آخرین نفس‌های نتانیاهو - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 33965
  پرینتخانه » بین الملل, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۷:۲۱ |
بحران تمام‌عیار در سرزمین‌های اشغالی

آخرین نفس‌های نتانیاهو

 بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم اشغالگر قدس، روزهای بسیار سخت و دشواری را سپری می‌کند! بسیاری از تحلیلگران معتقدند که وی باید خود را برای کناره‌گیری از قدرت آماده کند. به عبارت بهتر، نتانیاهو در حال نزدیک شدن به پررنگ ترين خط قرمز زندگی خود است!
آخرین نفس‌های نتانیاهو

فخرالدین اسدی
 بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم اشغالگر قدس، روزهای بسیار سخت و دشواری را سپری می‌کند! بسیاری از تحلیلگران معتقدند که وی باید خود را برای کناره‌گیری از قدرت آماده کند. به عبارت بهتر، نتانیاهو در حال نزدیک شدن به پررنگ ترين خط قرمز زندگی خود است! برخی منابع خبری در غرب تأکید دارند که دموکرات‌ها در صددند ائتلافی را میان خود و ائتلاف آبی-سفید( مخالفان سیاسی در سرزمین‌های اشغالی) علیه نتانیاهو ایجاد کنند. براساس توافق با نتانیاهو در زمان تشکیل کابینه ائتلافی، دوره دوم نخست‌وزیری را که از نوامبر ۲۰۲۱ آغاز می‌شود، برعهده خواهد گرفت،اما به نظر می‌رسد برکناری نتانیاهو از قدرت، زودتر از موعد مقررشده، رخ دهد! احتمال انحلال دولت ائتلافی «نتانیاهو-گانتز» و برگزاری انتخابات جدید در سرزمین‌های اشغالی طی ماه‌های اخیر شدیدا افزایش یافته است. کابینه رژیم صهیونیستی به دلیل اختلاف‌نظر گسترده به‌ویژه در مورد تصویب بودجه ۲۰۲۱ در مسیر انحلال و برگزاری انتخابات چهارم قرار گرفته است.این در حالی است که اعتراض‌ها علیه عملکرد کابینه نتانیاهو همچنان ادامه دارد و ساکنان اراضی اشغالی طی روزهای اخیر  نیز برای برپایی تظاهرات به خیابان‌ها رفتند.
  ادامه اعتراض‌ها علیه نتانیاهو 
طی روزهای اخیر، نتانیاهو مؤلفه‌های امیدوارکننده‌ای برای بقای خود در قدرت نمی‌بیند! نخست‌وزیر رژیم سفاک و اشغالگر صهیونیستی، به‌شدت نسبت به آینده سیاسی و شخصی خود نگران است!  مخالفان «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم اسرائیل  با وجود حاکم شدن سرمای زمستانی،  در میادین مهم برخی شهرهای فلسطین اشغالی  تجمع کردند.در بیست و دومین هفته پی‌درپی تظاهرات علیه نتانیاهو، معترضان در تل‌آویو و قدس اشغالی تجمع کردند. تظاهرکنندگان خواستار استعفای نتانیاهو به دلیل فساد مالی، رشوه ، کلاهبرداری و ضعف در مدیریت در مواجهه با کرونا هستند. چندی قبل پلیس رژیم صهیونیستی ۱۸ فرد را در اعتراضات یادشده نزدیک قدس اشغالی به اتهام اقدامات خرابکارانه دستگیر کرد.بااین‌حال معترضین قصد دارند تا زمان کناره‌گیری نتانیاهو از قدرت یا انحلال دولت ائتلافی( که امکان آن طی هفته‌های آتی بسیار زیاد خواهد بود) به اعتراضات خود ادامه دهند. 
نظرسنجی‌ها در سرزمین‌های اشغالی نشان می‌دهد که نتانیاهو و حزب لیکود( و دیگر احزاب تشکیل‌دهنده ائتلاف محافظه‌کار در تل‌آویو) جایگاه متزلزلی در بین صهیونیست‌ها پیدا کرده‌اند. به عبارت بهتر، پیش‌شرط‌ها و مؤلفه‌های «انتقال قدرت» در سرزمین‌های اشغالی بیش‌ازپیش فراهم شده است. 
  سیگنال‌های نتانیاهو به دولت بایدن! 
نخست‌وزیر رژیم اشغالگر قدس، سعی دارد جهت بقای خود در قدرت ( حداقل تا یک سال دیگر) و جلوگیری از فروپاشی کابینه ائتلافی خود و بنی گانتز  سیگنال‌هایی را به بایدن نشان دهد. برخی از این سیگنال‌ها، حالتی پنهان و برخی دیگر، حالتی آشکار دارد. برخی تحلیلگران معتقدند نتانیاهو در حال جلب حمایت جو بایدن( رئیس‌جمهور احتمالی جدید آمریکا) برای بقای خود در مسند قدرت می‌باشد. رسانه‌های آمریکایی معتقدند که نخست‌وزیر رژیم اشغالگر قدس، در روزهای منتهی به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، نسبت به شکست ترامپ آگاه شده بود. او از برآوردهای میدانی و برخی نظرسنجی‌های مخفی که توسط آیپک و دیگر لابی‌های صهیونیستی در