این تازه اولین سیلی بود - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 104513
  پرینتخانه » بین الملل, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۰۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۶:۴۸ |
موفقیت حزب الله در مرحله اول عملیات انتقام ترور شهید فؤاد الشکر

این تازه اولین سیلی بود

 عملیات انتقامی اولیه  حزب الله در قبال ترور شهید فواد شکر، با موفقیتی محسوس و آشکار برای جبهه مقاومت لبنان به پایان رسید. صهیونیست‌ها که تصور می‌کردند با انجام یک حمله به اصطلاح پیشگیرانه می‌توانند مانع از موفقیت حمله انتقام‌جویانه حزب‌الله شوند، بعد از عملیات موفق حزب‌الله، در شوک به سر می‌برند و دست کم تا دو روز اعلام وضعیت اضطراری در سراسر فلسطین اشغالی شده است.
این تازه اولین سیلی بود

 عملیات انتقامی اولیه  حزب الله در قبال ترور شهید فواد شکر، با موفقیتی محسوس و آشکار برای جبهه مقاومت لبنان به پایان رسید. صهیونیست‌ها که تصور می‌کردند با انجام یک حمله به اصطلاح پیشگیرانه می‌توانند مانع از موفقیت حمله انتقام‌جویانه حزب‌الله شوند، بعد از عملیات موفق حزب‌الله، در شوک به سر می‌برند و دست کم تا دو روز اعلام وضعیت اضطراری در سراسر فلسطین اشغالی شده است. سحرگاه دیروز منابع رسانه‌ای از تشدید قابل توجه درگیری‌ها در مرزهای لبنان و فلسطین اشغالی خبر داده و اعلام کردند که رژیم اشغالگر حملات وحشیانه‌ای به یک مقیاس گسترده در جنوب لبنان انجام داده است.روزنامه عبری معاریو اعلام کرد که ارتش اسرائیل ارزیابی کرده که حزب الله برای حمله گسترده آماده شده است و به محض اینکه حماس به پیشنهاد معامله با اسرائیل در مذاکرات آتش بس پاسخ منفی دهد، حزب الله حمله خود را آغاز خواهد کرد.با این حال درست در همین شرایط، حزب الله عملیات خود را در عمق استراتژیک اراضی اشغالی آغاز کرد. به عبارت بهتر، عملیات به اصطلاح پیشدستانه رژیم اشغالگر قدس به جای نقطه قوت، تبدیل به پاشنه آشیل صهیونیست‌ها شد. این همان عملیات فریبی بود که حزب الله به خوبی در تقابل با تل آویو طراحی و اجرا کرد. هم اکنون ارتش و نهادهای امنیتی رژیم اشغالگر قدس در شوک ناشی از این ماجرا قرار دارند. 
 دامنه عملیات مقاومت 
دامنه عملیات مقاومت گسترده بوده و حداقل ۱۱ پایگاه نظامی و چند پایگاه جاسوسی( وابسته به موساد) را شامل شده است. فراتر از آن، تعدادی از نظامیان صهیونیستی نیز بر اثر این عملیات انتقامی گسترده به هلاکت رسیده یا زخمی شده اند. مقامات ارتش رژیم صهیونیستی و موساد تلفات خود  را سانسور کرده اند. رسانه‌های عبری همچنین از لغو جلسه هفتگی کابینه رژیم صهیونیستی به دلیل تحولات امنیتی خبر داده و اعلام کردند که فرودگاه بن گوریون در تل‌آویو نیز به دلیل اوضاع امنیتی و ترس از حملات حزب الله تعطیل شده است.رسانه‌های عبری از حمله سنگین موشکی و پهپادی حزب‌الله به سمت مناطق شمالی از جمله الجلیل خبر داده و اعلام کردند که از ترس نفوذ پهپادها و موشک‌های حزب‌الله، آژیرهای خطر در شهرک‌های آدمیت و یعرا و نهاریا و … به صدا درآمده است.این رسانه‌ها همچنین از حمله موشکی سنگین به سمت اصبع الجلیل خبر دادند.
 عملیات انتقام‌جویانه موفق حزب‌الله در مرحله اول
