کلید برون‌رفت از مشکلات کنونی مشارکت حداکثری در انتخابات است - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 44791
  پرینتخانه » سیاسی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : 17 خرداد 1400 - 6:55 |
احد آزادی‌خواه، عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس:

کلید برون‌رفت از مشکلات کنونی مشارکت حداکثری در انتخابات است

احد آزادی‌خواه، عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس در گفت‌وگو با «رسالت» درباره انتخابات ریاست‌جمهوری پیش‌رو و ضرورت مشارکت حداکثری، اظهار کرد: مهم‌ترین موضوع انتخابات ریاست‌جمهوری، مشارکت حداکثری مردم در انتخابات است.
کلید برون‌رفت از مشکلات کنونی مشارکت حداکثری در انتخابات است

گروه سیاسی 
احد آزادی‌خواه، عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس در گفت‌وگو با «رسالت» درباره انتخابات ریاست‌جمهوری پیش‌رو و ضرورت مشارکت حداکثری، اظهار کرد: مهم‌ترین موضوع انتخابات ریاست‌جمهوری، مشارکت حداکثری مردم در انتخابات است. مردم گلایه‌هایی درباره معیشت، اشتغال، شرایط اقتصادی کشور، قیمت ارز و دلار، گرانی کالاهای اساسی، نهاده‌های دامی، احتکار و مواردی از این قبیل دارند که تمامی این‌ها کاملا صحیح و بجاست.  
عضو هیئت‌رئیسه  کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: اما ادعای دولتی‌ها درباره این مسئله که تمامی ممنوعیت‌ها، محدودیت‌ها و مشکلات را به تحریم‌ها پاس دهیم و ریشه مسائل را به عامل بیرونی مرتبط بدانیم، قطعا اشتباه محاسباتی بزرگی است و همگان به‌خوبی می‌دانند که سوءتدبیرها در این مسئله دخیل بوده و نقش اساسی را داشته است.  
احد آزادی‌خواه ادامه داد: دولت پیش‌رو جدای از این‌که وابسته به کدام گروه است، باید با مشارکت حداکثری مردم روی کار بیاید. جامعه اگر به دنبال برون‌رفت از مشکلات کنونی است، کلید دستیابی به آن مشارکت در انتخابات است. در گام دوم دولت بعدی دولتی انقلابی و حلال مسائل باشد و از زد و بندهای سیاسی دوری کند. دولت سیزدهم باید دولتی دلسوز و خدمتگزار مردم و همسو با تفکر رهبری باشد، زیرا خاستگاه تفکر رهبری حل مشکلات مردم است.  
نماینده مردم ملایر در مجلس بیان کرد: همان‌طور که اظهارات مقام معظم رهبری بارها و مکررا نشان داده، امکان ندارد ایشان سخنرانی داشته باشند و در آن به مشکلات مردم اشاره نکنند. با این تفاسیر، اگر دیدگاه و رویکرد مشترکی بین رهبری، نیروهای مسلح، قوه مقننه، قوه مجریه و قوه قضائیه برای حل مشکلات مردم وجود نداشته باشد، شاهد تغییر و تحول در شرایط فعلی نخواهیم بود. بدین ترتیب، دولت آینده می‌بایست با چنین نگاهی به عرصه مدیریتی و اجرایی روی کار بیاید و در این مسیر مردم می‌توانند بهترین گزینه را از بین کاندیداهای ریاست‌ جمهوری انتخاب و به تحقق هدف ترسیم‌شده، کمک کنند. از سوی دیگر، قطعا بدنه دولت آینده باید دارای خصیصه جوان‌گرایی و انقلابی گری باشد و تفکرات و ارزش‌های اصیل انقلاب را احیا کند. 
آزادی‌خواه همچنین معتقد است: علاوه بر این، سابقه افراد اهمیت زیادی دارد و ضروری است مردم به کاندیدایی رأی دهند که کارنامه عملکردی وی مثبت و درخشان بوده است. برخی کاندیداها نباید به حرف درمانی و گفتاردرمانی بپردازند، زیرا پرونده اقدامات و فعالیت آنان گویاترین دفاع است. مورد دیگر این‌که، ازآنجایی‌که نظام ما نظامی ولایی است، دولت بعدی باید ولایی باشد. همچنین، نیاز است دولت آینده دولتی مردمی باشد و از دل مردم بجوشد و با آن‌ها بیگانه نباشد. شرایط فعلی کشور نیازمند این است که رئیس‌جمهور پشت‌میزنشین نباشد و به‌صورت میدانی به حل مشکلات مردم اقدام کند و از تمامی ظرفیت‌های پیدا و پنهان کشور بهره بگیرد. 

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : دیدگاه‌ها برای کلید برون‌رفت از مشکلات کنونی مشارکت حداکثری در انتخابات است بسته هستند

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.