‌‌اصلاح‌طلبان مسئوليت حمايت‌ از دولت را بپذيرند - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 3523
  پرینتخانه » سیاسی, ویژه تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۳ |
عليرضا سليمي، نماينده مجلس در گفت‌و‌گو با رسالت:

‌‌اصلاح‌طلبان مسئوليت حمايت‌ از دولت را بپذيرند

اصلاح‌طلبان از حاميان پر و پا قرص دولت حسن روحاني بودند و براي پيروزي دولت او از هيچ تلاشي کوتاهي نکردند حتي به بيان برخي اظهاراتي پرداختند و مردم را به ابهام دچار کردند. سال 96 بود که اولين گراني‌ها در کشور مشاهده شد و صداي گلايه و ناراحتي مردم به گوش همگي رسيد.
‌‌اصلاح‌طلبان مسئوليت حمايت‌ از دولت را بپذيرند

اصلاح‌طلبان از حاميان پر و پا قرص دولت حسن روحاني بودند و براي پيروزي دولت او از هيچ تلاشي کوتاهي نکردند حتي به بيان برخي اظهاراتي پرداختند و مردم را به ابهام دچار کردند. سال ۹۶ بود که اولين گراني‌ها در کشور مشاهده شد و صداي گلايه و ناراحتي مردم به گوش همگي رسيد. حال که انتخابات رياست مجلس و رياست جمهوري ۱۴۰۰ را پيش روي کشور داريم، اين جريان سياسي درصدد است تا راه خود را از دولت جدا کند اما بايد بدانند که براي اين کار ديگر بسيار دير شده است. چندي پيش محمدرضا عارف رئيس فراکسيون اميد مجلس با بيان اين که ما تخريب دولت را مضر مي‌دانيم، گفت: «به همين دليل بخشي از نقدهايمان به دولت را رسانه‌اي نمي‌کنيم.»در اين قسمت بايد گفت که ناکارآمدي‌ها و کاستي‌هاي دولت بر همگان روشن است و تمام قشر جامعه بر اين موضوع واقف هستند و تنها به دنبال آن هستند تا راه‌حلي را از سوي مسئولان اجرايي مشاهده کنند، مردم همچنين از اصلاح‌طلبان اين توقع را دارند که به جهت حمايت و تبليغاتشان در زمان انتخابات از روحاني بيايند در ميدان و راهي براي حل مشکلات مردم مطرح کنند اما گويي اصلاح‌طلبان تنها به دنبال درست کردن وضعيت سياسي خود هستند و هيچ توجهي به مشکلات مردم ندارند.
وضعيت موجود آش شور دولت و اصلاح‌طلبان است
عليرضا سليمي نماينده مردم محلات در اين باره به «رسالت»‌ گفت: «وضعيت موجود در کشور تنها برآيند ائتلاف ميان دولت و اصلاح‌طلبان است. اين آش شور و تلخ را اين دو در کاسه مردم ريختند و بايد مسئوليتش را بپذيرند.»
او ادامه داد: «اگر اصلاح‌طلبان انتقاداتشان را علني عنوان نمي‌کنند، پس چگونه آن را بيان مي‌کنند؟ آيا انتقاداتشان را در دل‌شان مطرح مي‌کنند؟ همگان مي‌دانند که آقاي رئيس‌جمهور نه به صورت فراکسيوني و نه به صورت فردي به آنها وقت نمي‌دهد، بنابراين اين افراد چگونه انتقاداتشان را به دولت مطرح مي‌کنند؟»
سليمي ادامه داد: «رئيس جمهوري کنوني برخلاف رئيس‌جمهورهاي گذشته هيچ وقتي براي ديدار با نمايندگان حتي وزرا اختصاص نمي‌دهد چرا که وزرا هم تنها در جلسه هيئت دولت با او ملاقات مي‌کنند چه برسد به افراد ديگر!»
دولت حاضر به شنيدن انتقادات نيست
اين نماينده مجلس افزود: «دولت نشان داده است که حاضر به شنيدن انتقادات نيست بنابراين اين آقايان انتقاداتشان را در کجا مطرح مي‌کنند؟ آيا مردم شاهد گراني‌ها (گوشت، مرغ و شکر) در بازار نبودند؟ آيا صف‌هاي طولاني اين کالاها يواشکي تشکيل شده است؟ آيا گراني مسکن به آرام رخ داد؟ آيا وضعيت بغرنج تورم پنهان بوده است؟ آيا اصلاح‌طلبان تصور مي‌کنند که مردم شاهد تورم نيستند؟ چرا آقايان اصلاح‌طلب در مقابل تورم‌هاي سرسام‌آور سکوت کنند؟ اين گونه رويکرد به واقع پذيرفتني نيست.»
سليمي با بيان اين که بي‌تدبيري‌ها در کشور بيداد مي کند، تصريح کرد: «اميدمان آن بود که با مردم بايد شفاف باشيم؛ اصلاح‌طلبان بايد به جهت بصيرتي که به مردم تحميل کردند از آنها عذرخواهي کنند نه آنکه به دنبال راه فرار باشند؛ اين نوع اظهارات به آن معنا است که آنها براي فرار از مسئوليت چنين موضوعات را مطرح مي‌کنند چرا که آنها بايد به مسئوليت‌شان واقف باشند.»
محبوبيت دولت بسيار پايين است
اين نماينده مجلس با بيان اين که محبوبيت دولت بسيار پايين است، افزود: «در تاريخ ايران ميزان محبوبيت هيچ دولتي مانند اين دولت پايين نبوده است. اصلاح‌طلبان زلف‌شان را به دولتي گره زده‌اند که در انتخابات آينده آنها را زمين خواهد زد؛ به همين جهت به دنبال تغيير ريل هستند اما ديگر براي اين موضوع دير اقدام کرده‌اند.»
او ادامه داد: «آن زمان که اصلاح‌طلبان چشم و گوش بسته از دولت حمايت کردند بايد فکر اين روزها را مي‌کردند؛ آن زمان که گفتند دختر مظلوم وزير تنها ۲۰۰ ميليون قاچاق کرده يا آن زمان که گفتند که قصد آوردن ژنرال‌ها به ميدان را دارند بايد به چنين روزهايي مي‌انديشيدند که ژنرال‌ها چه بلايي سر کشور خواهند آورد.»
سليمي افزود: «مردم شاهد وضعيت آشفته بازار هستند؛ دولت فرهنگ، اقتصاد و جامعه را رها کرده است يعني نه از فرهنگ و نه از اقتصاد خبري است و مردم متوجه اين مسائل هستند.»

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.