کشف راه کار جدید مقابله در برابر زلزله با پوکه معدنی - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 59503
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۸ |

کشف راه کار جدید مقابله در برابر زلزله با پوکه معدنی

به گزارش خبرگزاری رسالت نیوز در تعریف پوکه معدنی(پومیس)  می توان گفت که پوکه معدنی به دانه های سنگی بسیار سبکی گفته می شوند که اگر آن ها را در کنار سنگ های معمولی قرار دهیم می بینیم که مقداری متفاوت و عجیب و غریب هستند.
کشف راه کار جدید مقابله در برابر زلزله با پوکه معدنی

به گزارش خبرگزاری رسالت نیوز در تعریف پوکه معدنی(پومیس)  می توان گفت که پوکه معدنی به دانه های سنگی بسیار سبکی گفته می شوند که اگر آن ها را در کنار سنگ های معمولی قرار دهیم می بینیم که مقداری متفاوت و عجیب و غریب هستند.

شاید برای شما سوال  پیش آید که  پوکه معدنی چطونه به وجود مییاد چطور با استفاده از پوکه می توان ساختمان هارو در برابر زلزله مقاوم کرد    در جواب می تواتن گفت که از فعالیت های کوه های آتشفشانی پوکه معدنی که به آن پومیس نیز گفته می شود به وجود می آید. البته فعالیت های آتشفشانی علاوه بر تولید پوکه معدنی منشا تولید اسکوریا و دیاتومیت های رسوبی و سنگ پا نیز می باشد.  برای اطلاعات بیشتر می توانید به سایت پوکه معظمی به ادرس pokemoazami.ir مراجعه کنید.

سوال دیگری  که یش می یاد این سوال که در ذهن بسیاری از علاقمندان به حوضه است که مطرح می شود این است که نحوه ایجاد پوکه معدنی چگونه است و چگونه تشکیل می شود باید گفت که این سنگ های معدنی زمانی به وجود می آیند که از درون کف گدازه های شیشه ای گاز در حال خارج شدن باشد و بخواهد به سرعت سرد شود. پوکه های معدنی بسیار سبک هستند و همین مزیت سبب شده است که در ساختمان سازی کاربردهای زیادی داشته باشد.

در ساختمان سازی مزیت استفاده از پوکه معدنی چیست؟ باید گفت که نسبت به مصالحی چون شن و ماسه ، وزن کم پوکه معدنی و همچنین درجه سختی بالا و تخلخل بالای آن باعث می شود که کاربرد ویژه ای داشته باشد. پوکه معدنی به رنگ سفید  وگاهی هم به رنگ های خاکستری مایل به زرد و سفید دیده می شود. دانه بندی های پوکه معدنی از دانه های بسیار ریز و ذرات غباری تا قطعاتی با قطر بیش از ۱۰۰ میلی متر تشکیل شده است. مصارف مورد نیاز پوکه معدنی با توجه به قطر دانه های آن می تواند متفاوت باشد.

کاربرد پوکه معدنی چیست؟

از این قسمت می خواهیم به این موضوع بپردازیم که در طول تاریخ کاربرد بیشتر پوکه معدنی چیست؟ این سنگ دانه های فرآوری شده که دارای وزن کم  هستند می توانند کاربردهای متعددی در بخش های مختلف صنعتی و ساختمان سازی داشته باشند.

برای نمونه می توان در جواب کاربرد پوکه معدنی چیست به مهم ترین کاربرد آن یعنی به عنوان پرکننده فضاهای خالی و عایق کاری صوتی و حرارتی و به منظور کاهش حجم سازه در زیر ساخت های مختلف استفاده نمود. در فرآورده های سبک مانند ملات ، اندود ها ، بتن های سبک  ، خاک کشاورزی و فرآورده های قیری نیز کاربرد گسترده ای برای پوکه های معدنی می توان شاهد بود.

در گذر تاریخ موارد کاربرد پوکه معدنی چیست؟ باید گفت که از زمان های بسیار دور این سنگ های معدنی سبک وزن مورد استفاده قرار می گرفتند برای مثال در سال ۲۷۳ قبل از میلاد در روم باستان می توان به موارد کاربرد پوکه معدنی در بندر سازی اشاره کرد.شواهد نشان می دهند که این پوکه های معدنی  از ۴۰ کیلومتری به بندر در غرب ایتالیا حمل می شدند . همچنین در ساخت  ورزشگاه کلوزیوم و معبد پانتئون رم نیز از نوعی سبک دانه استفاده شده است. در ساخت کلیسای صوفیای استانبول در قرن ششم نیز از پوکه معدنی استفاده شده است. تا اگه زلزله ای شد مقاوم باشد.

کاربرد پوکه معدنی در گلخانه ها؟

خواص پوکه معدنی برای گیاهان بسیار زیاد بوده و امروزه استفاده زیادی از آن می شود زیرا باعث رشد بهتر و بیشتر و گیاهان می شود و کشاورزان از این طریق سود خوبی را می کنند.

هم چنین از پوکه معدنی برای  گیاهانی که نیازمند آب بیشتری هستن و به علت کمبود آب در کشور نیم توان گیاتهان گلخانه ای پرورش داد به همین دلیل برای مرطوب نگه داشتن گیاهان که به اب کمی نیازمند داشته ابشند از پوکه معدنی یا همون پومیس  استفاده می کنند تا همیشه مرطوب باشد از پوکه معدنی میت وان باری رشد بهتر نهال هایی نظر گردو و پالونیا و گل محمدی رز و غیره استفاده کرد مثل کشورهای نظیر ژاپن و آمریکا و کویت و عربستان که الان از این ماده گران بها به نحو احسن استفاده می کنند.

کار برد پوکه در ساختمان سازی

از پوکه می توان در صعنت ساختمان سازی به نحو احسن استفاده کرد که از کار بردهای آن میت وانی موارد زیر اشاره کرد

استفاده در شیب بندی ساختمان

شیب بندی یعنی ایجاد راهی برای جاری شدن آب در سطح که باعث خروج کامل آب از آن سطج می شود.
ساختمان یکی از متداول ترین استفاده از این ماده معدنی در ساختمان میباشد.

استفاده از پوکه در کف سازی

استفاده از پومیس در کف سازی نیز یکی دیگر از استفاده های این ماده معدنی در ساختمان میباشد.
کفسازی پس از اتمام اجرای سقف انجام می شود و باعث می شود زیبابی کار بیشتر به چشم آید.

جایگیزینی مناسب برای مصالح سنتی ساختمانی

مصالح ساختمانی سنتی که برای ساخت و ساز باعث ایجاد یک مشکل جدی در ساختمان می شوند.
وزن خیلی زیاد که باعث سنگین شدن سازه می شود یکی از این همین معایب است.
ماسه یکی از همین مصالح قدیمی و سنتی میباشد که به تنهایی وزن خیلی زیادی از ساختمان را به خود اختصاص میدهد.
پوکه به عنوان بهترین جایگزین برای مصالح ساختمانی سنتی است. این ماده معدنی به دلیل سبک وزنی که در مطالب پیشین به آن اشاره شده در تمامی قسمت های اصلی تشکیل شده در ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. از جمله مصالح ساختمانی که با پوکه ایجاد می شود:

 

  • بلوک پوکه ای
  • ملات بتن با پومیس
  • دیوار از پیش ساخته

 

 

 

 

 

 

| منبع خبر : محتوا این متن تبلیغاتی بوده و توسط رسالت رد یا تایید نمی شود
برچسب ها
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.