«آمد» هم رفت - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 10926
  پرینتخانه » سرمقاله, یادداشت تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۰:۵۳ |

«آمد» هم رفت

آمدوشد امثال آمدنيوزها، فيک نيوزها و دروغ‌گوها درس‌آموز است. باطل‌هايي از جنس بافته‌هاي زم، اگرچه ظاهري فريبنده و پر سروصدا دارد اما مانا نيست و به‌مثابه کف روي آب مي‌ماند. البته همان کف، موقتا مانع از رؤيت آب زلال مي‌شود اما بالاخره عرصه آشکار مي‌شود و حق، حتي براي عموم، رخ نمايي مي کند.
«آمد» هم رفت

|مسعود پيرهادي-سردبير|
آمدوشد امثال آمدنيوزها، فيک نيوزها و دروغ‌گوها درس‌آموز است. باطل‌هايي از جنس بافته‌هاي زم، اگرچه ظاهري فريبنده و پر سروصدا دارد اما مانا نيست و به‌مثابه کف روي آب مي‌ماند. البته همان کف، موقتا مانع از رؤيت آب زلال مي‌شود اما بالاخره عرصه آشکار مي‌شود و حق، حتي براي عموم، رخ نمايي مي کند.
«أَنزَلَ مِنَ السَّماءِ ماءً فَسالَت أَودِيَةٌ بِقَدَرِها فَاحتَمَلَ السَّيلُ زَبَدًا رابِيًا وَمِمّا يوقِدونَ عَلَيهِ فِي النّارِ ابتِغاءَ حِليَةٍ أَو مَتاعٍ زَبَدٌ مِثلُهُ كَذلِكَ يَضرِبُ اللَّهُ الحَقَّ وَالباطِلَ فَأَمَّا الزَّبَدُ فَيَذهَبُ جُفاءً وَأَمّا ما يَنفَعُ النّاسَ فَيَمكُثُ فِي الأَرضِ كَذلِكَ يَضرِبُ اللَّهُ الأَمثالَ؛ خداوند از آسمان آبي فرستاد؛ و از هر درّه و رودخانه‌اي به اندازه آن‌ها سيلابي جاري شد؛ سپس سيل بر روي خود کفي حمل کرد؛ و ازآنچه (در کوره‌ها،) براي به دست آوردن زينت‌آلات يا وسايل زندگي، آتش روي آن روشن مي‌کنند نيز کف‌هايي مانند آن به وجود مي‌آيد -خداوند، حق و باطل را چنين مثل مي‌زند!- امّا کف‌ها به بيرون پرتاب مي‌شوند، ولي آنچه به مردم سود مي‌رساند [آب يا فلز خالص] در زمين مي‌ماند؛ خداوند اين‌چنين مثال مي‌زند!»
باطل محض و سياهي مطلق، توان عرض‌اندام ندارد. اميرالمؤمنين عليه السلام مي‌فرمايند:
«اگر باطل از آميزش با حق خالص مي‌شد راه بر حق جويان پوشيده نمي‌ماند و اگر حق در پوشش باطل پنهان نمي‌گشت زبان دشمنان ياوه‌گو از آن قطع مي‌گشت ولي پاره‌اي از حق و پاره‌اي از باطل فراهم شده و درهم‌آميخته مي‌شود، در اين وقت شيطان بر دوستانش مسلط مي‌شود و آنان كه لطف حق شامل شان شده نجات مي‌يابند.»
کار امثال زم ها مخلوط کردن حق و باطل و موج‌سواري و ايجاد فتنه بود؛ فتنه‌هايي که تنها با صبر و بصيرت مي‌شد با آن‌ها مقابله کرد وگرنه گرفتاري در گرداب آن بسيار محتمل بود. خبر دستگيري سرکرده دروغ‌گويان چند سال گذشته، براي کساني که مورد تهمت و افترا قرار گرفتند شيريني بيشتري دارد. خفت در دنيا و عذاب در آخرت، سزاي کسي است که با آبروي مردم بازي کرد و خود را از انتقام الهي ايمن ديد. کسي که امنيت کشوري که در آن رشد کرده بود را به خطر انداخت و مردم را در برهه‌هايي مقابل يکديگر قرارداد، در دستان قدرتمند نيروهاي امنيتي قرار گرفت تا زنگ خطري براي افراد ديگر هم به صدا درآيد. بازداشت و بازگرداندن زم به کشور، فرصت خوبي براي کشف شبکه عوامل خودفروخته‌اي است که آرامش و امنيت مردم کشور خود را با دلارهاي غربي و عربي معامله کردند. دادگاه زم و اظهارات و شکستش در برابر عظمت ايران، ديدني خواهد بود. اميدواريم اين موفقيت فرزندان ملت در دستگاه‌هاي اطلاعاتي و امنيتي، با دستگيري ديگر فراريان خائن و مفسد اقتصادي و امنيتي همراه شود، ان‌شاءالله.

نویسنده : مسعود پيرهادي |
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.