آخرین میخ بر تابوت مذاكره - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 4858
  پرینتخانه » سرمقاله, یادداشت تاریخ انتشار : ۰۵ تیر ۱۳۹۸ - ۰:۲۱ |

آخرین میخ بر تابوت مذاكره

ترامپ از واكنش به آخرین تحولات منطقه و ضرباتی كه به‌خاطر مشاوران و معاونین جنگ‌طلب خود دریافت كرده است گفته: «آماده گفت‌وگو بدون قید و شرط با ایران هستم و خواهان جنگ نیستم.»
آخرین میخ بر تابوت مذاكره

|محمدكاظم انبارلویی|
ترامپ از واكنش به آخرین تحولات منطقه و ضرباتی كه به‌خاطر مشاوران و معاونین جنگ‌طلب خود دریافت كرده است گفته: «آماده گفت‌وگو بدون قید و شرط با ایران هستم و خواهان جنگ نیستم.» وی همچنین گفته: «بولتون می‌خواهد با دنیا بجنگد و فردی جنگ‌طلب است.» وی كه در گفت‌وگو با ان بی سی كاملا دچار سرگیجه سیاسی است گفته: «یك بار دیگر تأكید می‌كنم به دنبال درگیری نظامی با ایران نیستم.» او دوشنبه گذشته فهرست بلندبالایی از تحریم‌ها را به تحریم‌های گذشته اضافه كرد.
در حقه‌بازی و تزویر ترامپ همین بس كه یك جنگ تمام عیار اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی را در خزانه‌داری، سیا و وزارت خارجه مدیریت می‌كند اما می‌گوید؛ «خواهان جنگ نیست!» او توضیح نمی‌دهد این بساط عربده‌كشی، تهدید، تحریم و تحقیر ملت ایران كه در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی پهن كرده اگر جنگ نیست، پس چیست؟
او كركره پنتاگون را پایین كشیده و وزیر جنگ خود را هم عزل كرده و سرپرست آن را هم شوت كرده بیرون
كاخ سفید! چون می‌داند اصلا در حوزه نظامی حرفی برای گفتن ندارد. اگر هم بخواهد در این‌باره فكر كند اول باید ۱۰ هزار تابوت برای سربازان خود مهیا كند كه در اولین ساعات نبرد آنها را با كشتی و هواپیما به واشنگتن ببرد.
اكنون هیچ ناو هواپیمابر در خلیج فارس حضور ندارد و چند ناو مین جمع كن و تزئیناتی هستند كه كاری از آنها به عمل نمی‌آید. تعداد نیروی نظامی آمریكایی كه در خشكی در اطراف ایران در كشورهای همسایه هستند خاصیتی جز یك سیبل ثابت در برابر انبوه موشك‌های نقطه‌زن ایران كه به طور همزمان شلیك می‌شود، ندارد.
آسمان ایران، آب‌های سرزمین ایران و خاك ایران امن‌ترین روزهای تاریخ خود را می‌گذراند. میلیون‌ها جوان عاشق و جان بركف در آماده‌باش كامل هستند تا هر شرارتی را در نطفه خفه كنند و سقوط پهپاد كلوبال هاك نشانه این آمادگی است. پس آمریكایی‌ها حتی در عالم مستی هم به جنگ فكر نمی‌كنند تا چه رسد هوشیاری. اما هر لحظه و هر ثانیه فشار اقتصادی خود را می‌افزایند. آنها تیرهای زهرآگین تهمت و دروغ را در رسانه‌های شیطانی خود علیه ملت ایران و سیاست‌های صلح‌جویانه دولت و برنامه‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران شلیك می‌‌كنند و در حوزه فرهنگی مشغول تهاجم و قتل عام هستند.
اینكه جنگی بین آمریكا و ایران نیست یك دروغ است. خصومت رهبران كاخ سفید با ملت ایران حداقل یك سابقه ۵۰ ساله دارد و آنها هیچ‌گاه دست از این دشمنی برنداشته‌اند.
اینكه ترامپ می‌گوید آماده گفت‌وگو هستم هم دروغ است. چون گفت‌وگو صورت گرفته، توافق به عمل آمده و پنج قدرت جهانی آن را امضاء كرده‌اند كه با خود آمریكایی‌ها می‌شوند ۶ قدرت!
پس جایی برای گفت‌وگو و تضمینی برای عمل به توافق جدید نیست. وقتی ترامپ به راحتی برجام را كه ۶ قدرت هسته‌ای جهان آن را امضاء كرده‌اند، به هم می‌زند چطور ممكن است همین توافقی كه خود مدعی است در اثر گفت‌وگو بر فرض احتمال به‌دست آورد به‌ هم نزند.
گفت‌وگو با ترامپ و تیم احمق امنیتی و دیپلمات‌های وزارت خارجه او ممكن نیست. چون حوزه اندیشه سیاسی او زیاده‌خواهی و فزون‌طلبی است. او اشتهای سیری ناپذیری دارد كه هر چه امتیاز بگیرد هم كم می‌داند. جان بولتون و پمپئو و برخی مشاوران او همچون سر در آخور اخبار منافقین. دارند آنها جز ماجراجویی و جنگ‌طلبی حرفی برای گفتن ندارند. ترامپ با تحریم وزیرخارجه ما آخرین میخ را به تابوت گفت‌وگو و مذاكره زد اما باز مدعی است آماده گفت‌وگو است.

​​​​​​​ترامپ اصلا صلاحيت گفت‌وگو با كشوري مثل ايران كه به صلح جهاني، نجات انسان‌ها، احترام متقابل، حمايت از مظلوم و مقاومت در برابر ظالم فكر مي‌كند، ندارد. ميدان انديشه سياسي جمهوري اسلامي «عقل» است. اين با جهل، ديوانگي، ماجراجويي، جنايت، خيانت و نقض‌عهد كه مرتب از آن سوي مذاكره به عنوان يك علامت شيطاني خودنمايي مي‌كند، پايه جديد ديپلماسي خارجي آمريكاست كه قابل جمع نيست.
پس جمع جبري همه اينها در يك جمله خلاصه مي‌شود جنگ نمي‌شود، مذاكره‌اي هم در كار نيست، اما مقاومت ادامه دارد. اين جمله كليدي رهبري در تفسير و تحليل اوضاع كنوني است. نمودار مقاومت در تمام انديشكده‌هاي سياسي و نظامي نشان مي‌دهد كه دشمن رو به افول است و عقب مي‌رود و جبهه مقاومت هر روز با اقتدار بيشتري به سوي اهداف بشردوستانه، صلح‌جويانه و استقلال‌‌طلبانه خود پيش مي‌رود. مطمئن هستيم دير يا زود آمريكا در برابر مقاومت ملت ايران و مقاومت ملت‌هاي مظلوم منطقه به‌ويژه مردم فلسطين زانو خواهد زد. آن روز خيلي دور نيست.

نویسنده : محمدكاظم انبارلویی |
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.