ارز ترجیحی فسادزا بود و کمکی به مصرف‌کننده نمی‌کرد - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 66405
  پرینتخانه » سیاسی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۶:۰۴ |
هادی بیگی‌نژاد، نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی:

ارز ترجیحی فسادزا بود و کمکی به مصرف‌کننده نمی‌کرد

هادی بیگی‌نژاد، عضو کمیسیون انرژی و نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در تشریح تغییر سیاست‌های ارز ترجیحی به خبرنگار «رسالت» عنوان کرد: تصمیم اخیر دولت بر مبنای حفظ کرامت مردم و ریشه‌کن کردن فقر مطلق  بود. در این راستا می‌بایست همگام با دولت پیش ‌برویم و با عادلانه سازی نظام توزیع یارانه معیشت مردم را بهبود ببخشیم.
ارز ترجیحی فسادزا بود و کمکی به مصرف‌کننده نمی‌کرد

گروه سیاسی
هادی بیگی‌نژاد، عضو کمیسیون انرژی و نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در تشریح تغییر سیاست‌های ارز ترجیحی به خبرنگار «رسالت» عنوان کرد: تصمیم اخیر دولت بر مبنای حفظ کرامت مردم و ریشه‌کن کردن فقر مطلق  بود. در این راستا می‌بایست همگام با دولت پیش ‌برویم و با عادلانه سازی نظام توزیع یارانه معیشت مردم را بهبود ببخشیم. وی افزود: اختصاص ارز ۴هزار و ۲۰۰ ‌تومانی برای‌ تأمین کالاهای اساسی علی‌رغم رویکرد ابتدایی یعنی توجه به معیشت مردم و جامعه هدف اما به دست مردم مصرف‌کننده  نمی‌رسید. بیگی‌نژاد تصریح کرد: به طورتقریبی دولت پیش از اصلاح ارز ترجیحی،  حدود  ۴۰ میلیارد تومان مابه‌التفاوت تأمین برخی کالاهای اساسی را پرداخت می‌کرد و این کالاها با قیمت یارانه‌ای به دست مصرف‌کننده نمی‌رسید. با اجرای این طرح موضوع یارانه‌ها ساماندهی و سرمایه کشور دچار هدر رفت نخواهد شد.  
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: حذف ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی یک ضرورت بود و دولت در حال حاضر به‌منظور بهبود معیشت مردم و وضعیت اقتصادی چاره‌ دیگری نداشت. 
 عادلانه سازی نظام توزیع یارانه
او اضافه کرد: عده‌ای با دریافت ارز ۴ هزار‌ و ۲۰۰ تومانی کالاهای غیرضرور را به کشور وارد کردند یا در ازای دریافت ارز برای تأمین کالاهای اساسی، این اقلام را به قیمت آزاد به بازار عرضه می‌کردند. به‌طورحتم این اقدام موجب انحراف اقتصادی و هدر رفت سرمایه کشور بود. دولت ناچار بود تا با اتخاذ یک تصمیم درست چاره‌جویی و از انحراف اقتصادی جلوگیری کند. عضو کمیسیون انرژی مجلس در‌ پایان این گفت‌وگو اظهارکرد: دولت با رویکرد جلوگیری از انحراف اقتصادی، عادلانه سازی نظام توزیع یارانه، بهبود اقتصاد و معیشت مردم تصمیم گرفت تا ارز  را به مصرف‌کننده نهایی یعنی مردم اختصاص دهد. مطابق اخبارهای رسمی اختصاص این ارز به‌صورت نقدی یا کالابرگ الکترونیکی خواهد بود تا‌ مردم مصرف‌کننده این ارز باشند. 

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.