اقدامات دولت برای بهبود اقتصاد امیدوارکننده است - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 56984
  پرینتخانه » سیاسی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۴۰۰ - ۶:۴۴ |
مجتبی یوسفی عضو هیئت رئیسه مجلس:

اقدامات دولت برای بهبود اقتصاد امیدوارکننده است

مجتبی یوسفی ،عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با «رسالت» بیان کرد: تاکنون رئیس‌جمهور و تصمیماتی که در کوتاه مدت گرفته در برخی از موضوعات تحولی ایجاد کرده است مانند کنترل بیماری کرونا و واکسیناسیون عمومی، ما هنوز فراموش نکرده‌ایم که برخی مجبور بودند برای واکسن زدن به کشورهای خارجی بروند.
اقدامات دولت برای بهبود اقتصاد امیدوارکننده است

گروه سیاسی
مجتبی یوسفی ،عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با «رسالت» بیان کرد: تاکنون رئیس‌جمهور و تصمیماتی که در کوتاه مدت گرفته در برخی از موضوعات تحولی ایجاد کرده است مانند کنترل بیماری کرونا و واکسیناسیون عمومی، ما هنوز فراموش نکرده‌ایم که برخی مجبور بودند برای واکسن زدن به کشورهای خارجی بروند. اما اکنون دُز سوم را نیز تزریق می‌کنیم و هر کس بخواهد می‌تواند در بسیاری از کوچه و خیابان های سطح شهر واکسن دز سوم را دریافت کند در کنار واکسیناسیون رعایت پروتکل‌ها توسط مردم نیز بار سنگینی را از روی دوش کشورمان برداشت.
وی افزود: اکنون در حوزه مسکن نیز شاهد هستیم که تلاش خوبی صورت گرفت. این تلاش صرفا به معنای به نتیجه رسیدن نیست بلکه بدین معنی است که دولت گام‌های خوبی را برای رسیدن به نتیجه که بهبود معیشت مردم است برداشته است. گاهی با دولتی روبه رو هستیم که اعتقادی به این مسائل ندارد به طور مثال در دولت قبلی شاهد بودیم که هیچ تلاشی هم صورت نمی‌گرفت و فعالیتی در بازارهای مختلف انجام نمی‌شد.
یوسفی تأکید کرد: اکنون نیز شاهد هستیم که دولت برنامه‌های خوبی برای ایجاد اشتغال دارد. هر چند هنوز اقدام عملیاتی انجام نشده اما همین که دولت به طور مثال در حوزه مسکن گام‌هایی را برمی‌دارد نشان می‌دهد که می‌توانیم امیدوار باشیم مشکلات برطرف شود.عضو هیئت رئیسه مجلس ادامه داد: مهم این است که می‌دانیم تمام فضای عمومی دولت در تلاش هستند تا به این اهداف برسند و این نکته بسیار مهمی است. هرچند هنوز اتفاق نیفتاده اما روند   امیدوار کننده است و حوزه اشتغال نیز همین است برنامه‌هایی که دولت ارائه می‌دهد خوب است.
وی عنوان کرد: در حال حاضر مجلس در تبصره ۱۸ و ۱۴ علی‌رغم مخالفت دولت قبل ۳۲ هزار میلیارد تومان برای حوزه مسکن و اشتغال اختصاص داد تا بتواند از آن به عنوان اهرم در بانک‌ها برای کاهش سود مصوب استفاده کند. به طور مثال اگر سود ۱۸ درصد است به ۹ درصد کاهش پیدا کند.
یوسفی درانتها خاطرنشان کرد: هرچند تاکنون دولت در این مبحث کاری انجام نداده است اما در سه شنبه های نظارتی از وزرای دولت دعوت کردیم که بیایند و برنامه هایشان را برای اجرای این اهداف ارائه دهند. بنابراین روندی که دولت سیزدهم پیش گرفته امیدوار کننده است و   می‌تواند موانع اشتغال را در کوتاه مدت و بلندمدت بردارد.

|
برچسب ها
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.