اصرار آمریکا بر استمرار جنگ اوکراین - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 63658
  پرینتخانه » بین الملل, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۶:۲۵ |
ترجمه و تحلیل؛

اصرار آمریکا بر استمرار جنگ اوکراین

در ادامه تشدید تحریم‌های غرب علیه روسیه، کاخ سفید روز چهارشنبه هفتم آوریل/۱۸ فروردین‌ماه، در بیانیه‌ای نزدیکان سران و  مقامات ارشد روسیه از جمله دختران ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری این کشور را تحریم کرد. ایالات متحده آمریکا در این بیانیه همچنین از مجازات بانک‌های مهم روسیه خبر داد.
اصرار آمریکا بر استمرار جنگ اوکراین

گروه بین الملل 
در ادامه تشدید تحریم‌های غرب علیه روسیه، کاخ سفید روز چهارشنبه هفتم آوریل/۱۸ فروردین‌ماه، در بیانیه‌ای نزدیکان سران و  مقامات ارشد روسیه از جمله دختران ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری این کشور را تحریم کرد. ایالات متحده آمریکا در این بیانیه همچنین از مجازات بانک‌های مهم روسیه خبر داد.
در پی انتشار تصاویر کشتار غیرنظامیان در شهر بوچا در نزدیکی کی‌یف پایتخت اوکراین و تشدید تحریم‌های غرب علیه دولت روسیه، کاخ سفید  با انتشار بیانیه‌ای از تحریم نزدیکان سران و مقامات ارشد کاخ کرملین خبر داد.  طبق بیانیه اخیر کاخ سفید، دختران ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری، میخائیل میشوستین، نخست‌وزیر، همسر و فرزندان سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه و تعدادی از اعضای شورای امنیت روسیه از جمله دیمیتری مدودف، رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر پیشین تحریم شده‌اند. روسیه تاکنون هرگونه جنایت جنگی و دخالت در کشتار غیرنظامیان در اوکراین و در شهر بوچا را رد کرده است. این کشور ضمن رد همه اتهامات، تصاویر منتشره از کشتار غیرنظامیان در بوچا را «جعلی» خوانده و گفته است مدارکی را برای اثبات این موضوع  ارائه خواهد کرد.
در بیانیه کاخ سفید آمده است که این افراد از جنگ ولادیمیر پوتین در اوکراین حمایت می‌کنند و به همین خاطر آمریکا از دسترسی آن‌ها به نظام مالی ایالات متحده جلوگیری و تمام دارایی‌های آن‌ها نیز در این کشور را مسدود می‌کند. علاوه بر تحریم نزدیکان ولادیمیر پوتین، «اسبربانک»، بزرگترین موسسه مالی روسیه و «آلفا بانک» بزرگترین بانک خصوصی این کشور نیز مورد مجازات دولت آمریکا قرار گرفته است. دسترسی این بانک‌ها به نظام مالی ایالات متحده و معاملات و همکاری اتباع و شرکت‌های آمریکایی با این دو بانک ممنوع خواهد شد.کاخ سفید در بیانیه اخیر خود ضمن حمایت از دولت کی‌یف تاکید کرد، تا زمانی که روسیه «حمله وحشیانه خود» به خاک اوکراین را ادامه بدهد، آمریکا و متحدان این کشور از تمام تلاش‌های خود برای تشدید تحریم‌ها علیه کاخ کرملین استفاده خواهند کرد. مقامات اتحادیه اروپا اعلام کرده اند  که تحریم‌های بیشتری راعلیه دولت مسکو وضع می‌کنند. کمیسیون اروپا در نخستین گام از این سلسله تحریم‌های جدید پیشنهاد داده است که واردات زغال سنگ از روسیه تحریم شود.اورسولا فن‌ در لاین، رئیس کمیسیون اروپا، روز چهارشنبه در یک پیام توییتری اعلام کرد که اتحادیه اروپا باید تحریم‌های بیشتری علیه دولت روسیه وضع کند. وی تاکید کرد که اروپا باید فشارهای خود بر ولادیمیر پوتین و دولت روسیه را افزایش دهد.شارل میشل، رئیس شورای اتحادیه اروپا نیز با انتشار یک پیام توییتری اعلام کرد که اروپا تحریم‌های خود علیه روسیه را با هدف فشار حداکثری تشدید خواهد کرد. وی گفت، باید اقداماتی در خصوص واردات زغال سنگ، نفت و گاز از روسیه به اتحادیه اروپا صورت گیرد.دیمیتری کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین ضمن قدردانی از سلسله تحریم‌های جدید  غرب علیه روسیه در یک پیام توییتری اعلام کرد که علاوه بر تحریم واردات ذغال سنگ، نفت و گاز روسیه، تمام بانک‌های این کشور نیز باید تحریم شود.  
 اصرار غرب بر ادامه جنگ 
در حالی که مقامات پنتاگون خود نیز در برآورد اولیه خود نسبت به حوادث ادعایی در شهر بوچا و انتساب آنها به نظامیان روسی ابراز تردید کرده اند، دولت آمریکا دست به اعمال تحریم های گسترده و هدفمند علیه مسکو زده است. بازیگران غربی نیز در عوض تلاش برای پایان این نبرد همچنان بر تشدید بحران اصرار دارند. در این معادله، بسیاری از سرا ن غربی به کاسبی سیاسی خود  در جنگ اوکراین مشغول هستند!
رادیو فرانسه

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.