آشفتگی در کاخ سفید - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 54471
  پرینتخانه » بین الملل, سیاسی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۶:۱۲ |
تردیدها در خصوص سلامتی بایدن افزایش یافته است

آشفتگی در کاخ سفید

 پزشک کاخ سفید روز جمعه پس از انجام آزمایش‌هایی که براساس روال عادی انجام شد اعلام کرد که شرایط جسمی جو بایدن، رئیس‌جمهور  ۷۹ ساله آمریکا برای انجام وظایفش «مناسب» است.
آشفتگی در کاخ سفید

گروه  بین‌الملل
 پزشک کاخ سفید روز جمعه پس از انجام آزمایش‌هایی که براساس روال عادی انجام شد اعلام کرد که شرایط جسمی جو بایدن، رئیس‌جمهور  ۷۹ ساله آمریکا برای انجام وظایفش «مناسب» است.رئیس‌جمهور ایالات‌متحده در جریان انجام این آزمایش‌ها قدرت را به‌طور موقت به کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهوری منتقل کرده بود. انجام آزمایش کولونوسکوپی بر روی جو بایدن نیازمند بیهوشی بود و به همین دلیل او  در نامه‌هایی جداگانه به رهبران کنگره آن‌ها را از انتقال موقت قدرت به کامالا هریس آگاه کرد.در گزارش پزشکی کاخ سفید پس از پایان انتقال موقت قدرت به معاون رئیس‌جمهوری آمده است که جو بایدن بنا به تجویز پزشکان روزانه سه داروی مختلف مصرف می‌کند. این در حالی است که چهل و ششمین رئیس‌جمهور  آمریکا هرروز از دو داروی دیگر نیز بدون اینکه از سوی پزشکان تجویز شده باشد استفاده می‌کند.جو بایدن مسن‌ترین فردی است که به مقام ریاست‌جمهوری آمریکا رسیده است روز شنبه ۷۹ ساله شد. در گزارش پزشکی کاخ سفید از شرایط جسمی او آمده است که نحوه گام برداشتن‌های وی نسبت به کنترل پزشکی قبلی در سال ۲۰۱۹ انعطاف کمتری دارد.
 آیا بایدن سالم است ؟
پزشک کاخ‌سفید همچنین در گزارش خود آورده که میزان سرفه‌های جو بایدن به دلیل بازگشت اسید معده به لوله مری افزایش یافته است. بااین‌حال هیچ‌کدام از این مشکلات ازنظر پزشک کاخ‌سفید مانعی برای جو بایدن در انجام وظایفش محسوب نمی‌شود.کامالا هریس که نخستین زنی است که به معاونت ریاست‌جمهوری ایالات‌متحده رسیده است روز جمعه به مدت یک ساعت و ۲۰ دقیقه به‌عنوان رئیس‌جمهور موقت فعالیت کرد. جو بایدن پس از انجام آزمایش‌های پزشکی‌اش در بیمارستان به کاخ سفید بازگشت.رئیس‌جمهور  دموکرات آمریکا به‌طور علنی گفته است که نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۴ خواهد شد. بااین‌حال گمانه‌زنی‌های زیادی درباره احتمال انصراف او از حضور در عرصه رقابت انتخاباتی در آستانه ۸۲ سالگی صورت گرفته است. امری که در عمل زمینه نامزدی کامالا هریس، ۵۷ ساله در انتخابات را فراهم خواهد کرد.
 خیز مایک پنس برای حضور در انتخابات 
اگرچه در اکثر نظرسنجی‌های صورت گرفته در ایالات‌متحده آمریکا، دونالد ترامپ شانس پیروزی خود را در مقابل جوبایدن رئیس‌جمهور فعلی این کشور را تقویت کرده است، اما در این نظرسنجی‌ها، متغیری به نام  عدم حضور ترامپ  یا    عدم حضور بایدن  در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ در نظر گرفته نشده است.بی‌دلیل نیست که بسیاری از تحلیلگران نظرسنجی‌های صورت گرفته در خصوص انتخابات ریاست جمهوری آتی آمریکا را بی‌اعتبار قلمداد می‌کنند. یکی از افرادی که به‌صورت چراغ خاموش و آرام قصد دارد در انتخابات ریاست جمهوری آینده آمریکا شرکت کند، مایک پنس معاون ترامپ می‌باشد. اگرچه زوج  سیاسی ترامپ –پنس به مدت چهار سال ( از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰) در کاخ سفید مستقر بوده‌اند ، اما بروز اختلافات شدید میان این دو  در قبال انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ و نتایج آن، سبب جدایی آن‌ها شده است. برخی منابع می‌گویند که اگر ترامپ بار دیگر رئیس‌جمهور آمریکا شود، قطعا مایک پنس در کنار او نخواهد بود. البته عکس این قاعده نیز صادق خواهد بود! اگر مایک پنس در انتخابات ریاست جمهوری آتی پیروز شود، قطعا ترامپ و افرادی که وابستگی آن‌ها به ترامپ محرز است را در کابینه نخواهد پذیرفت. اصلی‌ترین حامی مایک پنس در رقابت احتمالی با ترامپ، جمهوری‌خواهان سنتی می‌باشند! 
