هم ادعای تقلب کرد!

طرح ادعای تقلب در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، دیگر محدود به ترامپ و جمهوری‌خواهان نمی‌شود! جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری ایالات‌متحده در نوامبر 2020 در سخنرانی خود در جمع هوادارانش در پنسیلوانیا گفت: « تنها تقلب می‌تواند باعث شکست دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ماه نوامبر شود.»
بایدن هم ادعای تقلب کرد!

محمد مهرعلی 
طرح ادعای تقلب در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، دیگر محدود به ترامپ و جمهوری‌خواهان نمی‌شود! جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری ایالات‌متحده در نوامبر ۲۰۲۰ در سخنرانی خود در جمع هوادارانش در پنسیلوانیا گفت: « تنها تقلب می‌تواند باعث شکست دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ماه نوامبر شود.»  وی گفت ، شهروندان آمریکایی نیاز به رأی دادن در انتخابات ریاست جمهوری دارند، زیرا تنها راهی که ممکن است دموکرات‌ها ببازند، تقلب در مراکز رأی‌دهی است.درعین‌حال، بایدن گفت که هر نتیجه در رأی‌گیری را می‌پذیرد.
لازم به ذکر است که نتایج نظرسنجی سراسری کانال سی‌ان‌ان که از سوی موسسه (SSRS) برگزار شده ، حاکی است که ۵۷ درصد رای‌دهندگان احتمالی از بایدن حمایت کرده و ۴۱ درصد نیز از ترامپ حمایت کردند. با این حال، به نظر می‌رسد ترامپ و بایدن هر دو خود را برای اعلام تقلب در انتخابات( بر اساس نتایج نهایی اعلامی در ایالات) آماده کرده‌اند. همین مسئله می‌تواند منجر به بروز بحران‌های امنیتی و اجتماعی در آمریکا شود.«انتخابات ماه نوامبر»، نه‌تنها نقطه پایان منازعات داخلی آمریکا و  نقطه گذار از وضعیت موجود محسوب نمی‌شود، بلکه نقطه‌ای کلیدی در هدایت آمریکا به سوی «نقطه بدتر» است. ترسیم مختصات «آمریکای فردا»، آن هم با استناد به متدها و مؤلفه‌های آینده‌پژوهی چندان دشوار نیست!گزینه‌های محتمل ، نشان می‌دهد که در آینده‌ای بسیار نزدیک، شاهد شکل‌گیری بحران‌های مزمن و دامنه‌داری در معادلات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی آمریکا خواهیم بود.به عبارت بهتر، طناب پوسیده‌ای که ترامپ و بایدن مشغول بازی طناب‌کشی با آن هستند، به زودی از وسط به دو نیم خواهد شد و هر دو حزب سنتی آمریکا را به زمین خواهد افکند. 
در این میان، نتایج انتخابات در ایالاتی مانند فلوریدا، میشیگان، پنسیلوانیا و ویسکانسین از اهمیت ویژه‌ای برای ترامپ و بایدن برخوردار است. اگر بایدن در این رقابت‌ها ( مطابق نظرسنجی‌های اخیر ) پیروز شود، ادعایی در خصوص تقلب در انتخابات نخواهد کرد، اما در عوض ترامپ چنین اقدامی را صورت خواهد داد! او قطعا شکست در انتخابات را نمی‌پذیرد و کار را به دادگاه عالی آمریکا خواهد کشاند. ترکیب قضات این دادگاه به‌گونه‌ای است که اکثر آن‌ها طرفدار حزب جمهوری‌خواه هستند. همین مسئله می‌تواند بحران را در سرتاسر آمریکا گسترش دهد. در مقابل، اگر ترامپ به عنوان پیروز انتخابات در این ایالات ( ایالات حساس و سرنوشت‌ساز) معرفی شود، بایدن نیز سخن از تقلب در انتخابات می‌گوید. همین مسئله سبب خواهد شد تا طرفداران حزب دموکرات نیز دیگر پذیرای حضور ترامپ در رأس معادلات سیاسی و اجرایی کشورشان نباشند. امروز «شهروندان  آمریکایی» در قالب  تفریح و از سر رضایت مشغول منازعات  انتخاباتی در این کشور نیستند!بسیاری از طرفداران دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه، در آینده‌ای نزدیک و به صورت خواسته یا ناخواسته به پیاده‌نظام بایدن و ترامپ تبدیل می‌شوند.بسیاری از تحلیلگران معتقدند که فارغ از هر نتیجه‌ای که در انتخابات ریاست جمهوری امسال در آمریکا حاصل شود، قطعا شاهد ایجاد و استمرار بحران‌های امنیتی و اجتماعی گسترده‌ای در این کشور خواهیم بود.نفرت طرفداران و مخالفان ترامپ از یکدیگر، این روند را تشدید کرده است. بر این اساس، هیچ‌یک از گروه‌های درگیر، تحول پیروزی یکدیگر را در انتخابات حساس ریاست جمهوری آبان ماه  نخواهند داشت. 
اسپوتنیک 

نویسنده : محمد مهرعلی |
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.