کشور نیازمند رئیس‌‌جمهوری با برنامه عملیاتی است - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 44929
  پرینتخانه » سیاسی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : 19 خرداد 1400 - 0:07 |
اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران مجلس:

کشور نیازمند رئیس‌‌جمهوری با برنامه عملیاتی است

اقبال شاکری، عضو کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با «رسالت» درباره ضرورت ارائه برنامه‌های عملیاتی از سوی کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری برای حل مسائل کشور، اظهار کرد: مشخص است که ما در شرایط کنونی نیازی به ایدئولوگ، نظریه‌پرداز و همانند آن نداریم، بلکه کشور نیازمند رئیس‌‌جمهوری با برنامه عملیاتی و قابل تحقق است که اولویت‌های موردنیاز مردم را پیگیری کند.
کشور نیازمند رئیس‌‌جمهوری با برنامه عملیاتی است

گروه سیاسی 
اقبال شاکری، عضو کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با «رسالت» درباره ضرورت ارائه برنامه‌های عملیاتی از سوی کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری برای حل مسائل کشور، اظهار کرد: مشخص است که ما در شرایط کنونی نیازی به ایدئولوگ، نظریه‌پرداز و همانند آن نداریم، بلکه کشور نیازمند رئیس‌‌جمهوری با برنامه عملیاتی و قابل تحقق است که اولویت‌های موردنیاز مردم را پیگیری کند. اولویت موردنیاز مردم و کشور، مرتبط با موضوعات اقتصادی است که این‌ها هم کاملا با زندگی مردم ارتباط دارد. اگر مسائل کشور در حوزه معیشت، کسب‌وکار، اشتغال، مسکن، ازدواج، احیای ارزش پول ملی، جلوگیری از رشد نقدینگی و دیگر مسائل حل شود، گام بزرگی در راستای ثبات وضعیت کشور برداشته‌شده است.  عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: درواقع به دلیل کارکرد غلط سیستم دولتی و اجرایی کشور یعنی رئیس‌جمهور و کابینه، مردم از وضع موجود ناراحت هستند اما برخی هم در چنین شرایطی درصدد هستند از این فضا سوء استفاده کرده و ناراحتی مردم را به انتخابات ربط دهند. بهتر است آن‌هایی که به دنبال ارتباط دادن نارضایتی مردم به انتخابات هستند، دلایل ناکارآمدی خودشان را تبیین کنند.     شاکری همچنین افزود: طبیعتا علت ناراحتی و نارضایتی‌های مردم، ناکارآمدی دولت است و بهتر است دولتمردان به‌جای فرافکنی و ایجاد تشکیک در فضای انتخابات، درباره عملکرد و اقدامات خودشان پاسخگو باشند. البته مردم همواره نشان داده‌اند در بزنگاه‌ها به‌خوبی عمل می‌کنند، بنابراین امیدواریم مشارکتشان در انتخابات ریاست‌جمهوری نیز افزایش یابد. 
نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: فارغ از این‌که چه اتفاقی خواهد افتاد، دولت نباید آدرس غلط بدهد، زیرا علت ناراحتی و نگرانی مردم ناشی از عملکرد دولت فعلی است و دولت باید درباره آن پاسخگو باشد. بنابراین امیدواریم کاندیداهای ریاست جمهوری برای رفع این مسائل، در بیان برنامه‌ها و اقدامات خودشان با مردم صادقانه صحبت کنند. کاندیداها باید شفاف بگویند چگونه می‌خواهند مقابل ناکارآمدی‌ها بایستند و نابسامانی‌ها را اصلاح کنند.  عضو کمیسیون عمران مجلس معتقد است: به نظرم کاندیداها اگر به تبیین دقیق برنامه‌ها و اقدامات خود بپردازند و از مسائل حاشیه‌ای و حرف‌های کلی دوری کنند، همین موجب می‌شود تا مردم از بین کاندیداها فرد برتر و شایسته را انتخاب کنند.  این نماینده مجلس همچنین درباره برخی فضاسازی‌ها پیرامون بررسی صلاحیت‌ها توسط شورای نگهبان و ارتباط دادن آن به میزان مشارکت مردم، بیان کرد: شورای نگهبان تنها افرادی که صلاحیت احراز پست ریاست جمهوری رادارند، تأیید و معرفی می‌کند و با وابستگی‌های جناحی آن‌ها کاری ندارد. این در حالی است که برخی خلط مبحث کرده و موضوع رد صلاحیت‌ها را به انتخابات و نارضایتی مردم مرتبط می‌کنند، اما شورای نگهبان هیچ‌گاه نگاه جناحی و سلیقه‌ای ندارد. 

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : دیدگاه‌ها برای کشور نیازمند رئیس‌‌جمهوری با برنامه عملیاتی است بسته هستند

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.