ادامه زد و خوردهای کرونایی در اروپا - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 58029
  پرینتخانه » بین الملل, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۶:۱۶ |
ترجمه و تحلیل

ادامه زد و خوردهای کرونایی در اروپا

ملی گرایان و نژادپرستان غربی در کشورهای مختلف اروپایی، به اصلی ترین مخالفان دریافت واکسن و ایجاد محدودیت های کرونایی تبدیل شده اند.
ادامه زد و خوردهای کرونایی در اروپا

گروه بین الملل  
ملی گرایان و نژادپرستان غربی در کشورهای مختلف اروپایی، به اصلی ترین مخالفان دریافت واکسن و ایجاد محدودیت های کرونایی تبدیل شده اند.
 طی روزهای اخیر و با شیوع موج جدید کووید۱۹ در کشورهای عضو اتحادیه اروپا، این روند تشدید شده است. در این میان، دولت های اروپایی قدرت مواجهه با نژادپرستانی که اتفاقا در مقاطعی مورد حمایت خود بوده اند را از دست داده اند! 
راهپیمایی و تظاهرات مخالفان واکسیناسیون و مقررات کرونایی در آلمان گسترش چشمگیری یافته است. اکثر این اجتماعات مجوز ندارند و با درگیری، فحاشی و مقاومت در برابر پلیس همراه می‌‌شوند. ایالات شرقی آلمان صحنه اصلی این تظاهرات هستند اما دامنه این اعتراضات به غرب آلمان نیز کشیده شده است.  تنها در بادن وورتمبرگ؛ از جمله ایالت‌های غربی شاهد این تظاهرات، طی یک روز بیش از ۵۰ هزار نفر در ۱۷۰ نقطه به خیابان‌ها آمدند تا در برابر ۲۵۰۰ مامور پلیس صف‌آرایی کنند.
در برخی شهرها مانند ارفورت، خشونت در حدی بوده که پلیس از ماشین آب‌پاش برای متفرق کردن جمعیت استفاده کرده است. ده‌ها معترض جریمه نقدی یا بازداشت شده‌اند.نانسی فزر، وزیر کشور آلمان می‌گوید تهدید و خشونت در راهپیمایی‌های مخالفان قرنطینه و مقررات کرونایی قابل تحمل نیست.
با این حال، نه تنها در آلمان بلکه در دیگر کشورهای اروپایی مانند فرانسه ، اتریش، انگلیس و سوئد نیز شاهد تظاهراتو  مخالفت های ایجاد محدودیت های
 کرونایی بوده و هستیم. این روند در گذشته نیز وجود داشته و مولد دردسرهای امنیتی و داخلی زیادی برای غرب بوده است. یکی از اصلی ترین
 دلایل رشد آمار فوتی ها و مبتلایان به کووید۱۹ در کشورهای عضو اتحادیه اروپا، فعالیت های بی پروای مخالفان واکسن و برگزاری تظاهرات روزانه ضد محدودیت های کرونایی در این کشورهاست. حتی اجباری کردن واکسیناسیون نیز نتوانسته است منجر به کاهش دامنه یفعالیت مخالفان واکسن و محدودیت های کرونایی در کشورهای اروپایی شود. 
همچنین مخالفان واکسیناسیون در برابر بیماری کووید۱۹ و اعمال دور تازه‌ای از محدودیت‌های اجتماعی اخیرا  در اتریش، لوکزامبورگ و اسپانیا دست به تظاهرات زدند. ده‌ها نفر با شعار «ما دیگر دموکراسی نداریم» در میدان اصلی وین تجمع کردند و نسبت به ممانعت از حضور اجتماعی کودکان به دلیل ممانعت والدینشان در برابر واکسینه شدن آنها اعتراض کردند.
 در لوکزامبورگ نیز تظاهرکنندگان شعار «آزادی» سر دادند. در مرکز مادرید، پایتخت اسپانیا هم عده‌ای با به دست گرفتن بنرهایی حاوی شعارهایی علیه واکسیناسیون به برنامه‌‌های دولت برای مهار همه‌گیری ویروس کرونا اعتراض کردند. تا کنون بیش از ۸۰ درصد مردم اسپانیا و افزون بر ۷۰ درصد مردم اتریش در برابر بیماری کووید۱۹ واکسینه شده‌اند.
حالا چه کسی بیانیه می دهد؟!
سوال اصلی اینجاست که اکنون ، با وجود سرکوب مخالفان واکسن کرونا در کشورهای اروپایی و در حالی که زد و خورد بر سر تزریق واکسن در برخی میادین و خیابان های پایتخت های اروپایی ادامه دارد، چرا سران اتحادیه اروپا در قبال این مسئله سکوت کرده اند؟! تا کنون هرگونه درگیری و منازعه ای
 که در کشورهای مختلف دنیا و خصوصا درکشورهای مخالف مشی و روش غرب در نظام بین الملل رخ داده است، با واکنش پارلمان اروپا و دیگر نهادهای وابسته به اتحادیه اروپا مواجه شده است با این حال گویا زد و خورد میان پلیس و شهروندان اروپایی، حتی اگر منجر به کشته یا زخمی شدن شهروندان شود اساسا اهمیتی برای خود سران این مجموعه ندارد. معیار دوگانه ای که پرده از ماهیت واقعی اتحادیه اروپا و سران آن بر می دارد. 
یورونیوز

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.