ایران برای خوشایند غربی‌ها مذاکره نمی‌کند - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 58125
  پرینتخانه » سیاسی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۶:۴۲ |
سیدعلی آقازاده عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

ایران برای خوشایند غربی‌ها مذاکره نمی‌کند

سیدعلی آقازاده، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با «رسالت» ضمن اشاره به مذاکرات وین بیان کرد: نکته قابل‌تأمل در این دور از مذاکرات اقتدار ایران و عدم‌تغییر مواضعی است که برای غربی‌ها خوشایند نیست.
ایران برای خوشایند غربی‌ها مذاکره نمی‌کند

سیدعلی آقازاده، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با «رسالت» ضمن اشاره به مذاکرات وین بیان کرد: نکته قابل‌تأمل در این دور از مذاکرات اقتدار ایران و عدم‌تغییر مواضعی است که برای غربی‌ها خوشایند نیست.وی افزود: اما مسئله این است که قرار نیست مواضع ایران در مذاکرات همواره برای غربی‌ها خوشایند باشد. جمهوری اسلامی ایران ۶ سال گذشته باوجود عدم اجرای تعهدات ازسوی کشورهای غربی و حتی خروج آمریکا از توافق برجام به تعهداتش پایبند ماند.آقازاده گفت: اما درطول این مدت بازهم شاهد بودیم که مدام ایران به دلایل مختلف متهم و ناقض برجام شمرده می‌شد، تحریم‌ها افزایش یافت و باوجود همکاری‌های بی‌بدیل ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، بازهم زیاده‌خواهی‌های غرب تمامی نداشته است.
 نباید فریب افق مثبت غرب در مذاکرات را بخوریم
این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: بنابراین هرچقدر هم که غربی‌ها در این دور از مذاکرات ابراز رضایت کنند و بگویند افق دیدشان مثبت است نباید فریب بخوریم و به خواسته‌های آن‌ها تن بدهیم. ما یک‌بار با آن‌ها توافق کرده‌ایم و به نتیجه رسیده‌ایم.وی عنوان کرد: تنها راه موجود پیش روی غرب و به‌ویژه آمریکا برای احیای برجام، بازگشت به این توافق، اجرای تعهدات و راستی آزمایی اجرای آن‌ها توسط ایران است. در همین راستا باید تمام تحریم‌ها آمریکا علیه ایران لغو شود تا شاهد گام مثبت در این مذاکرات باشیم.آقازاده در انتها بیان می‌کند که نمی‌شود فقط غربی‌ها از ما خواسته‌های حداکثری داشته باشند. آن‌ها در مذاکرات قبلی برجام خواسته‌هایشان را به ما تحمیل کرده‌اند و ایران نیز پذیرفته و هنوز هم اگر آن‌ها به توافق برگردند، می‌پذیرد.

|
برچسب ها
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.