انتفاضه جدید از «جنین» متولد می‌شود - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 88318
  پرینتخانه » بین الملل, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۱۴ تیر ۱۴۰۲ - ۶:۰۸ |
خودکشی صهیونیست‌ها در کرانه باختری

انتفاضه جدید از «جنین» متولد می‌شود

 آنچه امروز در جنین رخ می‌دهد، نقطه آشکارساز انتفاضه جدید در فلسطین محسوب می‌شود. انتقام خون شهدای جنین اکنون دیگر یک هدف ایده‌آل گرایانه نیست و ناظر بر مطالبه‌ای ملموس،عملیاتی و کاملا در دسترس می‌باشد.همین مسئله منجر به وحشت شدید صهیونیست‌ها نسبت به آینده تاریک خود شده است. 
انتفاضه جدید از «جنین» متولد می‌شود

گروه  بین‌الملل 
 آنچه امروز در جنین رخ می‌دهد، نقطه آشکارساز انتفاضه جدید در فلسطین محسوب می‌شود. انتقام خون شهدای جنین اکنون دیگر یک هدف ایده‌آل گرایانه نیست و ناظر بر مطالبه‌ای ملموس،عملیاتی و کاملا در دسترس می‌باشد.همین مسئله منجر به وحشت شدید صهیونیست‌ها نسبت به آینده تاریک خود شده است. 
 اولین سیلی به صهیونیست‌ها 
منابع رسانه‌ای فلسطینی اخیرا  از حمله یک فلسطینی با خودرو و سلاح گرم به سمت صهیونیست‌ها خبر دادند.به نوشته وبگاه شهاب نیوز، شبکه ۱۴ رژیم صهیونیستی اعلام کرده است که تاکنون ۱۰ صهیونیست زخمی شده‌اند. حال سه صهیونیست نیز به‌شدت وخیم است.برخی منابع گزارش داده‌اند که فرد مهاجم، لباس پلیس رژیم صهیونیستی بر تن داشته و پس از حمله با خودرو و زیرگیری چند صهیونیست، به سمت آن‌ها تیراندازی کرده است.این عملیات در خیابان «بنحاس روزین» در منطقه «دان» واقع در مرکز تل‌آویو رخ‌داده است.عامل عملیات نیز در پی تیراندازی یک صهیونیست غیرنظامی که در آن مکان حضور داشت، به شهادت رسیده است. این عملیات موجی از وحشت را در تل‌آویو حاکم کرده و رئیس پلیس این شهر به‌تمامی نیروها دستور آماده‌باش داده است.این عملیات هم‌زمان با برگزاری نشست امنیتی کابینه بنیامین نتانیاهو برای بررسی اوضاع امنیتی جنین و کرانه باختری انجام شد و منابع عبری‌زبان نوشته‌اند که نتانیاهو و وزرای او زمانی که در جلسه بودند، صدای تیراندازی را شنیده‌اند.
 استقبال حماس از عملیات شهادت‌طلبانه در اراضی اشغالی 
در پی این عملیات، «حازم قاسم» سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی حماس در صفحه توییتر خود نوشت:‌ «این اولین پاسخ به جنایات رژیم اشغالگر علیه مردم جنین بود».
حازم قاسم اضافه کرد: «این [عملیات] اجرای عملی چیزی بود که مقاومت بر آن تأکید داشت، اینکه اشغالگران تاوان جنایت‌هایشان در اردوگاه جنین را خواهند داد.» وی همچنین در پایان گفت: «ما دستان مردم دلیرمان و رزمندگان در جنین را می‌فشاریم.»
منابع خبری نام عامل این عملیات را «حسین هللوجه» ۲۳ ساله اهل روستای «المسوع» در شمال الخلیل و عضو حماس اعلام کرده‌اند. شبکه ۱۳ عبری‌زبان نیز گزارش داد که او چندی روز پیش با گواهی پزشکی توانسته بود وارد تل‌آویو شود.«صالح العاروری» معاون دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی «حماس» نیز گفته است که مقاومت می‌تواند در نقطه‌ای که دشمن صهیونیستی کمترین گمان را می‌برد، دست به عملیات بزند.این عملیات دو روز پس از تهاجم وحشیانه اشغالگران به اردوگاه جنین انجام‌شده است، تهاجمی که همچنان ادامه دارد و تاکنون ۱۰ فلسطینی شهید و بیش از ۱۰۰ نفر دیگر زخمی شده‌اند که حال ۲۰ نفرشان وخیم است.اشغالگران همچنین تاکنون ۱۲۰ فلسطینی را نیز به اسارت گرفته‌اند و موجب ویرانی بی‌سابقه‌ای در جنین شده‌اند که تصاویر منتشرشده، به‌خوبی گویای آن است.
 وحشت صهیونیست‌ها از خیزش جدید در فلسطین 
