ایران ۲ - ۳ آرژانتین/ خداحافظی با ریو با کسب یک امتیاز - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 101099
  پرینتخانه » اخبار, ورزشی تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۹:۲۸ |
لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۴؛

ایران ۲ – ۳ آرژانتین/ خداحافظی با ریو با کسب یک امتیاز

تیم ملی والیبال ایران در آخرین دیدار هفته نخست رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۴ مغلوب شد.
ایران ۲ – ۳ آرژانتین/ خداحافظی با ریو با کسب یک امتیاز

تیم ملی والیبال ایران از ساعت صفر بامداد امروز دوشنبه هفتم خردادماه در چهارمین مسابقه خود در لیگ ملت‌ها ۲۰۲۴ به مصاف آرژانتین رفت و سه بر دو مغلوب حریف شد.

پائز در این دیدار از ترکیب میلاد عبادی‌پور، مرتضی شریفی، محمدطاهر وادی، امین اسماعیل‌نژاد، محمد ولی‌زاده، مهدی جلوه و آرمان صالحی در ابتدای مسابقه استفاده کرد.

لوسیانو دچکو، برونو لیما، لوسیانو پالونسکی، لوسیانو ویسنتین، آگوستین لوزر، نیکولاس زربا، سانتیاگو دانانی هم ترکیب شروع کننده تیم آرژانتین با هدایت مارسلو مندز بودند.

در ابتدای نخستین ست این مسابقه آرژانتین سه امتیاز متوالی گرفت و ملی‌پوشان کشورمان بازی چندان خوبی نداشتند تا این که پائز در امتیاز ۶ بر ۲ به نفع آرژانتین وقت استراحت گرفت و از بازیکنان خواست ریسکی‌تر سرویس بزنند و با دفاع حریف برای منحرف کردن مسیر توپ بازی کنند. توصیه‌های سرمربی کشورمان موثر واقع نشد و پائز بار دیگر با ده امتیازی شدن آرژانتینی‌ها در تایم استراحت از بازیکنان خواست درست بازی کنند و اشتباهاتشان را کاهش دهند. این بار این توصیه کارساز شد و روند امتیازگیری ایران سرعت گرفت. به قدری که مندز را در تفاضل امتیاز سه ناچار کرد با وقت استراحت وقفه‌ای در مسابقه ایجاد کند. تلاش‌های بازیکنان ایران کام‌بکی جذاب در ست نخست به همراه داشت و در حالی که در ابتدا ۱۲ بر ۴ از حریف عقب بودند، به بازی برگشته و با امتیاز مستقیم سرویس، جلوه دو تیم در امتیاز ۱۸ برابر شدند و این روند خوب تیم ملی در نهایت باعث شد این ست ۲۵ بر ۲۳ به نفع کشورمان پایان یابد.

ست دوم هم با چهار امتیاز متوالی تیم ملی کشورمان و رالی‌های زیبا میان دو تیم شروع شد و در ادامه طبق توصیه پائز، توپ‌ها را از روی دست دچکو عبور داده می‌شد تا راحت‌تر منجر به امتیاز شود. دو تیم با امتیازاتی برابر پیش رفتند تا تماشاگران شاهد بازی دو طرفه و جذابی در سالن ماراکانو باشند. امتیاز مستقیم سرویس شریفی و امتیاز ۲۲ برای کشورمان مندز را ناچار به وقت استراحت کرد. دومین وقت استراحت مندز در امتیاز ۲۴ باعث شد دو تیم رقابتی بیشتر داشته باشند و پوئن ۳۱ بر ۲۹ پایان بخش این ست دیدنی به نفع آرژانتین باشد.

بازیکنان سومین ست را هم پرانرژی آغاز کردند و با اختلاف دو امتیازی از حریف پیش رفتند. اعتراض‌های لوسیانو دچکو به پوئنی که وادی با بازی هوشمندانه از حریف گرفته بود، یک کارت زرد برایش به همراه داشت. ویدیوچک درست پائز باعث شد کشورمان اختلاف امتیاز را با حریف افزایش دهد و مندز با نگرانی وقت استراحت بگیرد. در ادامه ۵ امتیاز متوالی نتیجه را ۱۹ بر ۱۴ به نفع ایران کرد و رالی جذابی که محمدطاهر وادی با توپ‌گیری فوق‌العاده پوئن را برای کشورمان کرد امتیاز را به ۲۰ رساند. توصیه‌های پائز به بازیکنان در تمام طول بازی توجه به حمله اول بود و در ادامه تاکید کرد که برای دفاع بجنگند و خطای سرویس نداشته باشند. ویدیوچک پایانی مندز هم کارساز نشد و این ست ۲۵ بر ۲۰ به نفع ایران پایان یافت.

در ابتدای چهارمین ست هرچند درخواست ویدیوچک پائز موفق نبود، اما روند بازی بازیکنان بهبود یافت و بازی با اختلاف امتیاز به نفع ایران پیش رفت. اما در میانه مسابقه بازی از دست ملی‌پوشان خارج شد و حریف سه امتیاز پیش افتاد. پائز از بازیکنان خواست تا همچنان جنگنده ادامه دهند چرا که هیچ چیز تمام نشده است و اشتباهات ایران است که باعث امتیازگیری آرژانتین می‌شود. توصیه‌ها نتیجه بخش نبود و این ست ۲۵ بر ۲۰ به نفع آرژانتین تمام شد.

در پنجمین ست بازیکنان ایران همچنان با روحیه‌ای جنگنده بازی را پیش بردند، اما در ست هفت بر ۶ به نفع آرژانتین مربیان حریف به جای ایستادن بازیکنان ذخیره ایران بیرون از زمین اعتراض داشتند و این ماجرا با وساطت کادر فنی کشورمان برطرف شد. امتیازات تا عدد ۱۰ برابر پیش رفت و استرس و هیجان را برای تماشاگران این دیدار به همراه داشت. این ست با نتیجه ۱۵ بر ۱۳ به نفع آرژانتین پایان یافت تا ملی‌پوشان با روحیه‌ای جنگنده و کسب یک امتیاز راهی ژاپن شوند.

مرتضی شریفی با کسب ۲۶ امتیاز عنوان امتیازآورترین بازیکن این دیدار را از آن خود کرد و برونو لیما بازیکن شماره ۱۲ آرژانتین با ۲۰ امتیاز، بهترین بازیکن این تیم بود. امین اسماعیل‌نژاد نیز برای تیم ایران ۲۴ امتیاز به دست آورد.

دو تیم ایران و آرژانتین تاکنون در طول تاریخ ۱۸ بار به مصاف یکدیگر رفتند که ۹ برد برای ایران و ۹ پیروزی برای آرژانتین ثبت شده است.

آخرین مسابقه دو تیم ایران و آرژانتین در لیگ ملت‌های سال گذشته بود که مردان ایران سه بر دو مغلوب حریف شدند و شاگردان موریس موتا پائز فرصت انتقام از آرژانتین را در مسابقه امروز نیافتند.

یوراج موکی از اسلواکی و هکتور اورتیز از پورتوریکو داوران اول و دوم این دیدار بودند.

آرژانتینی‌ها در تمام ۶ دوره لیگ ملت‌های والیبال جهان حضور داشته اند که بهترین رتبه آنها به کسب مقام پنجمی در سال ۲۰۲۳ باز می‌گردد.

|
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.