کم ریسک‌ترین سرمایه‌گذاری در بورس - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 59482
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۵ |

کم ریسک‌ترین سرمایه‌گذاری در بورس

سرمایه‌ گذاری در هر بازاری در کنار سودآوری که دارد ممکن است تا حدودی ریسک هم به همراه داشته باشد اما چیزی که در این میان اهمیت دارد این است که سرمایه گذار توانایی کنترل ریسک را داشته باشد.
کم ریسک‌ترین سرمایه‌گذاری در بورس

سرمایه‌ گذاری در هر بازاری در کنار سودآوری که دارد ممکن است تا حدودی ریسک هم به همراه داشته باشد اما چیزی که در این میان اهمیت دارد این است که سرمایه گذار توانایی کنترل ریسک را داشته باشد. کاری که سرمایه گذار قبل از ورود به بازار سرمایه باید انجام دهد این است که میزان ریسک‌پذیری خود را بسنجد و سپس بر اساس آن اقدام به انتخاب بازار مناسب برای سرمایه‌گذاری نمایند. اگر جزو آن دسته از افرادی هستند که قدرت ریسک‌پذیری پایینی دارید، پیشنهاد ما به شما سرمایه‌گذاری در بازار بورس است چرا که در این بازار چندین روش سرمایه‌گذاری کم ریسک وجود دارد. در ادامه با ما همراه شوید تا کم ریسک‌ترین سرمایه‌گذاری در بورس را خدمت شما عزیزان معرفی نماییم.

کدام روش‌های سرمایه‌ گذاری در بورس، کم ریسک‌تر هستند؟

فراموش نکنید که هر نوع سرمایه‌ گذاری بر اساس حدود عملکردی خود به مراتب دارای مقداری ریسک هم خواهد بود اما کسانی که به دنبال ریسک‌پذیری پایین‌تر هستند می‌تواند به سراغ برخی از کم ریسک‌ترین روش‌های سرمایه‌گذاری بروند؛ حال آنکه می‌توان به سرمایه‌گذاری در صندوق‌های سرمایه و همچنین سبدگردانی در بورس به عنوان کم ریسک‌ترین روش‌های سرمایه‌گذاری در بورس اشاره کرد. در ادامه هر کدام از روش‌ها را بیشتر تشریح می‌کنیم:

صندوق‌های سرمایه گذاری، یکی از کم ریسک‌ترین روش‌های سرمایه‌گذاری در بورس

سرمایه‌گذاری در صندوق‌های سرمایه یکی از روش‌های سرمایه‌گذاری در بورس است که به علت ریسک پایینی که در آن وجود دارد، همواره طرفداران خاص خود را دارد. توجه داشته باشید که این صندوق‌ها توسط تیمی حرفه‌ای و کاربلد از مدیران بورسی اداره می‌شود به همین دلیل است که گفته می‌شود به دلیل روش سرمایه‌گذاری حرفه‌ای آن‌ها احتمال بروز ریسک به کمترین میزان خود می‌رسد. اگر شما به عنوان یک سرمایه گذار معمولی در بورس فعالیت می‌کنید، تمامی فعالیتهای بورسی بر عهده خودتان است و در این میان امکان خطا و بروز ریسک بسیار افزایش پیدا می‌کند اما در این مسیر بسیاری از افراد فرصت کافی و یا دانش لازم را برای انجام سرمایه‌گذاری مستقیم را ندارند و به همین دلیل ترجیح می‌دهند که این کار را بر عهده گروهی از کارشناسان حرفه‌ای بورس قرار دهند.

صندوق سرمایه گذاری سپر و ارزش

سرمایه‌گذاری در صندوق‌های سرمایه هرچند که جزو کم ریسک‌ترین روش‌های سرمایه‌گذاری در بورس است اما انواع مختلف این صندوق‌ها خود دارای میزان ریسک‌پذیری متفاوت است که در ادامه سعی داریم هر کدام از آن‌ها را بیشتر تشریح نماییم.

صندوق سرمایه‌گذاری سهامی

همانطور که گفتیم صندوق‌های سرمایه کم ریسک نیز خود دارای درجه‌بندی متفاوت از لحاظ میزان ریسک هستند؛ حال آنکه در این میان سرمایه گذاران توان ریسک‌پذیری بیشتری را دارند و البته به دنبال کسب سود بالاتری هستند می‌توانند صندوق سرمایه‌گذاری سهامی را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کنند. روش سرمایه‌گذاری در این صندوق‌ها اینگونه است که بیش از ۷۰ درصد از سرمایه در بازار بورس و فرابورس به گردش در می‌آید و همین موضوع باعث می‌شود تا ریسک سرمایه و همچنین میزان سود دهی آن در سطح بالایی قرار بگیرد. صندوق ارزش آفرین بیدار یکی از صندوق‌های سهامی در بازار بورس است که توسط مجموعه‌ای از متخصصین با تجربه بازار بورسی اداره می‌شود و همچنین اینکه می‌توانید به صورت آنلاین پیگیر معاملات خود در این صندوق باشید.

