انتظار ۲۸ ساله برای کسب قهرمانی آسیا - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 35625
  پرینتخانه » مطالب روزنامه, ورزشی, ویژه تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۷:۰۶ |
مصاف ایرانی-کره ای در فینال؛

انتظار ۲۸ ساله برای کسب قهرمانی آسیا

با مشخص شدن اولسان هیوندای کره‌جنوبی به‌عنوان حریف ایران در فینال لیگ قهرمانان آسیا، شنبه 29 آذرماه از تیم قهرمان آسیا رونمایی می‌شود. 
انتظار ۲۸ ساله برای کسب قهرمانی آسیا

نفیسه امامی 
با مشخص شدن اولسان هیوندای کره‌جنوبی به‌عنوان حریف ایران در فینال لیگ قهرمانان آسیا، شنبه ۲۹ آذرماه از تیم قهرمان آسیا رونمایی می‌شود. 
اولسان هیوندای در گروه ششم مسابقات لیگ قهرمانان در کنار اف‌سی توکیو ژاپن، شانگهای شینهوای چین و پرث گلوری استرالیا قرارگرفته بود. نماینده کره نهایتا توانست بااقتدار تمام و کسب ۱۶ امتیاز (۵ برد و یک مساوی) به مرحله بعدی صعود کند. اولسان در دور گروهی ۱۴ گل زد و ۵ گل دریافت کرد. 
این تیم کره‌ای در یک‌هشتم نهایی به‌آسانی و با نتیجه ۳بر صفر ملبورن ویکتوری استرالیا را شکست دادند و در یک‌چهارم نهایی هم با دو گل از سد بیجینگ گوان چین گذشتند. این تیم تا آن مرحله بدون شکست بود، اما اولسان در ۹۰ دقیقه معمول کار حریفش را تمام کرد. نهایتا در مرحله نیمه‌نهایی هم آبی‌پوشان کره‌ای در یک بازی دشوار و نفسگیر در وقت‌های اضافی و به لطف بازبینی ویدئویی تصاویر، ۲بر یک از سد ویسل کوبه ژاپن گذشتند.
با نگاه آماری به تمام ۹ بازی اولسان هیوندای کره‌جنوبی در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ مشخص می‌شود این تیم از ابتدا قدرت خود را نشان داده و  روی کاغذ، بهترین تیم شرق آسیا بود که به فینال راه پیدا کرد. اولسان به دنبال تکرار قهرمانی خود در آسیا مقابل پرسپولیس است.
اولسان هیوندای ملقب به ببرهای کره جنوبی سابقه ۲ قهرمانی در کی‌لیگ،  یک قهرمانی در جام حذفی کره، قهرمانی در جام قهرمانان شرق آسیا و یک قهرمانی در سوپر جام کره را نیز دارد. این تیم در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۲ به مقام قهرمانی دست‌یافت و امسال هم در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ به مرحله فینال صعود کرده است.
 دومین تجربه حضور پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان آسیا
پرسپولیس که برای دومین بار به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسیده است، یک‌بار با حضور برانکو و این بار با حضور مربی جوان ایرانی به مصاف تیم کره‌ای در فینال لیگ قهرمانان آسیا می‌رود. باشگاه پرسپولیس تاکنون موفق به قهرمانی در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا نشده و در ساختار قبلی این مسابقات هم به عنوانی بهتر از مقام سوم دست نیافته بود. 
پرسپولیس بعد از پوکر قهرمانی در رقابت‌های لیگ برتر، حالا یک قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا را در کارنامه افتخارات خود کم دارد. 
نگاهی به مسیر صعود پرسپولیس نشان می‌دهد که فینالیست ایرانی لیگ قهرمانان آسیا، برای رسیدن به این مرحله از مدعیان جدی قهرمانی السد، پاختاکور و النصر عبور کرده است. 
پرسپولیس در ظاهر شرایط متفاوتی نسبت به تیم اولسان دارد، چراکه این تیم کره‌ای در کوران مسابقات قرار داشت و با آمادگی کامل به بازی فینال می‌رسد، درحالی‌که پرسپولیس از روز ۱۰ آذر که مقابل شهرخودرو به پیروزی سه بر صفر رسید تا روز برگزاری بازی فینال به استراحت اجباری ۱۹ روزه رفته است. 
همچنین سرخ‌پوشان در بازی فینال عیسی آل‌ کثیر، بهترین مهاجم خود را با حکم کنفدراسیون فوتبال آسیا ازدست‌داده‌اند. وحید امیری هم با کارت زردی که در بازی با النصر عربستان گرفت، دواخطاره شد و فینال را از دست داد. احسان پهلوان، مدافع و هافبک چپ پرسپولیس هم به دلیل دریافت کارت قرمز در بازی نیمه‌نهایی  از حضور در فینال محروم است. 
پرسپولیس برای حضور در فینال لیگ قهرمانان، راه دشواری را طی کرد، حتی تلاش‌های مذبوحانه النصر عربستان برای ممانعت از حضور این تیم در فینال هم جواب نداد. با وجود کمبودهای فنی پرسپولیس، انگیزه و انسجام تیمی می‌تواند بیشتر از ابعاد فنی به کمک بازیکنان در مقابله با حریف بیاید و قهرمانی را  به سرخ‌پوشان هدیه دهد. 

نویسنده : نفیسه امامی |
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.