کف‌سابی و سنگ‌سابی در تهران و کرج - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 78916
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۴۰۱ - ۹:۱۱ |

کف‌سابی و سنگ‌سابی در تهران و کرج

کف‌سابی، سنگ‌سابی و نماشویی نوعی از خدمات هستند که امروزه متقاضی زیادی برای خود دارند. این خدمات نه تنها نقش موثری در زیباسازی محیط ساختمان شما دارد که اثری شگفت‌آور بر نمای کلی شهر می‌گذارند.
کف‌سابی و سنگ‌سابی در تهران و کرج

 

کف‌سابی، سنگ‌سابی و نماشویی نوعی از خدمات هستند که امروزه متقاضی زیادی برای خود دارند. این خدمات نه تنها نقش موثری در زیباسازی محیط ساختمان شما دارد که اثری شگفت‌آور بر نمای کلی شهر می‌گذارند.

کفسابی و سنگ‌سابی به این دلیل نسبت به بقیه خدمات رجحان دارد که علاوه بر تمییز شدن و شفاف شدن کف، خط و خش را هم از بین می‌برد و باعث افزایش عمر مفید سنگ می‌شود. کفسابی برای هر سه نوع جنس سرامیک، بتن و سنگ کاربردی است.

به طور متداول این خدمت برای مواردی از خانه‌ها و مغازه‌ها و یا گاراژها و یا هر مکان دیگری صورت می‌گیرد که به اصطلاح کاملا دست نخورده هستند و یا بی‌استفاده افتاده باشند. آن وقت است که با استفاده از خدمات کف‌سابی چرک و ضایعات کف به کلی از بین می‌رود و کف گویی نو و کاملاً تمییز می‌شود. یا همان‌طور که در ادامه خواهیم گفت در مواردی که دارای پارکینگ‌های لوکس و نماهای مرتفع و تماشایی هستند.

انواع کف‌سابی

  • کف‌شویی

این خدمت زمانی ارائه می‌شود که کف سالن یا مکان شما فقط دچار یک لایه چرک یا کثیفی شده باشد و فقط نیاز به پاک کردن و پاکیزه شدن دارد که با استفاده از مواد خاصی این کار به راحتی صورت می‌پذیرد.

کف‌سابی

زمانی هست که روی کف ضایعه‌ای رخ داده باشد. مثلاً بر اثر اسید یا مواد شیمیایی یا جوهر نمک یا هر مواد دیگر، به کف خسارتی زده باشد که همیشه ماندگار شده باشد. در اینجا کار سخت‌تر و زمان‌گیرتر است اما از بین رفتن ضایعه امری محال نیست. بنابرابن خدمات کفسابی با استفاده از دستگاه پولیش و مواد خاص و روش‌های ویژه‌ای که در این زمینه دارد، کف را می‌سابد و ضایعه را از بین می‌برد.

اگر در اینجا جنس کف از سنگ گرانیت باشد نسبت به باقی جنس سنگ‌ها سابیدن آن انرژی و وقت بیشتری را لازم دارد و به همان نسبت انجامش هم گران‌ قیمت‌تر است.

انواع نماشویی

نماشویی و تعیین ارزش‌گذاری آن بستگی به جنس و طرح نمای ساختمان و شرایط جغرافیایی محلی دارد که نما در آن واقع شده است. مثلاً آلاینده‌های شهرهای آلوده و بزرگ، رویداد باران اسیدی، گرد و خاک مدام شهرهای کویری، همه این موارد در تعیین قیمت نهایی موثر است. روش‌های مختلفی برای نماشویی ساختمان‌های بلند و رفیع به کار می‌رود. از جمله:

  • استفاده از داربست: این یک کار تخصصی است و باید توسط افراد حرفه‌ای و خبره انجام شود.
  • استفاده از طناب: شاید این روش به نظر خطرناک برسد اما از روش داربست خواهان بیشتری دارد و ایمن‌تر است. به دلیل این‌که هم از طناب‌های بسیار مقاوم و سرسخت برای این کار استفاده می‌شود و هم اتصالات طناب هم بسیار محکم و مطمئن هستند.
  • استفاده از کمربندهای ایمنی: این کمربندهای محافظ به کمر فرد متصل می‌شود و پشتوانه امنیت وی در انجام کار می‌شود.
  • راپل: این یک شغل تخصصی است و به فردی که با استفاده از راپل نماشویی می‌کند، راپل‌کار می‌گویند. زمانی که برای ساختمان‌های مرتفع امکان بستن داربست وجود نداشته باشد، راپل‌کار با استفاده از راپل که نوعی طناب‌ بسیار قطور و محکم است و با یک‌سری طناب‌های دیگر و کمربند ایمنی محکم و متقن می‌شود، به کار نماشویی می‌پردازد.

انواع نماشویی

  • نماشویی شیشه

این نماشویی بیشتر با استفاده از روش طناب و داربست انجام می‌شود. چون به دلیل شکننده بودن شیشه نمی‌توان برخی تجهیزات را چون واترجت یا سند بلاست به کار برد. حرفه‌ای‌های این شغل اغلب با استفاده از تی، فرچه و مواد نانو به شستشوی شیشه می‌پردازند. چراکه خاصیت مواد نانو این است که مانع غبارنشینی و گردنشینی بر روی شیشه به مدت طولانی می‌شود.