روزنامه صهیونیستی هاآرتص، در مقاله‌ای در  این خصوص نوشت: «عملیات کنونی در جنین و تصاویر منتشرشده از وضعیت آن نشان می‌دهد که نسل فلسطینی جدیدی پرورش خواهد یافت که افقی جز مقاومت برای خود متصور نخواهد بود». 
شدت هجوم اشغالگران به اردوگاه به حدی است که برخی خیابان‌ها عملا شخم زده‌شده است. حملات هوایی نیز  به محله «الدمج» در این اردوگاه فلسطینی رسید.  گزارش‌های میدانی حاکی از آن است که درگیری مقاومت فلسطین با نظامیان رژیم اشغالگر، در محله «الزهراء» تشدید شد و اشغالگران در حال اعزام نیرو و تجهیزات نظامی بیشتر به جنین هستند.
با این اوصاف شبکه ۱۲رژیم صهیونیستی در گزارشی اعلام کرد که  فرماندهان ارتش و شاباک به «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر کابینه تل‌آویو گفته‌اند که اهداف عملیات نظامی در جِنین محقق نشده‌ است.
روزنامه هاآرتص با اشاره به عواقب تجاوز رژیم صهیونیستی به جنین برای تل‌آویو، نوشت: «حمله به جنین، نسلی را در فلسطین خلق خواهد کرد که افقی جز مقاومت و انتقام برای خود متصور نخواهد بود». 
نویسنده هاآرتص  در ادامه با اشاره به این‌که پس از پایان تجاوز به جنین چه خواهد شد، نوشت: «پس از پایان این عملیات، اسرائیلی‌ها به زندگی عادی بازخواهند گشت و از فلسطینی‌ها نیز انتظار دارند که همین کار را انجام دهند، شهدا را دفن کنند و به زندگی خود ادامه دهند. هیچ‌کس به آینده اهمیتی نمی‌دهد و به برنامه‌ای برای آرامش فکر نمی‌کند. زیرا در اسرائیل می‌خواهند واقعیتی را ایجاد کنند که در آن فلسطینی‌ها به زندگی تحت اشغال و کنترل اسرائیل عادت کنند. امور مدنی آن‌ها را تشکیلات خودگردان ضعیف فلسطین اداره کند و هرازگاهی نیز آن‌ها دست به یک عملیات نظامی محدود بزنند که در سایه سکوت جامعه بین‌الملل و عمو سام در واشنگتن، سروصدایی به پا کند».
 نسل جدید مقاومت 
در ادامه این گزارش آمده است: «موضوع سلطه بر فلسطینی‌ها برای تصمیم‌گیرندگان در اسرائیل اهمیتی ندارد. ازنظر آن‌ها، فلسطینی‌ها شایسته هیچ افق روشنی نیستند و جوانان آن‌ها باید وضعیت کنونی را بپذیرند.نسل کنونی جنین، نسلی است که نبرد سال ۲۰۰۲ را تجربه نکرده و شاید تنها در جریان آن متولدشده است. این نسل در سایه ادامه عملیات اسرائیل در حالت ناامیدی و خشم به سر می‌برد. شاید نزد افکار عمومی اسرائیل، این امر، تصویری از پیروزی باشد،  اما واقعیت این است که اقداماتی ازاین‌دست، مقدمه دورهای بیشتری از جنگ و خونریزی خواهد بود».
در پایان این گزارش آمده است: «اسرائیل ممکن است بتواند [در مرحله کنونی] نوعی آرامش محدود را به ارمغان بیاورد، اما تصاویر جنین نشان می‌دهد که بستر مساعد دیگری برای رشد یک نسل جدید که افقی جز مقاومت و انتقام برای خود متصور نیست، ایجادشده است».
این در حالی است که  باوجود هشدارهای مستمر گروه‌های مقاومت فلسطین به رژیم صهیونیستی درباره کشیده شدن نبرد جنین به سایر میدان‌ها، اعتصاب عمومی در نوار غزه و اعلام همبستگی با ساکنان اردوگاه جنین و درگیری فلسطینی‌ها با اشغالگران صهیونیست در سایر مناطق کرانه باختری ازجمله رام‌الله و بیت‌لحم، رژیم صهیونیستی بر ادامه تجاوز همه‌جانبه به جنین اصرار دارد. حمله هوایی و زمینی گسترده رژیم صهیونیستی علیه جنین برای سومین روز متوالی، ادامه دارد و این حمله تاکنون به شهادت ۱۰ فلسطینی و مجروحیت ۱۰۰ نفر که حال ۲۰ نفر آن‌ها وخیم است، منجر شده است. اشغالگران تاکنون ۱۲۰ فلسطینی را نیز به اسارت گرفته‌اند و موجب ویرانی بی‌سابقه‌ای در جنین شده‌اند .سازمان‌های بین‌المللی نیز به‌مانند همیشه در قبال این جنایات سکوت کرده‌اند! 

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.