از اين سفر غافل نمانيد! - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 1107
  پرینتخانه » فرهنگی, ویژه تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۴ |
به بهانه روز راهیان نور

از اين سفر غافل نمانيد!

به بهانه روز راهیان نور از اين سفر غافل نمانيد! صفورا ترقي هميشه يك وقت‌هايي هست که ديگر از    زمين   و زمان خسته مي‌شوي، از آدم‌ها و رابطه هايشان، از دروغ ها و کلک ها، از سنگدلي ها و خودخواهي‌ها، از اين همه زميني بودن و مادي بودن و دنبال ظواهر رفتن …  […]

از اين سفر غافل نمانيد!

به بهانه روز راهیان نور

از اين سفر غافل نمانيد!
صفورا ترقي
هميشه يك وقت‌هايي هست که ديگر از    زمين   و زمان خسته مي‌شوي، از آدم‌ها و رابطه هايشان، از دروغ ها و کلک ها، از سنگدلي ها و خودخواهي‌ها، از اين همه زميني بودن و مادي بودن و دنبال ظواهر رفتن … 
هميشه يك وقت‌هايي هست که با خودت مي گويي يعني وسط اين‌همه آدم زميني، کسي هم بوده که آسماني باشد؟ کسي بوده که فقط به فکر خود نباشد؟ کسي بوده که به خاطر بقيه از حق خود  بگذرد؟ کسي بوده که حرف مردم برايش مهم نباشد؟ هميشه يك وقت‌هايي هست که دلت مي‌خواهد فرار کني از خودت، بروي يك جايي زار زار گريه کني تا خالي شوي، بروي با خداي خود خلوت کني، بروي در تنهايي با خودت حساب  وکتاب کني ببيني در اين مدتي که زندگي کرده‌اي، چند چندي؟ چه کاره اي؟ قرار است چي شوي؟ به کجا بروي؟ 
ته حرفم مي‌خواهم يك پيشنهاد بدهم …
ماه رجب است، فرصتي مغتنم براي پاکسازي قلب  و   روحمان … سفري هست که پيشنهاد  مي‌کنم حتما يك بار هم که شده امتحانش کنيد. سفري که مطمئنم راهي ميانبر است تا يادمان نرود آدم‌هايي   را  که آسماني شدند، آدم‌هايي که فکر ناموس و خاک کشورشان بودند، آدم‌هايي که از حق زن و بچه و زندگي‌شان گذشتند تا بقيه در امنيت زندگي کنند و آدم‌هايي که فقط حرف خدا برايشان مهم بود و ولي زمانشان. 
آن‌هايي که در حساب و کتاب‌هايشان ره صد ساله را يک شبه طي کردند و رفتند و رسيدند و بردند … 
در اين سفر، حتي مي فهمي که از خود اين شهدا و صلحا برتر، پدران و مادران و همسرانشان بوده‌اند که با رضايت خاطر، آنها  را راهي اين سفر کردند و هيچ وقت هم از اين امانتي که خداوند به آنها داده بود و آنها به زيبايي به خداوند برگرداندند، پشيمان و شاکي نيستند. 
قدم گذاشتن در مسير راهيان نور و سپردن خودتان به تلنگر ها و تذکرها، قطعا تا مدت‌ها شما را در برابر اين ظواهر دنيوي خسته کننده، واکسينه خواهد كرد و جلا بخش وجودتان خواهد شد.
نویسنده : صفورا ترقي |
برچسب ها
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.