  • نماشویی چوب

این نوع شستشو حساسیت بالایی دارد و ضروری است به خاطر جلوگیری از پوسیدگی و آسیب‌ها و واکنش‌های بعدی چوب، بعد از شستشو حتما خشک شود. سپس با رزین و روغن‌های جلادهنده، سطح مقاومت و زیبایی کار را افزایش دهند.

  • نماشویی سنگی

در این نوع نماشویی بسته به جنس سنگ ابزارها و مواد تمییزکننده متفاوتی به کار می‌رود. در این مورد سابیدن و تراشیدن سطح سنگ توصیه نمی‌شود. چراکه سبب زدودن پرداخت اولیه سنگ شده و سنگ سریع‌تر آلوده می‌شود. لازم به ذکر است به خاطر این‌که سنگ گرانیت و تراوارتن به اصطلاح بدقلق هستند، قبل از این‌که با واترجت تمییز شود، از دستگاه سندبلاست خشک، برای زدودن لایه آلوده سنگ استفاده شود.

  • نماشویی آجری

توصیه می‌شود تا جای ممکن این کار برای نمای آجری انجام نشود، چون باعث می‌شود آجر سفیدک و یا شوره بزند و مقاومت خود را به مرور از دست بدهد. اما در مواردی بسته به نوع آجر و عمر آن، شستن نمای آجری مشکلی ایجاد نمی‌کند ولی باید توسط ماسه شسته، سیلیس و سند بلاست و یا فقط با آب و مواد شوینده خاصی شستشو انجام شود.

  • نماشویی کامپوزیت

اگر آلودگی و دوده و آلاینده بر سطح کامپوزیت بنشیند، تمییز کردن آن تنها با دستمال کار بسیار سختی است. برای همین باید از روش نانوشویی و دستگاه واترجت برای شستشوی آن استفاده کرد. نانوشویی مانع رنگ‌پریدگی و آسیب‌دیدگی و خراشیدگی سطح آن می‌شود.

کف‌سابی پارکینگ

برآیند کل عملیات کفسابی پارکینگ محافظت و افزایش عمر جنس کف پارکینگ است. این کار طی مراحل مختلفی انجام می‌شود. البته که جنس کف هم خیلی مهم است. کفسابی پارکینگ رده‌های گوناگونی دارد:

  • ضد آب کردن کف

در این نوع از کفسابی و سنگ‌سابی، کف با موادی چون نانو و ماستیک شسته می‌شود که تقریباً ضد آب می‌شود. به این معنا که آلودگی‌ها نظیر لکه روغن ماشین، رد لاستیک و غیره دیگر نمی‌توانند به عمق سنگ نفوذ ‌کنند و بر همان روی سطح باقی می‌مانند. این کار علاوه بر این‌که سطح مقاومت سنگ را بالا می‌برد و به نوعی دوباره سنگ متولد می‌شود، این خاصیت هم دارد که هزینه نگهداری را کاهش می‌دهد و کاری بسیار مقرون به صرفه است.

  • سطح آهکی

زمانی که سنگ‌های کف با مواد اسیدی شسته شود، سنگ تغییر شیمیایی داده و شستشوی ساده دیگر روی آن اثری ندارد و معضل کدر شدن سنگ را نمی‌تواند حل کند. مشکل این سطح این است که رد لاستیک نیز به روی آن می‌ماند. بنابراین با کفسابی می‌توان این ویژگی را در سنگ تغییر داد. به این صورت که لایه رویی سنگ که صدمه خورده است زدوده می‌شود تا سنگ سالم از زیر نمایان شود و سپس کاری روی آن صورت می‌پذیرد که درنتیجه آن، سنگ در مقابل رد لاستیک مقاومت نشان می‌دهد.

  • کفسابی آینه‌ای

در این نوع کفسابی عملیاتی روی کف صورت می‌پذیرد که تمام شکاف‌های ایجاد شده از بین می‌رود و همین صیقلی شدن باعث می‌شود سنگ دیرتر کثیف و خراب شود و درصد خسارت خوردن آن را کاهش می‌دهد.

اما نباید کف پارکینگ بیش از حد صیقلی و براق شود. چون با یک بارندگی به سادگی می‌تواند باعث لیز شدن سنگ و بروز حادثه ‌شود. به طور کلی این کار باید در حد استاندارد صورت بگیرد. در برخی از مراکز کف‌سابی، برای این کار حتی شیارهایی روی سطح سنگ ایجاد می‌کنند، البته تا اندازه‌ای که از زیبایی سنگ کاسته نشود.

دستگاه کاربری کف‌سابی

بسته به نوع ساختمان و متراژ آن از دو نوع دستگاه برای کفسابی استفاده می‌شود. یکی دستگاهی که دارای برق سه فاز است و دیگری دستگاهی که برق تک فاز دارد. دستگاه سه فاز کیفیت بیشتر و بهتری در کفسابی ایجاد می‌کند و کار با آن سرعت عمل را بالاتر برده و در کار با آن وقت و انرژی کمتری می‌رود.

مشاوره رایگان و ثبت سفارش تماس حاصل فرمایید۰۹۱۹۵۴۸۸۳۱۱

اطلاعات بیشتر ونمونه کار ها به سایت کفسابی ابراهیمی مراجعه فرمایید.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.