افزایش بهره‌وری انرژی مستلزم اصلاح الگوی‌ مصرف است - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 96440
  پرینتخانه » اقتصادی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۶:۵۸ |
رمضانعلی سنگدوینی عضو کمیسیون انرژی مجلس:

افزایش بهره‌وری انرژی مستلزم اصلاح الگوی‌ مصرف است

رمضانعلی سنگدوینی، نماینده مردم گرگان و آق‌قلا و عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» بیان کرد: چنانچه  شرایط تولید انرژی برای کشور مهیا نباشد، شرایط بهینه‌سازی مصرف سوخت فراهم است و به‌عنوان یکی از راهکارهای مهم و اساسی تلقی می‌گردد.
افزایش بهره‌وری انرژی مستلزم اصلاح الگوی‌ مصرف است

رمضانعلی سنگدوینی، نماینده مردم گرگان و آق‌قلا و عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» بیان کرد: چنانچه  شرایط تولید انرژی برای کشور مهیا نباشد، شرایط بهینه‌سازی مصرف سوخت فراهم است و به‌عنوان یکی از راهکارهای مهم و اساسی تلقی می‌گردد. در برنامه هفتم توسعه نیز پیرامون این موضوع بحث و بررسی‌های بسیاری صورت گرفته و دولت مکلف شده تا بهینه‌سازی مصرف سوخت را در دستورکار قرار دهد. براساس اطلاعات بررسی‌شده، عدد حاصل از بهینه‌سازی مصرف سوخت بیش از ۱۰۰ میلیارددلار خواهد بود. بنابراین اگر چنین میزانی بهینه‌سازی و صرفه‌جویی شود، تولید انرژی نیز تسهیل خواهد شد. 

وی افزود: ضرورت دارد تا بهینه‌سازی انرژی را به‌عنوان راهکاری مهم در راستای افزایش تولید در دستورکار قرار دهیم چراکه انرژی یکی از نیازهای مهم جامعه می‌باشد و هرآنقدر که جمعیت افزایش یابد، نیاز به تولید نیز بیش‌ازپیش خواهد شد. از طرفی دیگر به سبب تأکیدات مبنی برافزایش تولید بخش‌های تجاری و صنعتی کشور نیازمند انرژی می‌باشیم.
سنگدوینی تصریح کرد: توسعه صنعت نیازمند انرژی است و می‌بایست همگام با مسیر افزایش تولید درحوزه انرژی و بهینه‌سازی آن گام برداریم. به‌منظور تحقق این امر می‌توانیم از ظرفیت‌های بخش خصوصی کمک بگیریم. چنانچه این بخش‌ها قادر به احداث پالایشگاه می‌باشند، خوراک لازم را در اختیارشان قرار دهیم تا انرژی لازم را تولید کنند. بخش‌های صنعتی نیز می‌توانند نیروگاه مختص خود را افتتاح کنند. 

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: به‌منظور بهینه‌سازی در بخش بنزین می‌توانیم از خودروهای برقی و کم‌مصرف بهره ‌بگیریم و بکوشیم تا شرایط استفاده از خودروهای باکیفیت مهیا شود. بی‌شک استفاده از خودروی باکیفیت و کم‌مصرف می‌تواند روند مصرف انرژی کشور را کاهشی سازد.
نماینده مردم گرگان و آق‌قلا متذکر شد: باید تولید انرژی را افزایش دهیم و از چاه‌های نفت و گاز به‌درستی نگه‌داری کنیم چراکه برداشت فعلی‌شان کاهش‌یافته و می‌بایست در راستای حفظ شان کوشا باشیم. 

او یادآور شد: درحوزه گاز‌ می‌بایست از مخازن ذخیره‌سازی کمک بگیریم؛ به‌عنوان‌مثال در فصل تابستان که میزان مصرف گاز کم است، تزریق به مخازن را در دستورکار قرار دهیم تا در فصل زمستان مشکل مصرف گاز نداشته باشیم. 
وی در پایان این گفت‌وگو ضمن بیان اینکه باید به وزارت نفت کمک کنیم تا بازدهی افزایش یابد، اظهار کرد: اکنون به‌منظور تأمین نیاز کشور برداشت از مخازن ذخیره‌سازی گاز صورت می‌گیرد و ضرورت دارد تا این روند توسعه یابد و بیش‌ازپیش موردتوجه قرار گیرد.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.