بعد از آن حزب الله لبنان با صدور دو بیانیه متوالی از عملیات بی‌سابقه و پیشرفته خود علیه دشمن صهیونیستی در پاسخ اولیه به جنایت این رژیم در ترور فواد شکر، فرمانده ارشد حزب‌الله و شماری از غیرنظامیان لبنانی در حمله تروریستی اسرائیل به بیروت طی چند هفته گذشته، خبر داده و اعلام کرد که رزمندگان مقاومت اسلامی، یک حمله هوایی با تعداد زیادی از پهپادها به سمت عمق فلسطین اشغالی و به سمت یک هدف نظامی خاص دشمن اسرائیلی آغاز کردند که متعاقبا اعلام خواهد شد.طبق این بیانیه، همزمان با آن رزمندگان مقاومت اسلامی، تعدادی از مواضع و پادگان‌های دشمن صهیونیستی و سکوهای گنبد آهنین را با تعداد زیادی موشک در شمال فلسطین اشغالی مورد هدف قرار دادند.تکمیل این عملیات نظامی مدتی طول می‌کشد و قطعی خواهد بود. حزب‌الله در دومین بیانیه خود درباره پاسخ اولیه به جنایت دشمن صهیونیستی در ترور فواد شکر و تعدادی از غیرنظامیان لبنانی در بیروت، نیز اعلام کرد که مرحله اول عملیات با موفقیت کامل انجام شد و به اهداف خود رسید. در این عملیات بیش از ۳۲۰ موشک کاتیوشا به سمت مواضع دشمن صهیونیستی شلیک شد.
 انفجارهای شدید در شمال اراضی اشغالی 
بعد از آن رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند که محدودیت‌های زیادی در جبهه داخلی از منطقه مرزی با لبنان تا منطقه گوشدان در مرکز فلسطین اشغالی برای شهرک نشینان صادر شده است.این رسانه‌ها از وقوع انفجارهای بسیار بزرگ در مناطق شمالی خبر داده و اعلام کردند که ساکنان این مناطق باید در نزدیکی پناهگاه‌ها بمانند.روزنامه تایمز آو اسرائیل هم گزارش داد که فرماندهی جبهه داخلی ارتش اسرائیل محدودیت‌هایی برای شهرک نشینان در تل آویو و مناطق شمالی وضع کرده است.از طرف دیگر رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند، ارزیابی‌های اسرائیل نشان می‌دهد که حزب الله به تل‌آویو حمله خواهد کرد و پیش بینی می‌شود که حزب الله حدود ۱۰۰۰ موشک به عمق اسرائیل (فلسطین اشغالی) شلیک خواهد کرد.این رسانه‌ها با اعلام خسارت سنگین به شهرک‌های شمال فلسطین اشغالی در همین ابتدای حمله حزب الله اعلام کردند که دانشگاه حیفا و مؤسسه فنی به دلیل اوضاع امنیتی تعطیل شده‌اند. همچنین مناطق ساحلی و دریا در تعدادی از مناطق گردشگری از جمله بیت یام و ریشون لتسیون تعطیل شده است.رسانه‌های عبری در ادامه از آتش سوزی گسترده در الجلیل در نتیجه حمله حزب الله خبر داده و اعلام کردند که با توجه به تشدید وضعیت امنیتی همه سواحل حیفا به روی اسرائیلی‌ها بسته است.
 بسته شدن کامل حریم هوایی فلسطین اشغالی
منابع خبری همچنین از قطعی گسترده برق در عکا و اطراف آن در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند.شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی هم از بسته شدن حریم هوایی اراضی اشغالی به روی همه پروازها و تعطیلی فرودگاه بن گورین خبر داد. برخی منابع هم از اخلال در سیستم جی پی اس در بسیاری از مناطق فلسطین اشغالی خبر دادند. وزنامه یدیعوت آحارانوت در گزارشی در این رابطه اعلام کرد، حزب الله لبنان که از ۷ اکتبر گذشته تا به امروز مشغول درگیری با اسرائیل است، علاوه بر زرادخانه عظیم موشکی که اکنون از طریق آنها مشغول هدف قرار دادن شهرک‌های شمال (فلسطین اشغالی) است، ظرفیت رسیدن به هر نقطه از عمق (فلسطین اشغالی) را هم دارد و نقطه به نقطه آن را مورد هدف قرار دهد.در ادامه این گزارش آمده است، بر خلاف موشک‌‌هایی که معمولا از دقت کافی برخوردار نیستند، موشک‌های حزب الله سامانه‌های هدایت کننده دارند و کلاهک جنگی آنها هم بزرگ است و همین امر قدرت تخریبی آنها را به شکل زیادی بالا می‌برد، در کنار آن موشک‌های فاتح ۱۱۰ را باید مورد توجه قرار داد که می‌تواند نقطه به نقطه از اسرائیل را هدف قرار داده و به هر نقطه که اصابت کند، ویرانی شدیدی درآن به بار خواهد آورد.

|
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.