ابلاغ آیین‌نامه وار‌دات خودروهای نو از سوی دولت گامی در راستای تعدیل بازار است - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 96587
  پرینتخانه » اقتصادی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۶:۵۷ |
لطف‌الله سیاهکلی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

ابلاغ آیین‌نامه وار‌دات خودروهای نو از سوی دولت گامی در راستای تعدیل بازار است

لطف‌الله سیاهکلی، نماینده مردم قزوین ، آبیک، البرز و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای‌اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» به تشریح ابلاغ آیین‌نامه واردات خودروهای نو از سوی دولت پرداخت و دراین‌باره اظهارکرد: خوشبختانه دولت آیین‌نامه‌ای را ابلاغ کرده که بسیار ارزشمند می‌باشد.
ابلاغ آیین‌نامه وار‌دات خودروهای نو از سوی دولت گامی در راستای تعدیل بازار است

لطف‌الله سیاهکلی، نماینده مردم قزوین ، آبیک، البرز و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای‌اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» به تشریح ابلاغ آیین‌نامه واردات خودروهای نو از سوی دولت پرداخت و دراین‌باره اظهارکرد: خوشبختانه دولت آیین‌نامه‌ای را ابلاغ کرده که بسیار ارزشمند می‌باشد. دراین راستا از دولت تشکر می‌کنیم و به‌صراحت عنوان می‌داریم که دولت در فرآیند واردات خودرو با مجلس شورای اسلامی هم‌راستا بوده است. او با اشاره نسبت به قوانین تنظیم‌گر بازار‌ خودرو از سوی مجلس تأکید کرد: پیش‌تر مجلس دو قانون را به‌منظور تنظیم بازار خودرو پشت سرگذاشت. کوشش مجلس همواره افزایش کیفیت و کاهش قیمت نهایی خودرو بوده است و به همین منظور قانون ساماندهی خودرو (واردات خودروهای نو و کارکرده) را مطرح و مصوب کرد. 

وی ضمن بیان اینکه ورود افراد حقیقی به فرآیند واردات خودرو گامی مثبت تلقی می‌گردد، افزود: خوشبختانه آیین‌نامه قانون واردات خودروهای نو  از سوی دولت ابلاغ شد. یکی از موضوعات حائز اهمیت این آیین‌نامه اضافه شدن افراد حقیقی به فرآیند واردات خودرو می‌باشد. سیاهکلی در تشریح اثرات وار‌دات در بازار خودرو تصریح کرد: به‌موجب ابلاغ آیین‌نامه واردات خودروهای نو تحرک خوبی در بازار ایجاد خواهد شد. دراین راستا مطالبه‌مان از دولت این است که به‌زودی آیین‌نامه واردات خودروهای کارکرده را نیز ابلاغ کند. 

نماینده مردم قزوین ، آبیک، البرز در مجلس یازدهم در پاسخ به اینکه آیین‌نامه واردات خودروهای کارکرده چه زمانی ابلاغ خواهد شد، همچنین خاطرنشان کرد: پیش‌بینی‌مان این است که در هفته آینده آیین‌نامه واردات خودروهای کارکرده از سوی دولت ابلاغ و اعلام شود. حال که دولت آیین‌نامه واردات خودروهای نو را ابلاغ کرده و گامی بسیار ارزشمند در راستای تحرک بازار برداشته است باید واردات خودروهای کارکرده را نیز موردنظر قرار گیرد.  
عضو کمیسیون صنایع و معادن بابیان اینکه وارد‌ات خودرو برای تولیدکنندگان نیز اثرات چشمگیر و بسیار خوبی را رقم خواهد زد، متذکر شد: ابلاغ آیین‌نامه خودروهای کارکرده توأم با واردات خودروهای نو گامی در راستای تنظیم بازار خو‌درو خواهد بود. به‌موجب این امر تولیدکنندگان خودرو نیز اطمینان خاطر کسب خواهند کرد و از نظم واردات مطمئن خواهند شد. 

او ضمن اشاره به تعدیل بازار خودرو طی ماه‌های آینده یادآور شد: به‌موجب واردات خودروهای نو و کارکرده بازار آسیب نخواهد دید بلکه شکلی جدید با تعدیل قیمت‌ها را شاهد خواهد بود. 
سیاهکلی یکی از اثرات حائز اهمیت واردات خودرو را رقابتی شدن و حذف‌انحصار از بازار خواند و دراین‌باره گفت: بهترین دستاورد قانون واردات خودروهای نو و کارکرده این است که بازار را از حالت انحصاری خارج خواهد کرد و تولیدکنندگان نیز  قیمت رقابتی اعمال و خودروی باکیفیت تولید خواهند کرد. 
وی در پایان این گفت‌وگو بیان کرد: به تمام کسانی که درصدد خرید خودرو می‌باشند، توصیه می‌کنیم تا کمی دست نگه‌دارند چراکه به‌زودی شاهد واردات خودرو به شکل منظم خواهیم بود. به‌موجب واردات با شکل منظم، قیمت‌ها تعدیل و بازار‌ خودرو ساماندهی خواهد شد. 

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.