بایدن نگران است - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 46738
  پرینتخانه » بین الملل, سیاسی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۱۶ تیر ۱۴۰۰ - ۶:۵۸ |

بایدن نگران است

حضور جوبایدن رئیس‌جمهور فعلی ایالات‌متحده آمریکا در رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری سال 2024، در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. برخی تحلیلگران معتقدند که مطابق یک توافق نانوشته، قرار است بایدن در رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری آتی، از رقابت‌ها کنار کشیده و جای خود را به معاونش کامالا هریس بدهد. بااین‌حال، نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که معاون بایدن فعلا وضعیت خوبی در نظرسنجی‌ها ندارد. 
بایدن نگران است

محمد مهرعلی
حضور جوبایدن رئیس‌جمهور فعلی ایالات‌متحده آمریکا در رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴، در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. برخی تحلیلگران معتقدند که مطابق یک توافق نانوشته، قرار است بایدن در رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری آتی، از رقابت‌ها کنار کشیده و جای خود را به معاونش کامالا هریس بدهد. بااین‌حال، نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که معاون بایدن فعلا وضعیت خوبی در نظرسنجی‌ها ندارد. 
کاهش محبوبیت کامالا هریس طی ماه‌های سپری‌شده اخیر، منجر به نگرانی سران حزب دموکرات شده است. این موضوع زمانی تشدید شده است که دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا رسما مبارزات خود برای بازپس‌گیری کاخ سفید را در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ کلید زده و مشغول یارگیری در میان لاتین تبارها، افراد مستقل و زنان در ایالات مهم و تعیین‌کننده در آمریکاست. نباید فراموش کرد که ترامپ با پیروزی در ایالاتی مانند فلوریدا، اوهایو و تگزاس، عملا نشان داد که توانایی بالایی برای حضور در رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری( در مقابل دموکرات‌ها) دارد.
 از سوی دیگر، برخی سران و خصوصا سناتورهای آمریکایی معتقدند ترامپ تنها کسی است که می‌تواند بایدن، هریس یا هر یک از نامزدهای دیگر دموکرات را در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ شکست دهد. 
در این معادله، موقعیت کامالا هریس چندان مستحکم نیست! یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد میزان مقبولیت معاون رئیس‌جمهور ۴۱ درصد است.نتایج این نظرسنجی که مؤسسه نظرسنجی یوگاو به عمل آورد گویای این است که اگر قرار باشد کامالا هریس جانشین جو بایدن در کاخ سفید شود، نیاز به جلب حمایت تعداد زیادی از رأی‌دهندگان خواهد داشت.
هرچند اکنون برای اظهارنظر در خصوص جلب یا عدم جلب حمایت افکار عمومی از هریس زود است، اما به نظر می‌رسد وی برخلاف آنچه تصور می‌شد، در جلب آرای رنگین‌پوستان و زنان و حفظ آن‌ها در سبد رأی دموکرات‌ها موفق عمل‌نکرده است. 
به‌عنوان‌مثال، بایدن امیدوار بود در رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰، بتواند آرای لاتین تبارهای ایالت مهم و سرنوشت‌ساز فلوریدا( با ۲۹ رأی الکترال) را به خود اختصاص دهد اما در این مسیر ناکام ماند.
 جو بایدن، رئیس‌جمهور بااینکه سن بالایی دارد، گفته است قصد شرکت در انتخابات برای دوره دوم ریاست جمهوری را دارد.بایدن ۷۸ ساله است و مسن‌ترین رئیس‌جمهور آمریکا تاکنون به شمار می‌رود.برخی سران حزب دموکرات ، نظر بایدن را در این خصوص قبول ندارند! آن‌ها معتقدند که بایدن باید طی سه سال پیش رو، زمینه را جهت حضور هریس در مسند قدرت فراهم سازد. 
اما بر اساس نظرسنجی‌های صورت گرفته، کامالا هریس یکی از نامحبوب‌ترین و کم طرفدارترین معاونان رئیس‌جمهور آمریکا در دوران اخیر است. مایک پنس، معاون سابق ترامپ هم به‌شدت نامحبوب و کم طرفدار بود.
 این در حالی است که ۴۱ درصد شرکت‌کنندگان در نظرسنجی از وی حمایت کردند.دیگ چنی در اوایل دوره تصدی خود به‌عنوان معاون رئیس‌جمهور بسیار محبوب بود و میزان مقبولیت وی در میان مردم ۶۰ درصد بود هرچند که بعدها این محبوبیت شدیدا کاهش یافت و پس از شکست آمریکا در جنگ عراق به پایین تر از ۴۰ درصد رسید. 

نویسنده : محمد مهرعلی |
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.