این روزها ، موضوع حضور احتمالی مایک پنس در رقابت‌های  انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ بیش از هر زمان دیگری مطرح می‌شود و معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا نیز این اخبار را تکذیب نکرده است. «آلیسا فرح» مدیر سابق ارتباطات کاخ سفید گفت که معتقد است «مایک پنس» معاون دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا در صورت اعلام حضور هر دو نفر در رقابت‌های انتخاباتی سال ۲۰۲۴ این کشور، با رئیس سابقش رقابت خواهد کرد.این مقام سابق آمریکایی به شبکه CNN گفت که پنس «موقعیت منحصربه‌فردی دارد» و می‌تواند «رقابتی سهمگین را انجام دهد».مایک پنس سعی دارد با حضور خود در انتخابات، علاوه بر رأی بخشی از طرفداران دولت ترامپ، رأی جمهوری‌خواهان مخالف ترامپ را نیز به خود اختصاص دهد. معاون ترامپ در جریان تأیید نتایج انتخابات، همراهی مستمر و مطلقی با سیاست‌های کلی حزب جمهوری‌خواه داشت. بااین‌حال، ترامپ وی را متهم به بزدلی و تسلیم در برابر تقلب نموده و درنهایت، ارتباطات خود را با معاونش قطع کرد. درهرحال، گروهی از حامیان ترامپ با پنس مخالف خواهند بود .آن‌ها در حمله به کنگره آمریکا در ششم ژانویه امسال،  شعار «مایک را حلق‌آویز کنید» سر دادند. مایک پنس در آن زمان حاضر نشد ادعای ترامپ در خصوص تقلب در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ را تأیید کند و درنهایت، بایدن را پیروز رقابت انتخابات دانست. بر اساس آنچه برخی جمهوری‌خواهان می‌گویند، مایک قادر است شکاف بین کسانی که از ترامپ حمایت کردند اما درعین‌حال عقلانیت می‌خواهند را پر کند! بااین‌حال به نظر می‌رسد برخی دیگر ، این فرضیه را قبول ندارند. 
 ابهاماتی در خصوص ترامپ 
تقریبا کمترین تردیدی وجود ندارد که حتی در صورت پیروزی جمهوری‌خواهان در انتخابات آتی، دیگر شاهد ایجاد ترکیب   ترامپ –پنس  در کاخ سفید نخواهیم بود. در نواری که اخیرا  از صحبت‌های ترامپ منتشرشده، او از حامیان خود که مایک پنس را در جریان حمله مرگبارشان به کنگره آمریکا در ششم ژانویه به «حلق‌آویز کردن» تهدید کرده بودند، دفاع می‌کند.حمله هواداران ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا استیضاح دوم او در کنگره را رقم زد. بااین‌حال محاکمه ترامپ در مجلس سنای آمریکا با مخالفت جمهوری‌خواهان مواجه شد و شکست خورد. اکنون، برخی از همان جمهوری‌خواهان، نگران نامزدی مجدد ترامپ در انتخابات هستند زیرا کماکان درصدی از جمهوری‌خواهان حاضر به حمایت از حضور مجدد ترامپ در کاخ سفید نیستند! 
فراتر ازآنچه اشاره شد، باید توجه داشت که معمولا بسیاری از آرای مخفی، خود را درست در زمان برگزاری انتخابات درون‌حزبی نشان خواهند داد. در سال ۲۰۰۸ میلادی، بسیاری از افراد تصور می‌کردند که رودی جولیانی نامزد نهایی جمهوری‌خواهان خواهد شد اما درنهایت، جان مک کین در این آوردگاه پیروز شد. همچنین افرادی مانند تد کروز که در رقابت‌های درون‌حزبی در سال ۲۰۱۶ میلادی، خود را نامزد قطعی جمهوری‌خواهان در انتخابات می‌دانستند، در مقابل ترامپ تن به شکست دادند و درنهایت،حزب جمهوری‌خواه تن به حمایت از ترامپ داد. 

|
برچسب ها
,
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.