ایران در حفاظت از مرزهای خود با کسی شوخی ندارد - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 33886
  پرینتخانه » سیاسی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۷:۲۶ |
عباس مقتدایی، نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس:

ایران در حفاظت از مرزهای خود با کسی شوخی ندارد

پس‌ازآن که سه تن از  مرزبانان کشور در درگیری با تروریست‌ها و نیروهای ضدانقلاب به شهادت رسیدند، لزوم تقویت مرزبانی کشور بیش‌ازپیش اهمیت یافت.
ایران در حفاظت از مرزهای خود با کسی شوخی ندارد

گروه سیاسی
پس‌ازآن که سه تن از  مرزبانان کشور در درگیری با تروریست‌ها و نیروهای ضدانقلاب به شهادت رسیدند، لزوم تقویت مرزبانی کشور بیش‌ازپیش اهمیت یافت.
در روزهایی که نیروهای ضدانقلاب و تروریستی سعی دارند از نقاط مختلف صدمات و عملیات تخریبی علیه کشور ایجاد کنند، نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از جایگزین شدن طرحی جامع و به‌روز برای حمایت از مرزبانان و حفظ امنیت مرزهای کشور خبر داد. طرحی که در مجلس دهم مطرح‌شده بود اما پس از پایان کار مجلس از دستور کار خارج شد. 
عباس مقتدایی، نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در مورد طرح قانون تقویت مرزبانی ایران در این کمیسیون به «رسالت» گفت: در دوره قبلی مجلس، برخی از طرح‌ها در کمیسیون‌های مختلف وجود داشت که با اتمام کار مجلس دهم از دستور کار خارج‌شده بود. بنابراین نمایندگان دوره یازدهم مجلس تشخیص دادند که مجددا برخی از این طرح‌ها به جریان بیفتد.
وی افزود: یکی از مواردی که روزهای نخست شروع به کار مجلس یازدهم در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مطرح شد، رسیدگی و تقویت حداکثری بودجه‌های مرتبط با مرزبانی و نحوه مراقبت از مرزها بود. با توجه به اینکه در سال‌های اخیر برخی از تحولات رخ‌داده و نیازهای جدیدی به وجود آمده و بخشی از نیازهای قبلی که در طرح مذکور اشاره‌شده بود، مرتفع شده است، کمیسیون امنیت ملی پس از برگزاری چندین جلسه با حضور افرادی از صاحب‌نظران ازجمله نیروی انتظامی، مرکز پژوهش‌ها و برخی از وزارتخانه‌ها مثل وزارت کشور به این جمع‌بندی رسید تا با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط به‌جای طرح قبلی، طرح جدیدی جایگزین و تهیه کند.او ادامه داد: با توجه به مأموریت‌هایی که نیروی انتظامی در این جهت دارد، مقرر شد به‌عنوان یکی از بخش‌های اصلی در تبیین و پیش‌نویس طرح باشد. اکنون نیز به نظر می‌رسد با برگزاری چند جلسه زمینه تدوین طرح جدید فراهم‌شده و به‌زودی نتایج آن به کمیسیون امنیت ملی تقدیم می‌شود، تا در رسیدگی‌های بعدی کمیسیون قرار گیرد.
نایب‌رئیس کمیسیون امنیت مجلس تأکید کرد: امر مسلم این است که برای تأمین نیازهای امروز کشور نیازمند، طرح جدیدی هستیم که جامع و فراگیر باشد و کمیسیون امنیت در این جهت دقت و حساسیت دارد. زیرا مرزهای کشور برای ما از اهمیت بالایی برخوردارند و در همین راستا کمیته‌ای به نام کمیته مرز در کمیسیون امنیت ملی تشکیل‌شده است و به‌صورت مستمر جلساتی را برای شناسایی نیازها، هماهنگی بیشتر و بررسی موضوع در ابعاد نظارتی برگزار می‌کند.
مقتدایی ضمن اشاره به شهادت سه تن از مرزبانان در آذربایجان و درگیری‌های منطقه قره‌باغ بین کشور ارمنستان و آذربایجان گفت: درگیری‌های قره‌باغ موضوعی است که مربوط به حوزه سیاست خارجی ایران است و پیگیری‌های لازم در شورای امنیت ملی و وزارت امور خارجه انجام‌شده است و جمهوری اسلامی ایران پیام خود را به‌طرف‌های درگیر منتقل کرده است.
وی تأکید کرد: لازم به ذکر است ما در حفاظت و امنیت مرزهای منطقه شوخی نداریم. در همین راستا کارهای لازم در ابعاد دفاعی و نظارتی صورت گرفته است و مصوبات مجلس به‌ویژه آن بخش که در بودجه‌های سالیانه یا در برنامه توسعه هفتم تأثیر دارد، با دقت بالاتر و باهدف تقویت اقدامات امنیتی اجرایی خواهد شد.نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در انتها یادآور شد: مرزهای جمهوری اسلامی ایران مرزهای دوستی است و ما در حفظ امنیت کشور جدی هستیم و هرگونه ناامنی در منطقه را نمی‌پذیریم. جمهوری اسلامی ایران تحرکاتی که منجر به ناامنی شود را با دقت رصد می‌کند و برای حفاظت از مرزهای خود با کسی شوخی ندارد.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.