کادو تولد مردانه برای منبت کار - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 59734
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۱ |

کادو تولد مردانه برای منبت کار

امروزه افراد زیادی به ساخت محصولات چوبی علاقه مند می‌باشند و به دنبال هنر تخصصی در صنعت تخصصی هستند تا در آن حیطه فعالیت کنند.
کادو تولد مردانه برای منبت کار

کادو تولد مردانه برای منبت کار

امروزه افراد زیادی به ساخت محصولات چوبی علاقه مند می‌باشند و به دنبال هنر تخصصی در صنعت تخصصی هستند تا در آن حیطه فعالیت کنند. یکی از انواع هنرهای این صنعت، منبت است که از طریق آن می‌توان کارهای خاص و زیبایی را خلق کرد. هنرمندان منبت کار ایده‌های زیادی برای ساخت وسایل گوناگون دارند که همین امر باعث می‌شود محصولات منحصر به فردی را به بازار عرضه کنند. اما شاید زمانیکه بخواهید برای چنین افراد هنرمندی هدیه بخرید، برایتان کار سختی باشد. پس با در نظر داشتن کادوهای خاصی که مناسب با حیطه فعالیتشان هست می‌توانید انتخاب درستی داشته باشید تا این هدایا برای آنها به یاد ماندنی و کاربردی باشد. در ادامه نمونه‌ای از انواع هدایایی که می‌توانید برای یک منبت کار تهیه کنید را معرفی خواهیم کرد، پس با مطالب زیر همراه باشید.

انواع هدایای مناسب برای یک منبت کار

همانطور که گفتیم، انتخاب هدیه تولد برای آقایان کار سختی است، به خصوص زمانیکه فرد هنرمندی نیز باشد. امروزه افراد زیادی به کارهای صنف چوب و نجاری علاقه زیادی دارند و مایل هستند حیطه تخصصی را برای خودشان انتخاب کنند تا در آن ماهر و حرفه‌ای شوند. یکی از بیشترین هنرهایی که در این صنعت کار می‌شود، منبت کاری است. یک فرد منبت کار به ابزار آلات و وسایل خاصی برای کار خود نیاز دارد؛ چه افرادی که تازه وارد این کار شده‌اند و چه افراد حرفه‌ای. از این رو زمانیکه بخواهید برای آنها هدیه تولد خریداری کنید، گزینه‌های زیادی برای انتخاب خواهید داشت.

کادو تولد خاص مردانه

حتما زمان خرید کادو تولد مردانه برایتان مهم است که یک وسیله کاربردی خریداری کنید که مناسب حیطه فعالیتشان باشد تا در طول روز از آن استفاده کنند. کادو تولد خاص مردانه یک هنرمند منبت کار می‌تواند پک هدیه منبت کار مقدماتی، حرفه‌ای و حتی پیشرفته باشد. در این پک انواع ابزار آلات مخصوص منبت کاری به همراه بسته بندی شیک و خاص وجود دارد. از انواع این ابزار آلات می‌توان به انواع مغار منبت کاری، چکش فیبری، چکش سر تخم مرغی، تیزکن مغار اشاره کرد. شما می‌توانید ابزار آلات مدنظر را در این پک‌ها تغییر دهید و خودتان به صورت سفارشی هر موردی را به آن اضافه یا کم کنید.

کادو تولد خاص مردانه

ابزار منبت کاری

ابزار منبت کاری تنوع زیادی از لحاظ سایز و مدل دارد، یکی از انواع ابزارهای کاربردی یک منبت کار، مغار است که برای استفاده از آن به وسایل جانبی دیگر مانند چکش فیبری یا چکش سر تخم مرغی نیاز دارد. همچنین به دلیل استفاده مداوم و پی در پی از مغار، این امکان وجود دارد که تیزی آن مثل روز اول نباشد. در این صورت به ابزار تیزکن مغار نیاز پیدا می‌کند تا بتواند کار تراشیدن و فرم دهی چوب را با کیفیت بالایی انجام دهد.

مغار منبت

پس از انتخاب چوب و طرح مناسب برای کار خود نوبت به استفاده از ابزار ضروری این هنر یعنی مغار می‌رسد. مغار منبت یکی از ابزار آلات اولیه در هنر منبت کاری است که برای کنده کاری و تراشیدن چوب استفاده می‌شود. این ابزار انواع مختلفی شامل مغار تخت، مغار نیم باز، مغار گلویی و مغار شفره می‌باشد. هر کدام از این مغارها کارکرد خاصی دارند که براساس نیاز مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین از مغارهای نوع چاقویی و مشتی نیز می‌توان برای تراشیدن منبت بسیار ریز و ظریف روی چوب مانند تراشیدن دسته قاشق نیز استفاده کرد.

