ارز واردات گندم صرف تقویت تولید داخل می شود - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 100469
  پرینتخانه » اقتصادی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۶:۲۳ |
رحمت الله نوروزی نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس :

ارز واردات گندم صرف تقویت تولید داخل می شود

رحمت الله نوروزی، نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس و نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار «رسالت» به لزوم استمرار روند افزایش تولید گندم پرداخت و در این باره اظهارکرد: یکی از اقدامات مجلس یازدهم، تشکیل شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی بود که به موجب آن نظر کشاورزان ارزیابی و قیمت حقیقی تعیین شد.
ارز واردات گندم صرف تقویت تولید داخل می شود

رحمت الله نوروزی، نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس و نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار «رسالت» به لزوم استمرار روند افزایش تولید گندم پرداخت و در این باره اظهارکرد: یکی از اقدامات مجلس یازدهم، تشکیل شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی بود که به موجب آن نظر کشاورزان ارزیابی و قیمت حقیقی تعیین شد. خوشبختانه این مهم از ابتدا در کمیسیون و صحن مجلس با استقبال نمایندگان رو به رو شد و درنهایت امر نیز موجب شد تا تولید گندم در کشور افزایش یابد و خرید تضمینی در کشور بیش‌تر شود. 
وی با اشاره به اثرات تشکیل شورای قیمت گذاری  در افزایش تولید گندم و رسیدن به مرز خودکفایی افزود: با تشکیل شورای قیمت گذاری   محصولات اساسی کشاورزی در سال گذشته، کشاورزان گندم تولیدی خود را به دولت تحویل دادند و براین اساس ارز بسیاری که هرساله صرف واردات گندم می‌شد، کاهش یافت و صرف تقویت تولید داخل ‌و خرید گندم از گندمکاران داخلی شد. 
نایب رئیس کمیسیون کشاورزی با تاکید بر لزوم استمرار برآورد حقیقی قیمت‌ محصولات اساسی کشاورزی تصریح کرد: ضرورت دارد تا همواره هزینه‌های کاشت، داشت و برداشت محصولات کشاورزی برآورد شود و قیمت حقیقی درنظر گرفته شود. نماینده مردم  علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: یکی از مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی، خودکفایی محصولات اساسی کشاورزی بوده است و در این راستا ضرورت دارد تا مهم افزایش تولید و خودکفایی گندم همواره در دستورکار قرار گیرد و مولفه‌های استمرار آن موردتوجه باشد. 
وی در پایان این گفت‌وگو با اشاره به مولفه‌های موردنیاز برای استمرار افزایش تولید گندم و  بی نیازی از واردات این محصول اظهارکرد: ضرورت دارد تا همواره حمایت‌های تولید مدنظر قرار گیرد و نیاز‌های ابتدایی کشاورزان در تولید محصولات اساسی کشاورزی همچون کود، بذر و سم فراهم گردد تا تولید تقویت شود و نسبت به واردات محصول بی نیاز شویم. 

|
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.