انتخاب پرده برای عید را از الان شروع کنید - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 57516
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۴ |

انتخاب پرده برای عید را از الان شروع کنید

پدیده نوروز باستانی در فرهنگ ایران و ایرانی از جمله رخدادهای مهم تقویم شمسی می‌باشد که موقع رسش آن، علاوه بر تغییرات طبیعی، خانه‌ها نیز ممکن است به لحاظ تغییرات در دکوراسیون مستعد نو شدن شوند.
انتخاب پرده برای عید را از الان شروع کنید

پدیده نوروز باستانی در فرهنگ ایران و ایرانی از جمله رخدادهای مهم تقویم شمسی می‌باشد که موقع رسش آن، علاوه بر تغییرات طبیعی، خانه‌ها نیز ممکن است به لحاظ تغییرات در دکوراسیون مستعد نو شدن شوند. خانه‌ها قسمت‌های زیادی برای تغییر کردن دارند اما برای تغییرات در قسمت هال و پذیرایی، توجه عمده به پرده‌ها، صورت می‌گیرد. نصب پرده در پذیرایی فوایدی دارد مانند زیبا کردن فضای پذیرایی و گرم‌کردن آن به‌وسیله حفظ دمای مناسب. پرده‌های مختلفی در بازار منسوجات وجود دارند که بر حسب نیاز و سلایق مشتری عرضه شده‌اند از انواع پرده‌های مناسب برای منازل می‌توان به پرده‌های پانچی و چاپی اشاره کرد.

ویژگی‌های مهم یک پرده مناسب، در طرح، قیمت، جنس و مواردی مانند این خلاصه می‌شود. در هنگام خرید پرده‌ها معمولاً درباره رنگ یا جنس آنها اختلاف‌ نظر وجود دارد و در وهله اول ممکن است گزینش آن کار سختی به نظر برسد. با اندکی مطالعه اطلاعاتی در رابطه ‌با پرده‌ها، طرح‌هایشان و جنس آنها می‌توان بهترین انتخاب را برای تغییر دکوراسیون نوروزی انجام داد. امروزه نقوش فراوانی برای پرده‌ها وجود دارد که هر کدام از آنها را می‌توان بر اساس دکور غالب منزل، انتخاب کرد به ‌گونه‌ای که با سبک کلاسیک، مدرن، کودکانه یا هنری آن فضا هارمونی داشته باشد. اغلب سبک‌هایی که بر روی پرده‌ها پیاده می‌شوند، رنگ‌های مختلفی دارند و برای موارد سفارشی نیز ممکن است خطوط نستعلیق نیز به کار رود. پرده‌های پانچی یا چاپی که با این مدل طراحی شده باشند، برای منزل انتخاب مناسبی خواهند بود.

مزیت بی رقیب پرده پانچی

مزیت استفاده از پرده‌های پانچی و چاپی عدم محدودیت در انتخاب رنگ و طرح خواهد بود. پرده‌های چاپی به‌صورت نمادین به تزئین سالن خانه می‌پردازند و به فضا جذابیت خواهند بخشید. پرده‌های پانچی در قالب‌های مینیمالی و مدرن طراحی و اجرا خواهند شد که با تنوع خود می‌توانند افراد را در انتخاب اقناع کنند. نصب و تعبیه پرده‌ پانچی به‌ آسانی و در کمترین زمان ممکن انجام می‌شود که از این لحاظ برای مواقعی که با کمبود وقت رو به رو هستیم، گزینه ایده‌آلی است. نمونه‌های ارائه شده از هر دو نوع پرده چاپی و پانچی با تنوع بالا عرضه شده‌اند و گزینه‌های بسیاری برای مشتری آماده کرده‌اند.

متریال‌هایی که برای تهیه پرده پانچی به کار می‌روند ممکن است هازان یا مخمل باشند. در صورتی ‌که مخمل برای تهیه پرده پانچی به کار رود، آن پرده برای محیط رسمی مفید خواهد بود. در صورتی‌ که پارچه مخملی برای پرده پانچی با ساتن مخلوط شود و چین‌های متعددی داشته باشد، گزینه مناسبی برای تغییر دکوراسیون در منزل خواهد بود. مخمل‌ها مستقلاً برای تهیه پرده‌های پانچی به کار می‌روند و مزیت استفاده از آنها، ایجاد یک فضای رسمی است که می‌تواند رضایت مشتری را جلب نماید. برای افزایش کلاسیک بودن فضای مذکور می‌توان از پرده‌های مخملی طرح پانچ استفاده کرد که برای یک فرد سخت‌پسند، اقناع‌کننده است.

جذابیت فضایی که پرده‌های مخملین دارد، مرهون وجود یراق‌هایی به نام یراق سلطنتی می‌باشد. اگر حریر در تهیه و دوخت پرده پانچ به کار رود، فضای ملموس‌تری برای سالن خانه به ارمغان می‌آورد. به ‌طور کلی می‌توان گفت که ایجاد یک فضای کلاسیک برای محیط‌های رسمی و فضای جذاب برای محیط خانه، از توانایی‌های پرده پانچی به شمار می‌رود.