ابزار منبت کاری

چکش

با توجه به اینکه برای منبت کاری روی چوب ابزارهای خاصی مورد نیاز است تا کار برجستگی یا فرورفتگی طرح روی چوب اعمال شود؛ برای این کار باید از طریق یک چکش ضربه‌هایی را روی آن ابزارها وارد کرد تا بتوان به عمیق مورد نظر از آن طرح روی چوب رسید. چکش پلاستیکی برای ضربه زدن به دسته ابزارهایی مانند مغار و چاقو مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تیزکن مغار

از ابزارهای کاربردی در نجاری و کارگاه‌ها می‌توان به مغارها اشاره کرد که برای تراشیدن و پرداخت سطوح چوبی مورد استفاده قرار می‌گیرند که معمولا تیغه فولادی دارند. این ابزار بعد از مدتی استفاده تیزی خود را از دست می‌دهد و نمی‌تواند کامل و خوب مثل روز اول سطح را صیقلی کند. معمولا تیغه‌های این ابزار را می‌توان تیز کرد که راه‌ها و ابزارهای متفاوتی برای تیز کاری این تیغه موجود می‌باشد. برای همین می‌توان از تیزکن مغار استفاده کرد که یکی از ابزارهای موجود برای کمک به راحت‌تر تیز کردن مغار است. نحوه استفاده از تیزکن مغار به این صورت می‌باشد که باید تیغه مغار را روی سطح سنباده‌ای دستگاه قرار داد و با حرکت دادن آن تیغه را تیز کرد.

واکس چوب

واکس چوب از جمله محصولاتی است که می‌تواند برای یک منبت کار کاربردی باشد. منبت کار پس از اینکه وسیله یا سازه چوبی خاص خود را ساخت، برای براقیت بیشتر می‌تواند از واکس چوب استفاده کند. واکس چوب تنوع زیادی از لحاظ رنگ بندی دارد که افراد باید نسبت به سلیقه یا رنگ چوب هر رنگی از واکس را انتخاب کند. نکته مهمی که هنگام استفاده از این براق کننده باید به آن توجه کنند، این است که باید آن را روی چوب خام بزنند. در این صورت براقیت و جلوه بالایی به محصولات منبتی تولید شده، خواهند داد. عواملی مانند نور محیط باعث رنگ پریدگی چوب و آب باعث بلند شدن سطح چوب خواهد شد. برای جلوگیری از این مشکلات می‌توان از واکس چوب استفاده کرد. خاصیت استفاده از واکس چوب روی سطوح چوبی باعث ایجاد مقاومت در برابر گرد و غبار، آب و نور می‌شود. با این کار شما اطمینان بیشتری در نگهداری از وسایل چوبی قدیمی و عتیقه خود خواهید داشت. واکس ماده‌ای غلیظ و جامد است، بنابراین قبل از استفاده از آن باید در دمای محیط قرار بگیرد تا کارایی خوب آن حین کار به چشم مشاهده شود. بعضی از واکس‌های موجود در بازار خاصیت جلوگیری از نفوذ آب به سطح چوب را ندارند اما نوع با کیفیت و مرغوب این ماده می‌تواند پاسخگوی این نیاز برای مشتریان باشد.

واکس چوب

قیمت انواع هدایای مردانه برای یک منبت کار

همان‌طور که در این مقاله گفته شده انواع متنوعی از کادو تولد خاص مردانه برای یک منبت کار وجود دارد که هر کدام با توجه به نوع و امکاناتی که دارند از قیمت متفاوتی برخوردار می‌باشند. شما می‌توانید با مراجعه به فروشگاه اینترنتی چوبینر انواع متنوعی از پک هدیه و ابزار آلات منبت کاری را مشاهده نمایید. جهت کسب اطلاعات لازم درباره قیمت خرید می توانید از طریق راه های زیر با چوبینر ارتباط برقرار کنید:

۰۹۰۲۱۲۳۵۶۲۶ – ۰۲۱۶۶۵۶۳۰۴۸ – ۰۲۶۳۴۶۴۷۹۷۲

Choobiner.ir

 

 

|
برچسب ها
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.