ایالات‌متحده صورت گرفته بود، متوجه شد که ترامپ احتمالا دیگر جایی در رأس معادلات سیاسی و اجرایی ایالات‌متحده ندارد. اگرچه حیات سیاسی نتانیاهو به ترامپ گره‌خورده بود و در حال حاضر نیز ضریب آسیب‌پذیری نخست‌وزیر رژیم اشغالگر قدس در تل‌آویو به‌شدت افزایش یافته است، اما وی در روزهای منتهی به انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر امسال، خواسته ترامپ مبنی بر حمایت مستقیم از وی را اجابت نکرد! روزنامه رأی الیوم در این خصوص نوشته است که  با وجود همه خدمات بی‌سابقه دونالد ترامپ به تل‌آویو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ترجیح داد راه سکوت و بی‌طرفی در پیش بگیرد تا خود را برای بهره‌کشی از رئیس‌جمهور بعدی آمریکا آماده کند.پیام‌های دوستانه و صمیمانه‌ای که نتانیاهو پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ برای بایدن ارسال کرده و ریاست جمهوری وی را به رسمیت شناخته است نیز حاکی از همین مسئله است. 
 ماجرای نتانیاهو و شبکه فاکس نیوز!
برخی  از تحلیلگران مسائل امنیتی در آمریکا معتقدند که اقدام ناگهانی و غیرقابل پیش‌بینی شبکه تندروی «فاکس نیوز» مبنی بر حمایت از پیروزی نهایی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ، معلول توافقاتی بوده است که میان نتانیاهو و رابرت مورداک رئیس این رسانه صورت گرفته است. به عبارت بهتر، نتانیاهو در فاصله دو هفته مانده تا انتخابات،پالس‌های مثبتی را برای دموکرات‌ها ارسال کرده است. همین موضوع، برخی از اعضای حزب پیروز در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را مجاب کرده است تا با نتانیاهو، معامله دیگری را برای استمرار حضورش در قدرت صورت دهند.البته در مقابل، عده‌ای دیگر از دموکرات‌ها و مخالفان نتانیاهو معتقدند که باید ائتلاف«جمهوری‌خواهان آمریکا- محافظه‌کاران صهیونیست »را در واشنگتن و تل‌آویو را با ائتلاف «دموکرات‌ها – چپ‌گرایان» جایگزین ساخت. درهرحال، برکناری نخست‌وزیر رژیم اشغالگر قدس از قدرت، به معنای مرگ سیاسی وی می‌باشد زیرا پس از پایان یافتن مصونیت قضائی ( که اکنون به‌واسطه حضور در مسند نخست‌وزیری دارای آن می‌باشد)، وی باید خود را برای مواجهه  با ۴ پرونده قضائی خود آماده کند. منابع صهیونیستی پیش‌بینی کرده‌اند که نتانیاهو بابت این پرونده‌ها تا پایان عمر خود در زندان باقی بماند! 
 تفاوتی میان نتانیاهو و گانتز وجود ندارد
منازعات قدرت در سرزمین‌های اشغالی در حالی تشدید شده است که موجودیت و هویت رژیم اشغالگر قدس بر مبنای سلطه گری، اشغالگری، تروریست پروری و بحران‌سازی در منطقه و جهان تعریف شده است. ازاین‌رو ، جابه‌جایی قدرت میان ائتلاف محافظه‌کاران( با محوریت حزب لیکود) و ائتلاف آبی- سفید ، کمترین تأثیری در سیاست‌های کلان این رژیم اشغالگر و نامشروع در منطقه نخواهد داشت. سیاست‌های  نتانیاهو و گانتز، خصوصا در ارتباط با الحاق کرانه باختری با اراضی اشغالی، سرکوب فلسطینیان، جلوگیری از بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمین خود و درنهایت، پیشبرد طرح شوم و ننگین معامله قرن
 با یکدیگر یکسان است. بنی گانتز به‌عنوان اصلی‌ترین رقیب سیاسی نتانیاهو ( که اتفاقا اکنون دولت ائتلافی در تل‌آویو را  به همراه نتانیاهو تشکیل داده است!) ، به مقامات آمریکایی و لابی‌های آیپک و جی استریت تعهد داده است تا در صورت حضور در مسند نخست‌وزیری در سرزمین‌های اشغالی به طرح معامله قرن پایبند مانده و با قدرت این طرح شوم و ننگین را پیش ببرد. بااین‌حال، پس از پایان تاریخ‌مصرف سیاسی نتانیاهو و برکناری وی از قدرت ،بنی گانتز یا هر فرد دیگری که در مسند نخست‌وزیری صهیونیست‌ها قرار گیرد نیز سرنوشتی جز شکست و تباهی ندارد. این شکست تمام‌عیار،معلول موجودیت نامشروع و غیرقانونی رژیم صهیونیستی می‌باشد و افراد و سیاستمداران قدرت جلوگیری از این سرنوشت محتوم ( نابودی صهیونیسم) را نخواهند داشت. 

نویسنده : فخرالدین اسدی |
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.