آن روی فتنه - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 12521
  پرینتخانه » سرمقاله, یادداشت تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۷ |

آن روی فتنه

ناراحتي از وقايع اخير، خصوصا وقتي با از دست دادن جان انسان‌ها همراه باشد امري بديهي و انساني است اما پسِ پرده فتنه‌ها نقاط مثبتي هم هست. از باب مثال، فتنه سنتي الهي براي معلوم شدن صداقت در ايمان و عمل افراد معرفي‌شده است و اين‌گونه نيست که مؤمن، مدعي ايمان شود و به حال خود رها شود.
آن روی فتنه

|مسعود پيرهادي – سردبير|
ناراحتي از وقايع اخير، خصوصا وقتي با از دست دادن جان انسان‌ها همراه باشد امري بديهي و انساني است اما پسِ پرده فتنه‌ها نقاط مثبتي هم هست. از باب مثال، فتنه سنتي الهي براي معلوم شدن صداقت در ايمان و عمل افراد معرفي‌شده است و اين‌گونه نيست که مؤمن، مدعي ايمان شود و به حال خود رها شود. او بايد از پسِ امتحانات سنگيني که گويي رفتن در کوره آتش است برآيد؛ عيارش مشخص شود و جوهره وجودي او جلا بخورد.
خداوند متعال، امورش را از طريق اسباب و وسايل جاري مي‌کند؛ اسباب فتنه، گاه فتنه‌گران و گاه، فتنه زده‌ها مي‌شوند و آتش فتنه را داغ‌تر مي‌کنند تا در هنگامه تعيين عيار، خالص از ناخالص، بهتر معلوم شود.
با مروري بر چهار دهه اخير، درمي‌يابيم که در سال‌هاي ۶۸، ۷۸، ۸۸ و ۹۸ ابر فتنه‌هايي در ايران اسلامي رخداد که البته لابه‌لاي آن‌هم حوادث ريزودرشتي با همه مشخصاتشان، پيش آمد اما به عمق فتنه‌هاي اين سال‌ها نبود. ريزش‌ها و رويش‌ها همواره بوده‌اند و بازهم خواهند بود. اما واقعا چرا دوره بازگشت فتنه در ايران، ۱۰ ساله است؟ درحالي‌که آتش فتنه در برخي کشورهاي منطقه و حتي کشورهاي غربي، سالانه و ماهانه شعله‌ور مي‌شود؟ اين نکته زماني جالب‌تر مي‌شود که توجه کنيم، تقريبا تمام مستکبران عالم، ايران اسلامي را نوک پيکان هجوم و تهديد و تحريم خود قرار داده‌اند.
چراغ فتنه براي جان‌گرفتن در ايران ما حداقل ۱۰ سال زمان مي‌خواهد تا خودش را بازپروري کند؛ اهل فتنه جديد را شناسايي، جذب و سازمان‌دهي کند و عمليات جديد را طراحي و اجرا کند.
۱۰ سال براي کشوري که دائما در حال جنگ سياسي و اقتصادي و حتي گاهي نظامي است و دشمناني مجهز به تمام ابزارهاي سياسي و اقتصادي دارد، عالي است. يعني کل دشمنان ما که کم هم نيستند و انگيزه فوق‌العاده‌اي براي نبرد با جمهوري اسلامي دارند نمي‌توانند در کمتر از ۱۰ سال، قواي خود را براي ايجاد هرج‌ومرجي هرچند کوچک، در ايراني که دورتادورش را فتنه و جنگ و آشوب گرفته آماده کنند. جان کلام اين است که فتنه، اگرچه تلخ است و تبعات و تلفاتي دارد، اما از يک‌سو موجب خلوص جامعه و خادمان مردم مي‌شود و از سوي ديگر، ضعف و زبوني ائتلاف دشمنان عليه نظام اسلامي را در نگاه ما و جهانيان، پديدار مي‌سازد. بعضي از اين فتنه‌ها، اگر در کشوري ديگر رخ مي‌داد، تبعات وسيعي پيدا مي‌کرد و شايد چنان کمر ملت و کشور خم مي‌شد که تا سال‌ها، توانايي برگشت نداشت؛ اما ايران اسلامي، علي‌رغم آن‌که مظلوم است، مقتدرانه ايام سخت را پشت سر گذارده و گردنه‌هاي دشوار را به سر رسانده است و آن‌چنان‌که رهبر معظم انقلاب در بيانيه گام دوم فرمودند، ادامه اين مسير به‌دشواري گذشته‌ها نيست.

نویسنده : مسعود پيرهادي |
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.