احیای واحدهای راکد تولیدی موجب افزایش قدرت تولید ملی خواهد شد - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 101116
  پرینتخانه » اقتصادی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۶:۵۲ |
علی حدادی، نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان و چهارباغ در مجلس دوازدهم:

احیای واحدهای راکد تولیدی موجب افزایش قدرت تولید ملی خواهد شد

علی حدادی، نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان و چهارباغ در مجلس دوازدهم در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» به تشریح اثرات احیای واحدهای راکد تولیدی و بازگشت این واحدها به چرخه تولید پرداخت و دراین‌باره اظهارکرد: احیای واحدهای راکد تولیدی یکی از محورهای کلیدی در مهم جهش تولید و حمایت از تولید می‌باشد.
احیای واحدهای راکد تولیدی موجب افزایش قدرت تولید ملی خواهد شد

علی حدادی، نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان و چهارباغ در مجلس دوازدهم در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» به تشریح اثرات احیای واحدهای راکد تولیدی و بازگشت این واحدها به چرخه تولید پرداخت و دراین‌باره اظهارکرد: احیای واحدهای راکد تولیدی یکی از محورهای کلیدی در مهم جهش تولید و حمایت از تولید می‌باشد. به‌بیان‌دیگر یکی از مؤلفه‌های حمایت واقعی و حمایت در میدان عمل، احیای واحدهای راکد تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل می‌باشد.
وی با تأکید بر لزوم بررسی موانع پیش‌روی تولیدکنندگان افزود: به‌منظور استمرا‌ر احیای واحدهای راکد تولیدی ضرورت دارد تا بررسی موانع به‌صورت جامع و کامل بررسی شود و اولویت‌ ویژه‌ای برای به حداکثر رساندن این مهم درنظرگرفته شود.
حدادی با اشاره به احیای بیش از ۸ هزار واحد تولیدی راکد و نیمه راکد از سوی شهید آیت‌الله رئیسی تصریح کرد: ادامه مسیر شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی اهمیت فراوانی دارد. وی در مسیر احیای واحدهای راکد تولیدی دلسوزی منحصری داشتند و همواره پیگیری‌های لازم در این بخش را به عمل می‌آوردند.
نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان و چهارباغ در مجلس دوازدهم همچنین خاطرنشان کرد: با آغاز مجلس دوازدهم ضرورت دارد تا مسیر احیای واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل را ادامه دهیم و چنانچه با ایراد قوانین در این حوزه روبه‌رو هستیم، قوانین را اصلاح و موانع را برطرف سازیم.
او با اشاره به اثرات احیای واحدهای راکد و بازگشت این واحدها به چرخه تولید و عرصه اقتصادی متذکر شد: احیای واحدهای راکد مسئولیت سنگینی را به جهت امیدآفرینی و ایجاد اشتغال دارد. این مهم می‌تواند قدرت تولید ملی را بیش‌ازپیش کند.
وی با تأکید بر لزوم اشتغال‌زایی و تحقق مؤلفه افزایش مشارکت مردم یادآور شد: به طورحتم مردم شریف کشور در حوزه مشارکت و همراهی، بهترین مردم می‌باشند و در این راستا ضرورت دارد تا ایجاد اشتغال را به‌عنوان رکن مهم اولویت‌ها در دستورکار قرار دهیم.
حدادی همچنین ادامه داد: خوشبختانه در جریان فعالیت مجلس یازدهم قانون جهش تولید مصوب شده است. این قانون اثرات بسیار حائزاهمیتی دارد و نیاز است تا مجلس شورای اسلامی همواره بر روند اجرای این قانون نظارت کافی را داشته باشد.
او با اشاره به لزوم تسهیل مجوزهای کسب‌وکار  بیان کرد: تسهیل مجوزهای کسب‌وکار یکی از مؤلفه‌های بسیار مهم  می‌باشد. در این راستا ضرورت دارد تا مجلس دوازدهم نیز قوانین تحول‌آفرین اقتصادی را موردتوجه قرار دهد و در این حوزه مطالبه‌گری کند.
حدادی با تأکید بر لزوم پرداخت به‌موقع تسهیلات از سوی بانک‌ها به واحدهای تولیدی اضافه کرد: امروز نیازمند رفع موانع کارگاه‌های تولیدی می‌باشیم. متأسفانه بسیاری از واحدهای تولیدی به سبب تأخیر در پرداخت تسهیلات و خلف وعده بانک‌ها گلایه دارند و دراین راستا از بانک‌ها درخواست داریم تا تسهیلات موردنیاز واحدهای تولیدی را به‌موقع انجام دهند تا دلگرمی کافی برای سرمایه‌گذاران شکل‌گیرد و افزایش سرمایه‌گذاری نیز در بخش‌های تولیدی رقم بخورد.
وی در پایان این گفت‌وگو خاطرنشان کرد: اگر دقت و حمایت همه‌جانبه داشته باشیم، شاهد افزایش سرمایه‌گذاری و ادامه مسیر احیای واحدهای راکد تولیدی خواهیم بود. تثبیت و توسعه در این فرآیند اهمیت فراوانی دارد و نیاز است تا نسبت به بخش‌های صادراتی نیز اهتمام ویژه داشته باشیم. چنانچه مواد اولیه موردنیاز تولیدکنندگان فراهم گردد و بر واردات نیز نظارت گردد تا آنچه که در داخل کشور قابلیت تولید دارد وارد نشود، شاهد توسعه واحدهای تولیدی کشور خواهیم بود.

|
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.