اصلاح بیمه محصولات ‌کشاورزی از سوی صندوق بیمه در دستور کار قرار دارد - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 67081
  پرینتخانه » سیاسی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۶:۲۳ |
علیرضا نظری، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی:

اصلاح بیمه محصولات ‌کشاورزی از سوی صندوق بیمه در دستور کار قرار دارد

علیرضا نظری، عضو کمیسیون کشاورزی و نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی  درتشریح برنامه‌ ششم توسعه به خبرنگار «رسالت» اظهار کر‌د: الگوی کشت جدید باید با همکاری وزارت جهاد کشاورزی و وزارت نیرو اجرا می‌شد؛ اما سیاست ابلاغی در برنامه ششم اجرا نشده است
اصلاح بیمه محصولات ‌کشاورزی از سوی صندوق بیمه در دستور کار قرار دارد

گروه سیاسی
علیرضا نظری، عضو کمیسیون کشاورزی و نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی  درتشریح برنامه‌ ششم توسعه به خبرنگار «رسالت» اظهار کر‌د: الگوی کشت جدید باید با همکاری وزارت جهاد کشاورزی و وزارت نیرو اجرا می‌شد؛ اما سیاست ابلاغی در برنامه ششم اجرا نشده است. امروز بعد از گذشت ۶ سال از برنامه ششم توسعه می‌گویند که ابزار اجرایی نداریم. تنها ابزار وزارت  جهاد کشاورزی این است که برای محصولات آب‌بر، کود و بذر اختصاص ندهد یا مثلا حمایت‌های بانکی نکند.وی افزود: موضوع دیگری در حال بررسی کمیسیون کشاورزی که به مهم‌ترین مطالبه نمایندگان تبدیل  شده، اجرای درست مصوبه مجلس مبنی بر مردمی‌سازی یارانه‌ها و ۶ قلم کالاهای پرمصرف است. نظری تصریح کرد: پرداختن به برنامه هفتم توسعه و بخش‌های مربوط به کشاورزی همچون بهره‌برداری آب از جمله مسائل مهم و اهداف مور نظر اعضای کمیسیون کشاورزی است. عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: مسئله صندوق بیمه محصولات کشاورزی در شرایط حال حاضر‌ مشکلات جدی را رقم زده است. بخش قابل توجهی از سهم دولت هرساله با تأخیر تأمین می‌شود. در نتیجه این امر خسارت‌دیدگان این حوزه قادر به استفاده از ظرفیت بیمه نخواهند بود. 
 تولید قراردادی، مطالبه کمیسیون کشاورزی مجلس 
او اضافه کرد: اصلاح بیمه محصولات بیمه‌کشاورزی از سوی صندوق بیمه در دستور کار کمیسیون قرار دارد و امیدواریم به زودی نتایج خوبی در این زمینه حاصل شود. همچنین کشت قراردادی با توجه به شرایط کشور، در حال بررسی ‌و به منظور توسعه در کمیسیون کشاورزی مجلس رسیدگی می‌شود.نظری اظهارکرد: می‌بایست حمایت‌های لازم در تهیه سرمایه در گردش، هزینه‌های تولید و پشتیبانی‌های تولید و به تولیدکننده اطمینان خاطر داده شود محصولی که تولید می‌کند، با قیمت مناسب از پیش تعیین شده، خریداری خواهد شد. نماینده مردم خمین در پایان این گفت‌وگو بیان کرد: تولید قراردادی از برنامه‌های جدی کمیسیون کشاورزی است و دراین راستا از معاونت‌های مربوطه مطالبه‌گری ‌می‌کند تا‌ نتایج مطلوب‌ برای تولیدکنندگان و کشاورزان حاصل شود. 

|
برچسب ها
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.