ابهاماتی در‌خصوص کرونای سه ‌روزه ترامپ! - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 30986
  پرینتخانه » بین الملل, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۴ |
ترجمه و تحلیل

ابهاماتی در‌خصوص کرونای سه ‌روزه ترامپ!

رئیس‌جمهور آمریکا پس از مرخصی از بیمارستان، اکنون به استراحتگاهش در کاخ سفید بازگشته تا دوران نقاهت خود را در آنجا طی کند! شبکه یورونیوز در این خصوص می‌نویسد :دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری ایالات‌متحده پس از سه‌ روز درمان در بیمارستان ویژه نظامی اعلام کرد که راهی کاخ سفید می‌شود و باقی دوران نقاهت خود را آنجا سپری خواهد کرد.
ابهاماتی در‌خصوص کرونای سه ‌روزه ترامپ!

رئیس‌جمهور آمریکا پس از مرخصی از بیمارستان، اکنون به استراحتگاهش در کاخ سفید بازگشته تا دوران نقاهت خود را در آنجا طی کند! شبکه یورونیوز در این خصوص می‌نویسد :«دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری ایالات‌متحده پس از سه‌ روز درمان در بیمارستان ویژه نظامی اعلام کرد که راهی کاخ سفید می‌شود و باقی دوران نقاهت خود را آنجا سپری خواهد کرد. تیم پزشکی ترامپ اعلام کرد که آزمایش‌های لازم از وی به‌عمل آمده و او می‌تواند مرخص شود، گرچه باید در قرنطینه باقی بماند.رئیس‌جمهوری آمریکا، باوجود ابتلا به بیماری کووید، سوار بر ماشین برای مدت کوتاهی از هوادارانش دیدار ‌کرد، و از پشت پنجره برایشان دست تکان داد.»
ترامپ در پیام خود قبل از ترک بیمارستان خطاب به شهروندان آمریکایی اعلام کرد :«امروز از مرکز پزشکی عالی والتر رید خواهم رفت حالم واقعا خوب است! از کووید نترسید. حالم از ۲۰ سال پیش هم بهتر است.»
بهبودی نسبی سریع ترامپ،آن‌هم درحالی‌که بنابر ادعای اطرافیانش در وضعیتی ناپایدار و با کمبود اکسیژن خون به بیمارستان منتقل شده ، سؤالات زیادی را برای دیگران ایجاد کرده است.ضمن آنکه در بیمارستان «والتر رید» نیز تعداد بسیار معدودی از پزشکان به وی دسترسی داشته‌اند. نکته مهم‌تر این که ترامپ یک روز قبل از ترخیص از بیمارستان و درحالی‌که هنوز ویروس کووید۱۹ در بدن او باقی‌مانده بود، با خودروی خود ( به همراه محافظانش) در میان طرفدارانش در خارج از بیمارستان حاضر شد. در بهترین حالت ممکن، این اقدام می‌تواند ناشی از بی‌احتیاطی شدید ترامپ و البته پزشکان بیمارستان باشد ، اما سؤال اصلی اینجاست که مأموران امنیتی همراه ترامپ چگونه با اطمینان، به انجام وظیفه خود در کنار یک بیمار کرونایی پرداخته‌اند؟! آن‌هم کسی که می‌تواند به‌راحتی ویروس کرونا را به اطرافیان منتقل کند.
از سوی دیگر، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در کاخ سفید هنوز روبه افزایش است. بامداد دوشنبه کایلی مک‌انانی، مشاور مطبوعاتی رئیس‌جمهوری اعلام کرد که نتیجه تست کرونای وی مثبت شده است.مطابق آخرین آمارها بیش از ۲۰۹ هزار تن در ایالات‌متحده براثر ابتلا به ویروس کرونا جان باخته‌اند.در چنین شرایطی ترامپ به شهروندان آمریکایی توصیه کرده است که از کرونا نترسند! آنچه مسلم است این‌که با توجه به سن بالای ترامپ( ۷۴ سال ) و دیگر شرایط جسمی او، میان ورود و خروج وی از بیمارستان تناسبی در ظاهر وجود ندارد. 
در این میان ، احتمال دیگری نیز مطرح است که اثبات آن می‌تواند به ضرر ترامپ تمام شود. این‌که رئیس‌جمهور آمریکا از داروهایی خاص ( که هنوز به دست شهروندان و حتی متخصصین نیز نرسیده است ) استفاده کرده و به همین سبب، دوران درمان و نقاهت او کوتاه شده است. در این صورت ترامپ قطعا در خصوص سوءاستفاده از قدرت برای دریافت بهترین امکانات درمانی متهم خواهد شد. قطعا خانواده‌های ده‌ها هزار قربانی کرونا در آمریکا، نسبت به این موضوع اعتراض خواهند کرد زیرا اگر این دارو ( اگر وجود داشته و در اختیار رئیس‌جمهور آمریکا قرار گرفته باشد ) اگر در اختیار بیماران آن‌ها نیز قرار می‌گرفت، اکنون زنده مانده بودند. درهرحال، ابهامات زیادی در خصوص کلیت ابتلای ترامپ به کرونا و نحوه درمان وی وجود دارد. ابهاماتی که شاید هیچ‌گاه مقامات آمریکایی در زمان حال و آینده پاسخ آن را ندهند!
یورونیوز

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.