آقای رئیس‌جمهور؛ در کشور سه قوه وجود دارد! - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 38377
  پرینتخانه » سیاسی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۶:۴۳ |
حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیئت‌رئیسه مجلس:

آقای رئیس‌جمهور؛ در کشور سه قوه وجود دارد!

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با «رسالت» با اشاره به عدم حضور رئیس‌جمهور در مجلس جهت دفاع از لایحه بودجه 1400، اظهار داشت: دولت بنای ناسازگاری با مجلس شورای اسلامی دارد
آقای رئیس‌جمهور؛ در کشور سه قوه وجود دارد!

نفیسه عبداللهی
حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با «رسالت» با اشاره به عدم حضور رئیس‌جمهور در مجلس جهت دفاع از لایحه بودجه ۱۴۰۰، اظهار داشت: دولت بنای ناسازگاری با مجلس شورای اسلامی دارد.
وی ادامه داد: رئیس‌جمهور حتی برای معرفی وزرای خود  هم به مجلس نیامد و دلیل نیامدنش را دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد مقابله با کرونا اعلام کرد!
عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: رئیس‌جمهور باید مطابق قانون برای ارائه بودجه به مجلس می‌آمد اما متأسفانه این کار را هم انجام نداد. تعجب‌آور است که چرا دولت تا به این اندازه به قانون بی‌توجهی می‌کند.
سلیمی خاطرنشان کرد: رئیس‌جمهور باید بداند در کشور سه قوه وجود دارد و وظایف تقسیم‌شده است؛ اگر آقای روحانی تصور می‌کند که همه قوا یعنی قوه مجریه، حتما در اشتباه است چراکه قانون اساسی قائل به تفکیک قواست.
وی بابیان اینکه امام(ره) می‌فرمود همه در مقابل قانون باید تمکین کنیم، یادآور شد: امیدوارم آقای رئیس‌جمهور به هر مقدار که خود را مجری قانون اساسی می‌دانند حداقل این اصول را بپذیرد که همه در مقابل قانون مساوی‌اند.
عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مطابق ماده ۱۰۸ آئین نامه، رئیس‌جمهور باید امروز در مجلس شورای اسلامی حضور پیداکرده و از بودجه دفاع می‌کرد.
 احترام به مجلس یعنی احترام به دموکراسی
سلیمی گفت: امیدوارم رئیس‌جمهور و مشاورین آشنای ایشان بدانند که مجلس نهاد برآمده از مردم است و احترام به مجلس احترام به دموکراسی است.وی ادامه داد: کسانی که حرف از دموکراسی می‌زنند، باید بدانند عدم احترام به مجلس یعنی عدم احترام به قانون.عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در برخی موارد آقای رئیس‌جمهور می‌گوید به تفسیر خودمان قانون را اجرا می‌کنیم، این امر درستی نیست چراکه  هیچ‌کس نمی‌تواند خود را در برابر قانون برتر ببیند.
سلیمی تصریح کرد: آقای روحانی به دلیل خالی بودن پیمانه عملکردش به دنبال حاشیه‌سازی برای کشور است و هرروز یک مسئله جدیدی برای کشور خلق  و حواس مردم را پرت می کند.
وی گفت: دولت در حوزه سیاست خارجی دولت موفقی نبوده و باسیاست‌های خود کشور را دچار مشکلات جدی کرده است.
 طلاق سیاسی اصلاح‌طلبان از روحانی
سلیمی افزود: در حوزه داخلی هم آش آن‌قدر شور شده که حتی اصلاح‌طلبان که رفیق گرمابه و گلستان این دولت بودند، در حال  طلاق سیاسی هستند.
عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امیدوارم دولت به جای حاشیه‌سازی برای پوشاندن کارنامه بسیار ضعیف خود به قانون بازگردد.
سلیمی در پایان بابیان اینکه دولت به دلیل ضعف عملکرد به دنبال ایجاد حاشیه است، خاطرنشان کرد: قانون‌گرایی در این دولت معنا و مفهوم خاص خود را ندارد.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.