اصلاح نظام بانکی امری غیرقابل‌انکار است - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 88803
  پرینتخانه » سیاسی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۲۵ تیر ۱۴۰۲ - ۶:۲۰ |
اقبال شاکری، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی:

اصلاح نظام بانکی امری غیرقابل‌انکار است

اقبال شاکری، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار‌ «رسالت» عنوان کرد: اصلاح نظام بانکی یکی از موضوعات قابل‌توجه است که همواره در دولت و مجلس شورای اسلامی موردتوجه قرارگرفته و به عنوان یک رکن مهم مطرح‌شده است. اگر بخواهیم دو اقدام اصلی مجلس و دولت را نام ببریم؛ می‌توانیم به اصلاح نظام مالیاتی و اصلاح نظام بانکی اشاره‌کنیم.
اصلاح نظام بانکی امری غیرقابل‌انکار است

اقبال شاکری، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار‌ «رسالت» عنوان کرد: اصلاح نظام بانکی یکی از موضوعات قابل‌توجه است که همواره در دولت و مجلس شورای اسلامی موردتوجه قرارگرفته و به عنوان یک رکن مهم مطرح‌شده است. اگر بخواهیم دو اقدام اصلی مجلس و دولت را نام ببریم؛ می‌توانیم به اصلاح نظام مالیاتی و اصلاح نظام بانکی اشاره‌کنیم. متأسفانه بانک‌ها چنان قدرت گرفته‌اند که به تذکرات رئیس‌جمهور، رئیس بانک مرکزی و وزیر اقتصاد گوش‌ نمی‌سپارند و همواره درصدد اقدامات و حرکت در مسیر نادرست خود می‌باشند. مهم‌ترین مسئله‌ای که بانک‌ها امروز دچار آن شده‌اند و به معیشت مردم لطمه می‌زنند، موضوع ناترازی به ویژه در بانک‌های خصوصی است. شایان‌ذکر است تا بگوییم که بانک‌های کشور به ویژه  بانک‌های خصوصی با ناترازی خود درحال دامن زدن به تورم می‌باشند و عدم شفافیت در انجام معاملات بانکی را رقم می‌زنند. شاکری تصریح کرد: اقدامات فعلی بانک‌ها موجب افزایش پایه پولی می‌گردد و نرخ تورم را بالا می‌برد. براین اساس می‌توان عنوان داشت که هر اقدام و قانون بازدارنده، حائز اهمیت است و نتایج مثبتی خواهد داشت. 
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: هرگونه اقدامی که منجر به اصلاح نظام بانکی شود، موجب بهبود سیستم اقتصادی کشور خواهد شد. متأسفانه تاکنون دراین روند کوتاهی کردیم و به جد ورود پیدا نکرده‌ایم. امیدواریم طی ایام باقی‌مانده دولت سیزدهم به همت وزارت اقتصاد و  بانک مرکزی که خود مدیریت کننده بانک‌هاست، این بنای کج ساخته‌شده را تخریب و بانکداری متناسب با اهداف توسعه کشور را بنا کند. دراین مسیر نباید از هیچ نظارت و اقدام جدی خودداری کرد چراکه آحاد جامعه به سبب بانکداری مخرب روزانه درحال آسیب و کوچک شدن سفره خود می‌با‌شند. نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پایان این گفت‌وگو متذکر شد: اصلاح نظام بانکی یک ضرورت است و آنجایی‌ اهمیت پیدا می‌کند که مردم برای دریافت وام خرد مراجعه می‌کنند و پس از فرآیند دشوار و طولانی با دربسته مواجه می‌شوند. 

|
برچسب ها
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.