ایران در انتظار تدابیر ویژه کرونایی - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 25703
  پرینتخانه » سیاسی, مطالب روزنامه, ویژه تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۰:۰۷ |
«رسالت» از شدت گرفتن کرونا در روزهای اخیر گزارش می‌دهد؛

ایران در انتظار تدابیر ویژه کرونایی

پس از گذشت نزدیک به 6 ماه از شیوع ویروس کووید 19 و اتخاذ تدابیر بهداشتی برای امنیت سلامت مردم، این روزها شاهد افزایش چشمگیر آمار مبتلایان روزانه به این ویروس و تعداد فوتی‌ها در سطح کشور هستیم. 
ایران در انتظار تدابیر ویژه کرونایی

گروه سیاسی
پس از گذشت نزدیک به ۶ ماه از شیوع ویروس کووید ۱۹ و اتخاذ تدابیر بهداشتی برای امنیت سلامت مردم، این روزها شاهد افزایش چشمگیر آمار مبتلایان روزانه به این ویروس و تعداد فوتی‌ها در سطح کشور هستیم. 
اما گویا دولت تدابیر خاصی برای مقابله با شیوع این ویروس در نظر نگرفته است. این درحالی است که در ماه‌های نخست با رعایت پروتکل‌های بهداشتی البته به‌صورت دست‌وپا شکسته تعداد مبتلایان و فوتی‌ها در سطح کشور به کمترین حد خود رسید اما این روزها پس از گذشت چند هفته از لغو محدودیت‌ها شاهد ۲.۶۲۵ مورد جدید ابتلا و ۲۲۹ مورد فوتی در ۲۴ ساعت گذشته روز سه‌شنبه، ۳۱ تیرماه هستیم.
 باوجود این‌که این آمار رکوردی جدید و نشان از افزایش وحشتناک این ویروس محسوب می‌شود اما گویا سیاست آقایان به‌ویژه رئیس‌جمهور، بر مبنای دستکم یک‌بار ابتلای هر فرد به این ویروس است. در همین شرایط حسن روحانی در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا عنوان کرد که
۲۵ میلیون نفر از هموطنان مبتلا به کرونا و ۳۵  میلیون نفر دیگر در معرض ابتلا به این ویروس هستند! اعداد و ارقامی که مبنای علمی آن مشخص نیست و از قضا به‌جز مناقشه‌های داخلی در مورد آمارهای اعلامی روحانی، صحبت‌های او به‌سرعت تیتر نخست رسانه‌های دنیا ازجمله رسانه آمریکایی فاکس نیوز بود!
 رئیس‌جمهور در مسائلی که تخصصی ندارد اظهارنظر می‌کند
غلامحسین رضوانی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در مورد
جان گرفتن دوباره ویروس کرونا ضمن اشاره به مدیریت دولت در شرایط فعلی در گفت‌و‌گو با «رسالت» بیان می‌کند: گاهی کلی‌گویی‌هایی از طرف مسئولان و حتی متخصصان مطرح می‌شود که مردم در اجتماعات حضور پیدا نکنند و اگر پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشود، ویروس شیوع بیشتری خواهد داشت. تمام مردم این موارد را می‌دانند اما باید راهکارهای عملی برای جلوگیری از شیوع اتخاذ شود.
وی ادامه داد: به‌طور حتم موارد ناشناخته‌ای نیز در شیوع این ویروس نقش دارد که ممکن است در آینده شناسایی یا تکذیب شود. همان‌طور که در گذشته گمانه‌زنی می‌کردند با افزایش دمای محیط، ویروس تضعیف خواهد شد. بنابراین   باید از  حداقل موارد شناخته‌شده که همگی به آن اجماع نظر دارند اجرایی شود، اما متأسفانه چنین اقدامی صورت نمی‌گیرد.
رضوانی تأکید کرد: باید سهم هرکدام از مؤلفه‌ها در میزان شیوع به شکل علمی بررسی شود. بااین‌حال تاکنون شاهد مبنای علمی در این موارد نبودیم. صحبت‌های کلی مسئولان و عوامل مؤثر شناخته‌شده، مورد مناقشه نیست! اما این‌که سهم هرکدام از عوامل چقدر است باید بر مبنای آمارهای دقیق علمی جمع‌آوری و سپس، تعداد افراد در معرض ابتلا به‌صورت عمومی بیان شود.
وی با اشاره به اظهارات رئیس‌جمهور مبنی بر ابتلای ۲۵ میلیون ایرانی به ویروس کرونا گفت: این‌که رئیس‌جمهور مطرح می‌کند که ۲۵ میلیون نفر از هموطنان به کرونا مبتلا شدند، درست نیست. یکی از مشکلات موجود این است که متأسفانه افراد در حوزه‌های تخصصی‌ای که هیچ تخصصی ندارند ورود می‌کنند، مانند رئیس‌جمهور! او در مسائل بسیار زیادی اظهارنظر می‌کند.
نماینده مردم تهران تأکید کرد: معتقدم یک مسئولی که تنها یک حوزه تخصصی دارد و درعین‌حال در تمام مسائل تخصصی می‌کند، اقدام درستی نیست. متأسفانه رئیس‌جمهور به تمام حوزه‌ها ورود کرده است.
عضو کمیسیون بهداشت مجلس افزود: به‌طور حتم بسیاری از پزشکان که ۲۵ میلیون ایرانی مبتلا و ۳۵ میلیون نفر دیگر در معرض ابتلا هستند را قبول ندارند و معتقدند مبنای علمی ندارد. چراکه اگر این تئوری را بپذیریم به معنای آن است که پیش‌فرض‌های آقایان که مدعی هستند تمام مردم باید یک‌بار به کرونا مبتلا شوند با این حجم از مقابله و هزینه معنا ندارد! این تئوری درست و علمی نیست و امیدوار هستم رئیس‌جمهور صحبت خود را تصحیح کند.
 حمل‌ونقل عمومی منطبق با شرایط ویژه کرونایی باشد
رضوانی در مورد رکورد زنی ابتلای کرونا در این روزها و اجرای طرح ترافیک که همچنان پابرجاست، گفت: ما نمی‌توانیم از طرفی برای مردم وسایل حمل‌ونقل عمومی فراهم نکنیم و  آن‌ها را هم از استفاده وسیله شخصی نیز محروم کنیم. خود مسئولان اذعان کردند که منشأ بسیاری از ابتلاها حمل‌ونقل عمومی است.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.