ائتلاف‌های ضداستکبار زمینه آزادی جهان از قید استکبار را فراهم می‌کند - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 94969
  پرینتخانه » سیاسی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۷:۰۳ |
حسین محمد صالحی دارانی عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس:

ائتلاف‌های ضداستکبار زمینه آزادی جهان از قید استکبار را فراهم می‌کند

میگل دیاز کانل، رئیس جمهور کوبا به دعوت رسمی ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور‌ کشور و پس از ۲۲ سال از آخرین سفر فیدل کاسترو، رئیس جمهور فقید این کشور در صدر هیئت عالی‌رتبه سیاسی و اقتصادی به تهران سفر کرد.
ائتلاف‌های ضداستکبار زمینه آزادی جهان از قید استکبار را فراهم می‌کند

میگل دیاز کانل، رئیس جمهور کوبا به دعوت رسمی ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور‌ کشور و پس از ۲۲ سال از آخرین سفر فیدل کاسترو، رئیس جمهور فقید این کشور در صدر هیئت عالی‌رتبه سیاسی و اقتصادی به تهران سفر کرد. میگل دیاز کانل در جریان این سفر، علاوه بر دیدار رسمی با آیت الله رئیسی، دیدار‌هایی نیز با برخی مقامات عالی‌رتبه کشورمان خواهد داشت و از نمایشگاه توانمندی‌ها و آخرین دستاورد‌های فناورانه جمهوری اسلامی ایران و نیز انستیتو پاستور که در عرصه‌های پزشکی و دارویی با کوبا همکاری دارد نیز بازدید به عمل آورده است. وی در عصر روز دوشنبه مورخ ۱۳ آذرماه ۱۴۰۲ با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر انقلاب اسلامی دیدار کرد و رهبر معظم انقلاب در جریان دیدار با وی بر ضرورت تشکیل ائتلاف ضد آمریکایی تأکید کردند و در این‌خصوص نکاتی را مطرح فرمودند.

در راستای بیانات مقام معظم رهبری، حسین محمد صالحی دارانی، نماینده مردم فریدن و چادگان، فریدونشهر، بویین میان‌دشت و عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی سرلوحه پیروزی و سازندگی برای تمامی مردم دنیاست، به خبرنگار «رسالت» اظهارکرد: به موجب اتفاقات اخیر فلسطین و حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی ائتلاف جدید جهانی علیه رژیم صهیونیستی و زورگویی غربی‌ها شکل گرفته است. اقدام و عملیات طوفان الاقصی، پایداری حماس و مقاومت موجب شد تا چهره‌ حقیقی رژیم صهیونیستی و آمریکایی‌ها بر همگان فاش گردد. 

او با بیان اینکه امروز دیگر جنایات غربی‌ها بر هیچ‌ ملتی پوشیده نیست، همچنین ادامه داد: به موجب تحمیل جنگ به مردم بی پناه غزه از سوی رژیم صهیونیستی و هم پیمانانش چهره‌ غرب سیاه‌تر از گذشته شده است و وحدت جهانی شکل گرفته است. اکنون نه تنها مسلمانان جهان بلکه تمامی مدافعان بشریت و حقوق انسانی درصدد مقابله با زورگویی غربی‌ها به ویژه آمریکایی‌ها می‌باشند. وی درتشریح ضرورت تشکیل ائتلاف ضد آمریکایی افزود: امروز تمامی ملت‌های آزادیخواه درصدد مقابله با رژیم صهیونیستی و جنایات علیه مردمان بی دفاع می‌باشند. مردمانی که مطالبه‌شان نظام سالم بشریت می‌باشد، درصدد حمایت از مظلومان و مردم بی پناه غزه می‌باشند و به ضرورت ائتلاف آگاهند.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی  با اشاره به لزوم وحدت هرچه تمام‌تر درمیان دولت‌های اسلامی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران امروز آزادیخواهی و ندای بشر دوستی را بیش از پیش برای جهانیان فریاد می‌زند. پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت آیت الله خامنه‌ای نیز حاکی از این امر می‌باشد و می‌تواند سرلوحه پیروزی برای تمامی مردم دنیا باشد. بیانات ایشان در دیدار با رئیس جمهور کوبا می‌تواند موجب سازندگی هرچه تمام‌تر شود و وحدت هرچه تمام تر را رقم بزند.

نماینده مردم فریدن و چادگان، فریدونشهر، بویین میان‌دشت در مجلس شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: امروز نظام جمهوری اسلامی ایران درحال توسعه ارتباطات با کشورهای دوست و همسایه می‌باشد و تعامل و تبادلات خود را گسترش داده است. به طورحتم تقویت این سطح روابط موجب شکل‌گیری هدف مشترک خواهد شد و ائتلافی چشمگیر را رقم خواهد زد به طوری که نه اسرائیل بلکه تمامی کشورهای زورگو همچون آمریکا که همواره در جبهه ظلم ایستاده اند دست‌شان کوتاه شود و چهره‌ حقیقی‌شان در نظر تمامی مردم دنیا مبرهن گردد. 

او با بیان اینکه تبیین اهداف دین مبین اسلام ریشه ظلم را خشک خواهد کرد، متذکر شد: امیدواریم در راستای بیانات مقام معظم رهبری به سوی اقدامات بشردوستانه بیش از پیش گام برداریم و اهداف دین مقدس اسلام را برای جهانیان تبیین کنیم. 
وی با تأکید بر لزوم مقابله با اقدامات مداخله جویانه آمریکا یادآور شد: کوشش این است که با ائتلاف جهانی ریشه ظلم و ستم نابود شود و کشورهای پیرو ادیان توحیدی، وحدت ناگسستنی را رقم بزند. 
محمدصالحی دارانی  در پایان این گفت‌وگو با تأکید بر لزوم حمایت و اقدامات عملی بیان کرد: بدیهی‌است که در شرایط حال حاضر ارتباط‌مان با کشورهای دوست و همسایه تقویت شده و ضرورت همبستگی و هم‌صدایی نیز مبرهن گشته است اما همچنان درصدد حمایت‌ها و اقدامات عملی می‌باشیم. در این راستا ضرورت دارد تا تمامی دستگاه‌ها، مجلس ودولت مطابق با پیام و بیانات مقام معظم رهبری در یک واحد حرکت کنیم تا اتئلاف موردنظر شکل‌گیرد و ریشه ظلم و زورگویی تا همیشه خشک شود.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.