 

پرده چاپی

ویژگی طلایی پرده پانچی

از پرده‌های پانچی، نوع چاپی آن بیشتر مورداستفاده قرار می‌گیرد. مصرف پرده‌های چاپی تا حدی شدت یافت که اولین نمونه‌های آن در کوتاه‌ترین زمان به فروش رسید ورود پرده‌های چاپی به بازار منسوجات و انواع پرده‌ها نظر مصرف‌کنندگان پارچه را جلب نمود به‌ گونه‌ای که طراحی‌های بسیار جدید و متنوعی را به عموم ارائه کرد. کلیه طراحی‌های کار شده بر روی پرده‌های چاپی جدید بودند و می‌توانستند سبک جدیدی در دکور خانه‌ها به وجود بیاورند. تولید پرده‌ چاپی به‌اندازه رقبای خارجی زیبایی و جذابیت داشتند و می‌توانستند با آنها رقابت کنند.

با استفاده از پرده‌های چاپی، درجه و نوع دکوراسیون مدرن منازل ایرانی، مانند کشورهای اروپایی افزایش یافت. با بیان دلایل گفته شده و توضیحاتی درباره زیبایی این محصول، به ‌جرئت می‌توان گفت که رضایت فروشنده و خریدار جلب شد و این پرده جز مصارف پرتیراژ منسوجات قرار گرفت. مزایای به ‌کارگیری یک پرده چاپی دوخت آسان و استفاده از متریال باکیفیت است که با بهترین جوهر و طرح چاپ می‌توان آن را عرضه کرد.

تصاویر کار شده بر روی این نوع پرده، وضوح بالایی داشته و جذابیت خاصی به محیط می‌بخشد. نوعی از پرده‌های مشهور قدیمی که به آنها سلطنتی گفته می‌شد هم وزن زیادی داشت هم نصب آن دشوار بود. اما پرده‌های چاپی علی‌رغم کیفیت بالا و طراحی‌های به‌روز با وزن پایین خود به ‌سهولت نصب شده و مدرنیته بودن را برای منزل مذکور به ارمغان خواهد آورد. عرضه و فروش پرده‌های چاپی به‌صورت حلقه‌ای و با طرح‌های متنوع در فروشگاه‌ها وجود دارند که افراد با مشاهده طرح‌ها و حلقه‌ها می‌توانند، پرده موردنظر را انتخاب و سپس در منازل خود نصب کنند. در تفسیر مزایای این پرده همین بس که قابلیت شستشوی عادی و بسیار راحتی داشته و در اثنای آن دچار کاهش کیفیت چاپ و پارچه نخواهد شد.

 

پرده پانچی

راهنمای اصولی خرید پرده برای منزل

خانه‌ها از اجزای مختلفی ساخته می‌شوند که هرکدام علاوه بر کاربردهایی که دارند، موجبات زیبایی یک منزل را نیز فراهم می‌کنند. یکی از این اجزا پنجره‌ها هستند که به زیبایی خانه کمک می‌کنند و با پرده‌ها عایق می‌شوند تا این زیبایی را دوچندان کنند. انتخاب یک پرده و نصب آن موضوع حساسی می‌باشد و انجام صحیح آن ملزم به دانستن چند نکته است که در ادامه به آن پرداخته می‌شود.

در ابتدا باید توجه داشته باشیم که رنگ و طرح پرده را متناسب با دکوراسیون غالب منزل، انتخاب کنیم. نکته دوم مطلع بودن از اینکه دقیقاً از چه نوع پرده‌ای برای عایق پنجره‌ها و ایجاد زیبایی و تناسب استفاده خواهیم کرد. شمایل و شیوه نصب هر پرده قابلیت تنظیم شدن با دکور منازل مختلف را خواهد داشت. در برخی موارد ممکن است افراد به دلیل ناآگاهی از نکات خرید پرده‌ها، متحمل هزینه‌های اضافی شوند که با در نظر گرفتن چند مورد، می‌توان از آن جلوگیری کرد. برای مثال در هنگام خرید از متراژ پرده و ابعاد پنجره‌ها اطمینان حاصل کنید.

اگر در طراحی پرده چین‌های متعددی وجود دارد باید اندازه آن دو برابر ابعاد پنجره در نظر گرفته شود. در صورتی‌ که نورپردازی سالن اهمیت دارد، از حریر برای دوخت پرده استفاده نمایید. دیبا شهر عرضه کننده انواع پرده و پارچه با بالاترین کیفیت و بهترین قیمت آماده ارسال سفارشات شما در سریعترین زمان ممکن است. در هنگام اندازه‌گیری پنجره‌ها به ابعاد زیاد آن بی‌توجه بوده و تنها برای بخشی از آن پرده تهیه کنید. برای عایق کردن قسمتی از پنجره، انتخاب یکپارچه با متراژ مناسب و رنگ هماهنگ با دکور منزل، کفایت می‌کند. در نظر داشته باشید که اگر سالن خانه مبله است، پرده‌ها را در تناسب با آنها گزینش کنید؛ برای مبلمانی که طراحی‌های ساده‌تر دارند، استفاده از پرده‌های موسوم به پرده پلنگی توصیه می‌شود.

 

|
برچسب ها
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.