اعلام جنگ رسانه‌ای ترامپ علیه جمهوری‌خواهان - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 33289
  پرینتخانه » بین الملل, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۷:۳۶ |

اعلام جنگ رسانه‌ای ترامپ علیه جمهوری‌خواهان

دونالد ترامپ رئیس جمهور فعلی آمریکا پس از شکست در انتخابات ریاست جمهوری 2020 ، نفرت شدیدی از شبکه فاکس نیوز پیدا کرده است! شبکه فاکس نیوز با اعلام شکست زودهنگام ترامپ در ایالت آریزونا، ضربه سختی را به کمپین انتخاباتی جمهوری‌خواهان وارد کرد. 
اعلام جنگ رسانه‌ای ترامپ علیه جمهوری‌خواهان
گروه بین الملل   
دونالد ترامپ رئیس جمهور فعلی آمریکا پس از شکست در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ ، نفرت شدیدی از شبکه فاکس نیوز پیدا کرده است! شبکه فاکس نیوز با اعلام شکست زودهنگام ترامپ در ایالت آریزونا، ضربه سختی را به کمپین انتخاباتی جمهوری‌خواهان وارد کرد. 
در حال حاضر، ترامپ قصد دارد برای همیشه از فاکس نیوز فاصله بگیرد و به انحصار رسانه ای« مورداک» در نزد جمهوری‌خواهان پایان دهد! رئیس جمهور فعلی آمریکا در صدد است از امکانات مالی خود برای تأسیس یک رسانه جدید استفاده کند.یکی از مشاوران ترامپ که نخواسته است اسمش فاش شود، در این خصوص به پایگاه«آکسیوس» می گوید:
«ترامپ  قصد دارد به منظور تضعیف و در هم شکستن شبکه فاکس نیوز یک شرکت رسانه‌ای دیجیتال تأسیس کند. او  قصد دارد زمان زیادی را به حملات سنگین علیه فاکس نيوز اختصاص دهد.«بسیاری  از مشاوران ترامپ معتقدند که اعلام زودهنگام شکست ترامپ در آریزونا، محصول زد و بند پشت پرده رابرت مورداک و جمهوری‌خواهان مخالف ترامپ بوده است. به عبارت بهتر، آن‌ها معتقدند که مورداک و فاکس نیوز به ترامپ خیانت کرده اند. در هر حال، رئیس جمهور آمریکا قصد دارد در صورتی که شکست وی در انتخابات امسال نهایی شود ، خود را برای حضور در رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آماده کند. رئیس جمهور آمریکا در صدد است رأی حدود ۷۲ میلیون طرفدار خود در انتخابات را به رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری آتی منتقل کند. وی در این خصوص می خواهد از ظرفیت‌های رسانه ای جدیدی بهره گیرد که این بار بتواند  مسیر تبلیغاتی آن را توسط مشاورانش  و بر اساس اطلاعات و داده هایی که خود می خواهد تنظیم کند! بدون شک تأسیس این رسانه توسط ترامپ، به ایجاد فضای دوقطبی در ایالات متحده دامن خواهد زد و حتی برخی جمهوری‌خواهان در مواجهه با آن مواضعی اتخاذ خواهند کرد. مشاوران ترامپ اظهار کرده اند که او قصد دارد فاکس نیوز را در هم بشکند. در این باره تردیدی نیست.فاکس نیوز شبکه تلویزیونی نزدیک به جمهوری‌خواهان و از زیر مجموعه‌های «شرکت فاکس» است. «لاشلان مورداک» پسر «روبرت مورداک» مدیر اجرایی شرکت فاکس است.ترامپ بارها گفته است که فاکس نیوز بیشتر مصاحبه‌هایش را با دموکرات‌ها انجام می‌دهد.
 نقدی بر گزارش آکسیوس
واقعیت امر این است که«روبرت مورداک» به نیابت از لابی های صهیونیستی و دیگر لابی های پشت پرده معادلات قدرت در آمریکا، نقش گسترده ایدر چینش پازل‌های سیاسی- تبلیغاتی و رسانه ای در این کشور ایفا می کند. از این رو ایستادگی مورداک در برابر ترامپ و عصبانیت رئیس جمهور آمریکا از وی، به هیچ عنوان نشان دهنده استقلال رسانه ای فاکس نیوز و دیگر شبکه های وابسته به مورداک نیست، بلکه حکایت از معامله ای پشت پرده و غیرآشکار میان وی و برخی افراد و لابی ها ( در تقابل با ترامپ) دارد. رسانه های آمریکا مدت‌هاست به کارگزاران جریان سلطه و به مجاری و ابزارهایی برای توجیه ساختار سیاسی و اجتماعی فاسد در این کشور تبدیل  شده اند. 
رسانه های آمریکایی در حالی قصد دارند خود را مستقل قلمداد کنند که در طول دهه های گذشته و اخیر، نقش بسزایی در فریب افکار عمومی در قبال موضوعات مختلف ایفا کرده اند. آن‌ها نژادپرستی سیستماتیک در آمریکا را همواره توجیه کرده و زمینه را برای استمرار آن فراهم ساخته اند.
ضمن آنکه رسانه های آمریکایی اصلی ترین مهره بازی واشنگتن در دوران‌های جنگ و اشغالگری محسوب می شوند. 
آکسیوس
|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.