ایران از هیچ‌یک از خواسته‌های خود در مذاکرات نمی‌گذرد - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 62179
  پرینتخانه » بین الملل, سیاسی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۶:۰۹ |
اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران در مجلس:

ایران از هیچ‌یک از خواسته‌های خود در مذاکرات نمی‌گذرد

اسماعیل کوثری، نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با« رسالت» درخصوص شرایط مذاکرات در تلاطم تنش بین شرق و غرب می‌گوید: این مذاکرات مانند دفعات قبلی نیست که غربی‌ها هر آنچه که دلشان خواست انجام دهند و از ما بخواهند.
ایران از هیچ‌یک از خواسته‌های خود در مذاکرات نمی‌گذرد

اسماعیل کوثری، نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با« رسالت» درخصوص شرایط مذاکرات در تلاطم تنش بین شرق و غرب می‌گوید: این مذاکرات مانند دفعات قبلی نیست که غربی‌ها هر آنچه که دلشان خواست انجام دهند و از ما بخواهند.وی افزود: در این مذاکرات ما هم تجربه گذشته راداریم که غربی‌ها به تعهدات خود عمل نکردند و هم اقتدار و ابزارهای قدرتمان را افزایش داده‌ایم. هر انسانی یک‌بار از یک سوراخ گزیده می‌شود. لذا اکنون برگ برنده در مذاکرات دست ما است.
 برگ برنده مذاکرات دست ایران است و همه می‌دانند
کوثری گفت: مذاکرات ابعاد مختلفی دارد. اما برای ما همان فرمایشات مقام معظم رهبری و مصوبه راهبردی مجلس شورای اسلامی که تأکید شده باید تمام تحریم‌ها برداشته شود، ملاک و پایه و اساس است وبه دنبال تحقق آن هستیم و بر آن پافشاری می‌کنیم.
نماینده مردم تهران درمجلس تأکید کرد: در ابتدا لغو تحریم‌ها برای ما اهمیت دارد. به‌خصوص در رابطه با موضوعات بانکی و نفتی. غربی‌ها باید این موارد را در اولویت اول قرار دهند. در اولویت‌های بعدی افراد و مراکزی که تحریم شده‌اند هستند که باید لغو شود.او بیان کرد: این بار قرار نیست مذاکرات مثل سابق پیش برود که هرچه غرب بگوید و یا هرزمانی که آن‌ها بخواهند مشخص کنند ما قبول کنیم. ما دقیقا روی خواسته‌های به‌حق خودمان مصر هستیم و پافشاری می‌کنیم.
کوثری تصریح کرد: اما به‌هرحال تا تکلیف امتیازاتی که حق ما است مشخص نشود و تحریم‌ها برداشته نشود و تضمین ندهند اختلافات وجود دارد که البته هیچ نگرانی دراین‌باره وجود ندارد چراکه برگ برنده دست ایران است.

|
برچسب ها
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.