صندوق‌های درآمد ثابت

اگر به دنبال کم ریسک‌ترین روش‌های سرمایه‌گذاری در صندوق‌های سرمایه گذاری هستید، پیشنهاد ما با شما سرمایه‌گذاری در صندوق‌های درآمد ثابت است چرا که رویکرد کاری در این صندوق‌ها به گونه‌ای است که کمترین میزان ریسک متوجه سرمایه گذار شود. بیش از دو سوم از سرمایه صندوق‌های درآمد ثابت در اوراق مشارکت، گواهی سپرده و اوراق اجاره به گردش در می‌آید و در این میان بر اساس قراردادی که مابین سرمایه گذار و مدیران صندوق عقد می‌شود، حداکثر یک چهارم از سرمایه می‌تواند در بازار بورس و فرابورش به گردش دربیاید.

اگر به دنبال یکی ار بهترین و کم ریسک‌ترین روش‌های سرمایه‌گذاری در صندوق‌های با درآمد ثابت هستید، پیشنهاد ما به شما سرمایه‌گذاری در صندوق سپر سرمایه بیدار با محاسبه سود روز شمار است. میزان سود دهی بالا در کنار ریسک‌پذیری پایین و همچنین قابلیت نقد شوندگی از جمله دلایلی است که سرمایه گذاران را به سمت سرمایه‌گذاری در این صندوق فرا می‌خواند.

صندوق سرمایه‌گذاری مختلط

صندوق‌های سرمایه‌گذاری از نوع مختلط دقیقا دارای شرایط مابین صندوق‌های درآمد ثابت و صندوق‌های سهامی است؛ به این معنا که تقریبا میزان ریسک‌پذیری و همچنین سوددهی سرمایه در محدوده متوسط و در جایی میان میزان ریسک‌پذیری دو صندوق قرار می‌گیرد. روش سرمایه‌گذاری در صندوق سرمایه‌گذاری مختلط اینگونه است که تقریبا نیمی از سرمایه در اوراق مشارکت و یا سپرده بانکی به گردش در می‌آید و نیمی دیگر نیز به سرمایه‌گذاری در بازار بورس و فرا بورس اختصاص پیدا می‌کند؛ به همین دلیل است که گفته می‌شود میزان ریسک‌پذیری و سوددهی این صندوق چیزی مابین دو صندوق دیگر خواهد بود.

سبدگردانی، دیگر روش کم ریسک سرمایه‌گذاری در بورس

موفقیت در بازار بورس و رسیدن به سوددهی مورد نظر نیازمند آگاهی و دانش کافی از بازار بورس و همچنین توانایی تحلیل‌های حرفه‌ای در بازار است. همانطور که می‌دانید تعداد سرمایه گذاران بورسی بسیار زیاد است به همین دلیل برای موفقیت در مقابل رقبا نیازمند صرف زمان و استفاده از دانش تخصصی بورسی خواهید بود اما بسیاری از افرادی که قصد سرمایه‌گذاری در بازار بورس را دارند، فرصت کافی را برای پیگیری بازار ندارند به همین دلیل این افراد سرمایه خود را به سبدگردانی‌های مطمئن می‌سپارند تا افراد متخصص بورسی به جای آن‌ها مدیریت سبد سهام را بر عهده بگیرد.

افراد آگاه و متخصص بورسی که سبدگردانی را بر عهده دارند، دارای دانش و تجربه لازم برای بررسی بازار سهام و تحلیل‌های سهام مختلف هستند و به همین دلیل می‌توانند کم ریسک‌ترین معاملات را در بازار بورس به انجام برساند. در سبد گردانی‌ها مدیریت سبد بر اساس نظر سرمایه گذار به سبد گردان سپرده می‌شود تا در نهایت معاملات سبد سهام سرمایه گذار بر اساس میزان ریسک‌پذیری مورد نظر سرمایه گذار انجام گیرد.

کلام پایانی

در این مقاله به مطالبی در رابطه با کم ریسک‌ترین سرمایه‌گذاری در بورس پرداختیم. بر اساس مطالب گفته شده می‌توان نتیجه گرفت که کسب درآمد بالا در بورس نیازمند پذیرش حدودی ریسک است اما اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که نمی‌توانید ریسک بالا را پذیرش کنید می‌توانید با مقدار سودی پایین‌تر به سراغ کم ریسک‌ترین روش‌های سرمایه‌گذاری در بورس بروید. از جمله کم ریسک‌ترین روش‌های سرمایه‌گذاری در بورس می‌توان به سرمایه‌گذاری در صندوق‌های سرمایه و همچنین سبدگردانی‌ها اشاره کرد که هر کدام از آن‌ها بر حسب شرایط موجود دارای میزان سوددهی و ریسک‌پذیری مشخصی هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با سرمایه‌گذاری صندوق‌ها و سبدگردانی‌ها می‌توانید به سایت اقتصاد بیدار مراجعه کنید و اطلاعات تکمیلی را دریافت نمایید.

|
برچسب ها
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.